Klik in de groep Opnemen op Bestand bijvoegen. Blader naar het bestand dat u wilt bijvoegen, en klik op Invoegen.
Open een van de twee versies van het document dat u wilt samenvoegen. Selecteer in het menu Controleren de optie Documenten combineren. Selecteer in de lijst Oorspronkelijk document één versie van het document. Blader in de lijst Gereviseerd document naar de andere versie van het document en selecteer OK.
Afhankelijk van de versie van Word of Outlook die u gebruikt, kunt u verschillende objecten (zoals PDF-bestanden, Excel-grafieken of werkbladen of PowerPoint-presentaties) invoegen in een Word-document of een e-mailbericht door ze te koppelen of in te voegen.
Een nieuw document maken
Selecteer op het tabblad Bestand de optie Nieuw. Selecteer Leeg document of dubbelklik op een sjabloonafbeelding of typ het type document in het vak Onlinesjablonen zoeken en druk op Enter.
Het tabblad Openen in het menu Bestand bevat een lijst met bestanden die u onlangs hebt geopend, alsook koppelingen naar locaties waar u recent bestanden hebt opgeslagen. De lijst Recent bevat de bestanden die u onlangs hebt geopend vanaf een van uw apparaten.
Open Word en ga naar Bestand>Openen>Bladeren. Selecteer Alle bestanden in de lijst bestandstype rechts van Bestandsnaam. Klik met de rechtermuisknop op het back-upbestand dat u gevonden hebt, en kies vervolgens Openen.
PDF-bestanden zijn echter vooral bedoeld voor weergave, niet voor bewerken. Een van de redenen waarom ze zo populair zijn, is dat PDF's de opmaak van documenten kunnen behouden, waardoor ze beter deelbaar zijn. Het voordeel is ook dat ze er op elk apparaat hetzelfde uitzien.
Hoe PDF-bestanden te bewerken:
Open een bestand in Acrobat. Klik op “PDF bewerken” in het rechterdeelvenster. Gebruik de bewerkingstools van Acrobat: Voeg nieuwe tekst toe, bewerk tekst of werk de lettertypen bij met opties in de lijst met opmaakelementen.
Hoe verwijs je naar de bijlagen? Het is belangrijk dat je in de hoofdtekst minimaal één keer verwijst naar elke bijlage. Dit kan op twee manieren: door de bijlage tussen haakjes te noemen of door naar de bijlage te verwijzen in de lopende tekst. Verwijzen naar een specifiek onderdeel van een bijlage kan ook.
De eerste manier is door de bijlage tussen haakjes te noemen: 'Het volledige interview is te lezen in de bijlagen (zie Bijlage II)'. Een andere manier is om naar de bijlage te verwijzen in de tekst zonder haakjes te gebruiken: 'In Bijlage II vind je de volledig uitgeschreven interviews'.
De term Bijlage(n) wordt helemaal onderaan de brief geplaatst, gevolgd door het aantal van de bijgevoegde papieren en de titel ervan. De dubbele punt na Bijlage(n) of Kopie is facultatief. Onderaan volgt soms de vermelding Kopie of C.c. (copie conform) met daarachter de naam of de namen aan wie je een kopie bezorgt.
Met de online Adobe Acrobat-tool kun je snel en eenvoudig een PDF converteren naar een Word-document. Sleep je PDF naar het vak en download het geconverteerde Word-bestand.
Foto in afdrukmenu als pdf-bestand afdrukken of opslaan
Als alternatief kunt u de foto, wanneer Acrobat Pro is geïnstalleerd, ook als pdf-bestand “afdrukken”, daarvoor moet u bij Windows in het afdrukmenu de virtuele printer Microsoft Print to PDF selecteren en dan wordt de foto als pdf-bestand uitgevoerd.
Als je alleen een voorbeeld van een pdf kunt bekijken, kan het zijn dat je het bestand niet kunt bewerken omdat het machtigingsniveau op 'alleen-lezen' staat ingesteld. Een manier om dit te omzeilen is door de pdf van Adobe Acrobat naar een andere toepassing zoals Microsoft Word te exporteren.
Ga naar Bestand >Info > Document beheren > Niet-opgeslagen documenten herstellen.
Ga online. Ga naar de site van Windows die je gratis toegang geeft tot Office Online-apps. Je hoeft er niets voor te downloaden. Voor gebruik op je smartphone of tablet ga je naar de Google Play Store of de App Store.