Log in met uw Apple ID en wachtwoord op een nieuw apparaat of in een nieuwe browser. Op uw vertrouwde apparaten verschijnt nu een melding over het inloggen. Tik op 'Sta toe' om de verificatiecode te ontvangen. Voer de verificatiecode op het andere apparaat in om het inloggen te voltooien.
Ga op je iPhone naar Instellingen. Tik op Face ID en toegangscode of Touch ID en toegangscode. Tik op Zet code aan. Tik op Toegangscodeopties om te kiezen voor verschillende soorten code's, zoals een 4- of 6-cijferige code.
Dat werkt als volgt: een autorisatieverzoek wordt gedaan en deze wordt vastgelegd door bijvoorbeeld de applicatiebeheerder. Vervolgens wordt dit verzoek door één of meerdere personen goedgekeurd, bijvoorbeeld door de controller of de afdelingsmanager.
Open de 'Instellingen' en ga naar 'Bluetooth'. Als Bluetooth is ingeschakeld is, zal je apparaat meestal automatisch beginnen met een scan, op zoek naar beschikbare apparaten om te koppelen. Deze verschijnen onder 'Apparaten'. Selecteer het te koppelen apparaat en je toestel zal de verbinding tot stand brengen.
Wanneer de bron 'Bluetooth' voor de eerste keer geselecteerd wordt zal het apparaat automatisch in de koppelingsmodus gaan. Wanneer u nog een apparaat wilt koppelen dan dient u de knop 'OPTION' voor drie seconden ingedrukt te houden om de koppelingsmodus te starten.
De oorzaak van het probleem kan een niet goed werkende wifi verbinding zijn. In dat geval kan het probleem heel snel verholpen worden door je iPhone uit te schakelen en opnieuw aan te zetten. Er wordt dan namelijk helemaal opnieuw verbinding met de wifi router gemaakt.
Als u uw toegangscode niet meer weet wanneer u het opnieuw probeert, gebruikt u een computer om uw iPhone in de herstelmodus te zetten. In de herstelmodus kunt u de iPhone wissen, waarna u deze opnieuw kunt configureren. Nadat u uw iPhone hebt gewist, kunt u uw gegevens en instellingen terugzetten met een reservekopie.
Het verlenen van toestemming (een bevoegdheid) aan een geauthenticeerde partij om toegang te krijgen tot een bepaalde dienst of toestemming om een bepaalde actie uit te voeren.
Wanneer kan een hacker meekijken met je iPhone camera(s)? Hackers kunnen meekijken via jouw iPhone cameras als er een beveiligingslek zit in je iPhone software en als er malware, bekend als 'kwaadaardige' software, of spionagesoftware op je iPhone is geïnstalleerd.
Apple iOS is inderdaad een erg veilig ontwerp. iOS-apps worden in hun eigen sandbox uitgevoerd – een veilige omgeving die de app afsluit, waardoor ze niet door andere app-data worden aangetast, laat staan door bestanden uit andere besturingssystemen.
Als u een bericht krijgt dat uw Apple ID is vergrendeld of uitgeschakeld. Als uzelf of iemand anders uw wachtwoord, beveiligingsvragen of andere accountinformatie te vaak onjuist invoert, wordt voor uw veiligheid uw Apple ID automatisch geblokkeerd en kunt u niet inloggen bij Apple voorzieningen.
Als je iPhone geblokkeerd is, kun je niets anders doen dan de gegevens op het toestel wissen. Dat kun je doen via Finder, iTunes, Zoek mijn iPhone of via de herstelmodus. Daarna kun je jouw data en instellingen weer terugzetten op het apparaat. Tenminste, als je een back-up hebt gemaakt.
Vul je meermaals het verkeerde password in, dan blijft je Apple ID geblokkeerd en kan je het de volgende dag opnieuw proberen. Als je twee-factor-authenticatie gebruikt voor je Apple ID, heb je een vertrouwd apparaat (zoals je Mac of pc) of een vertrouwd telefoonnummer nodig om je account te heractiveren.
Een Apple ID is onlosmakelijk verbonden aan een Apple-apparaat en heb je nodig om jouw device te kunnen gebruiken. Zonder Apple ID is al deze geweldige technologie onbruikbaar.
Een Apple ID en iCloud account zijn gelijk aan elkaar, voor iCloud wordt namelijk je Apple ID gebruikt. Je moet dus alleen het wachtwoord van je Apple ID herstellen.
Als je iemand toegang geeft tot jouw Apple ID, verlies je de toegang tot je eigen apparaten, jouw data, je aanmeldingen, etc. Maar er zijn vaak vragen over waarom je nooit de Apple ID van iemand anders op je iPhone of iPad moet toelaten.
Start je apparaat opnieuw op.
Open je app Instellingen en tik op Netwerk en internet of Verbindingen. Afhankelijk van je apparaat kunnen deze opties verschillen. Zet wifi uit en mobiele data aan en check of er een verschil is. Zo niet, dan zet je mobiele data uit en wifi aan en check je het opnieuw.
Geschikte apparaten om te koppelen zijn een computer (via web of desktop-app), tablet (via browser) en Facebook Portal. Alle berichten worden automatisch gesynchroniseerd tussen je telefoon en je gekoppelde apparaten. Ook je berichtengeschiedenis wordt gesynchroniseerd.