Tik op het tabblad Bestand op Afdrukken. Als dit nog niet is geselecteerd, tikt u in de vervolgkeuzelijst op Opslaan als PDF en vervolgens op Opslaan. Tik op Opslaan. Kies een locatie voor uw PDF-bestand, voer desgewenst een nieuwe naam in en tik vervolgens op Opslaan.
Selecteer Bestand.Kies Opslaan als.Selecteer Bestandsindeling onderaan het venster.Kies PDF in de lijst met beschikbare bestandsindelingen.
PDF-bestanden combineren
Selecteer de bestanden die je wilt samenvoegen met de Acrobat PDF-samenvoegtool. Wijzig zo nodig de volgorde van de bestanden. Klik op Bestanden samenvoegen. Meld je aan om het samengevoegde bestand te downloaden of te delen.
Open uw PDF in Acrobat. Zoek de deelopties in de werkbalk (rechterbovenhoek). Kies hoe u wilt delen (link, e-mail of uitnodiging). Afhankelijk van uw selectie in stap 3, kopieert en plakt u de link of voert u de namen en e-mailadressen in van iedereen met wie u de PDF wilt delen.
En nu is deze viewer verbonden met de Adobe Document Cloud-services, zodat je overal en vanaf elk apparaat met PDF's kunt werken. Is Acrobat Reader gratis? Ja.
Als u een PDF-bestand wilt maken van een bestaand Word-document, gaat u als volgt te werk. Open uw document in Microsoft Word.Klik op Bestand > Opslaan als.Sla het bestand op zoals u dat normaal zou doen: geef het een bestandsnaam en kies waar u het wilt opslaan, maar wijzig de bestandsindeling naar PDF .
Download het PDF-bestand en open het in Adobe Acrobat of Acrobat Reader. Klik met de rechtermuisknop (Windows) of met Command +klik (macOS) op de koppeling naar het PDF-bestand om het contextmenu te openen. Kies de gewenste optie voor opslaan of downloaden voor uw browser: (Chrome, Edge, Firefox) Koppeling opslaan als.
Selecteer onder Uitvoerformaat Exporteer bestand(en) naar alternatieve indeling.Selecteer PDF/A in het dropdownmenu "Exporteren naar".Klik vervolgens op OK .
Open het bericht dat u wilt opslaan en klik op het tabblad Bestand op Afdrukken. Kies in de vervolgkeuzelijst Printer de optie Microsoft Afdrukken naar PDF. Kies Afdrukken. Kies in het vak Afdrukuitvoer opslaan als een map voor uw PDF en voer een bestandsnaam in.
Open de PDF in Acrobat of Acrobat Reader en selecteer Delen > Een koppeling verzenden of dit bestand als bijlage in een e-mail verzenden.
Ga naar het menu "Bestand" en tik op selecteer "Opslaan als" of "Exporteren". In het dialoogvenster Opslaan zullen er verschillende bestandsindelingen zijn, dus kies PDF. Selecteer de gewenste PDF-instellingen, zoals afbeeldingskwaliteit, compressie en encryptie-opties. Kies een locatie om het PDF-bestand op te slaan, geef het een naam en klik op "Opslaan".
Open Acrobat om bestanden te combineren: Open het tabblad Gereedschappen en selecteer “Bestanden combineren”.Voeg bestanden toe: Klik op “Bestanden toevoegen” en selecteer de bestanden die je wilt opnemen in je PDF. Je kunt PDF's of een combinatie van PDF-documenten en andere bestanden samenvoegen.
Het maken van een PDF-bestand is net zo eenvoudig als printen. U heeft hiervoor een programma nodig waarmee u een printer installeerd die print naar een PDF-bestand. U kunt hier het programma van Adobe voor gebruiken (Adobe Acrobat Professional) of u kunt een gratis programma gebruiken zoals PDF Creator.
Open het document dat u als PDF wilt opslaan. Kies Bestand -> Afdrukken.Klik op de PDF-knop of klik op de pijl-omlaag om het PDF-menu te openen en kies vervolgens Opslaan als PDF . Kies een naam en locatie voor het PDF-bestand.
Hoe maak je een PDF? Selecteer een aanpasbaar sjabloon op Canva en maak een document. Zodra je klaar bent met het maken ervan, sla je het op en download je het als PDF-bestand.