Identiteit van de afzender: De naam en het adres van de persoon of organisatie die de flyer verspreidt, moet op de flyer vermeld worden. Doel van de flyer: De flyer moet duidelijk maken wat het doel is van de boodschap die verspreid wordt. Het is belangrijk om geen valse of misleidende informatie te verspreiden.
Om een effectieve flyer te maken die gemakkelijk informatie overbrengt aan lezers, moet u deze simpel houden, focussen op één kernboodschap, een duidelijke call-to-action hebben en ervoor zorgen dat deze de richtlijnen van uw merk volgt . Om een flyerontwerp te maken dat voor iedereen toegankelijk is, moet u ook een lettertype kiezen dat gemakkelijk te lezen is.
Zorg daarom voor een duidelijke call-to-action op de flyer, zoals de datum van je evenement, het telefoonnummer dat de klant moet bellen, de kortingscode of wat het doel van de flyer ook maar is! Dus neem dit mee in het ontwerp van de flyer, en ontwerp hier vervolgens omheen.
Uw zakelijke contactgegevens . Uw bedrijfsnaam. Speciale aanbiedingen zoals couponcodes, kortingen, verkoopdetails en andere relevante informatie, zoals de naam van de locatie (als er een evenement is). In het oog springende beelden die aansluiten bij de boodschap in uw flyer.
Creëer een visuele hiërarchie : een sterke kop, gecombineerd met een afbeelding van hoge kwaliteit en indien nodig korte ondersteunende tekst. Schrijf een kop of titel die beschrijvend en beknopt is. Houd de tekst kort en to-the-point. Makkelijk te lezen en verteerbare bullet points kunnen krachtiger zijn dan lange zinnen en paragrafen.
De flyermaker van Canva is gratis te gebruiken. Er zijn geen kosten verbonden aan het maken, downloaden of delen van uw flyer. We hebben een uitgebreide bibliotheek met gratis afbeeldingen, terwijl premiumafbeeldingen worden aangeboden tegen een zeer concurrerende prijs. U kunt dus een briljante flyer maken zonder uw budget te overschrijden.
Onthoud dat er drie cruciale elementen zijn voor een flyer: een kop, body copy en een call to action . Al het andere is optioneel. Natuurlijk wilt u een opvallend visueel element toevoegen, zoals we eerder al zeiden, maar dat kan een grote, opvallende kop zijn, of uiteraard een afbeelding of grafisch element.
Het belangrijkste element van een flyer is de titel. De titel verdiend een prominente plek op de flyer. De titel moet ook allesomvattend zijn en vertellen over de inhoud van de flyer. Het moet in één oogopslag duidelijk zijn wat de boodschap is van de flyer.
Een flyer laten drukken om mensen naar jouw sale-verkoop te trekken of een poster ophangen om jouw evenement aan te kondigen. In feite doen beide middelen hetzelfde: een boodschap verspreiden onder een doelgroep. Het is dan ook niet zo raar dat flyers en posters vaak door elkaar worden gebruikt.
Door flyers te verspreiden op drukke locaties, zoals winkelcentra, stations of evenementen, kun je een groot aantal mensen bereiken en hen direct informeren over je producten, diensten of evenementen. Dit maakt flyers een krachtig middel om je doelgroep te bereiken en je boodschap effectief over te brengen.
Een eenvoudig "Goedemorgen!" of "Hallo!" kan een positieve toon zetten voor de interactie. Stel uzelf en uw doel voor - Stel uzelf kort voor en vertel waarom u de flyer uitdeelt. Bijvoorbeeld: "Hallo, ik ben [Uw naam] van [Uw bedrijf]. We zijn verheugd om informatie te delen over ons aankomende evenement."
Visueel aantrekkelijk
Dit kan een foto, illustratie of een grafisch ontwerp zijn. Gebruik kleuren, afbeeldingen en lettertypen die bij het doel en de doelgroep passen bij maken van een grafisch design. Zorg voor een goede balans tussen tekst en beeld en gebruik voldoende witruimte om de flyer overzichtelijk te houden.
Wees groot Gebruik grote afbeeldingen en graphics, maar gebruik er niet te veel . In de meeste gevallen zijn één of twee grafische elementen perfect. Er is genoeg inhoud om de aandacht te trekken en een punt te maken, maar niet zoveel dat uw prospects verdwaald raken in hun pogingen om de betekenis van uw flyer te ontcijferen. Wees gedurfd Gebruik felle kleuren om de aandacht te trekken.
Creëer een opvallend middelpunt
Als u uw flyer opzettelijk ontwerpt rond een enkel brandpunt, trekt u de aandacht van mensen en zorgt u ervoor dat uw boodschap luid en duidelijk overkomt. Door unieke, professionele beelden, felle kleuren en gemakkelijk te lezen lettertypen te gebruiken, zorgt u ervoor dat de landing goed overkomt.
De prijs van flyers variëren op basis van grootte, dikte, afwerking, ontwerp en natuurlijk hoeveelheid. Over het algemeen kosten flyers ongeveer 20 euro voor 500 stuks. Afhankelijk van de manier waarop je de flyers verspreid, kunnen er natuurlijk extra kosten bij komen.
Voor flyers en folders is daarom een papiersoort als MC glanzend of MC mat perfect. Afhankelijk van jouw boodschap en branding, kies je voor een matte of juist glanzende uitstraling. Zo zit je altijd goed!
Ga naar Bestand > Nieuw van sjabloon. Typ in de rechterbovenhoek van het venster brochure waar u Alle sjablonen zoeken ziet staan. Er zijn diverse opties te vinden op templates.office.com. Wanneer u de sjabloon vindt die u wilt gebruiken, dubbelklikt u erop of selecteert u deze en klikt u op Maken.