Perfume Services produceert parfums met haar labo in Frankrijk sinds 2005. We zijn een klein en flexibel team dat graag met jullie meedenkt voor het lanceren van je eigen parfum. Zowel kleine als grote projecten zijn mogelijk, daarom werken we ook vaak samen met leuke brands die net opstarten.
Parfum wordt gemaakt door middel van een proces van extractie, distillatie en concentratie. De eerste stap is het extraheren van de aromatische verbindingen uit de kruiden, bloemen of specerijen. Dit wordt gedaan door de ingrediënten te weken in een oplosmiddel zoals ethanol of hexaan.
Winkels maken hier gebruik van door een enorm assortiment parfums aan te bieden. Maar je kan natuurlijk ook gewoon zelf aan de slag gaan, wel zo makkelijk! Zelf parfum maken is daarnaast een stuk goedkoper, aangezien je in de winkel vaak meer voor het merk en de verpakking betaalt dan daadwerkelijk voor het product.
Vrijwel alle bloemengeuren zijn hartnoten. Het hart is misschien wel het belangrijkste deel van het parfum. Basisnoten (grondnoten, fond) zijn de geuren die als laatste overblijven, nadat de hartnoten grotendeels vervluchtigd zijn. Dit is meestal één à twee uren na het opbrengen van het parfum.
Bedrijfsresultaat winkels in parfums en cosmetica
Hierbij wordt in de branche winkels in parfums en cosmetica gemiddeld een bruto marge van 54.4% behaald. Ten opzichte van het voorgaand jaar (2016) is het gemiddeld bedrijfsresultaat is gestegen van 15.3% naar 17.3%.
Voor je je cosmetische producten op de markt mag brengen, moet je deze ook registreren in de CPNP-databank van de Europese Commissie: Cosmetic Products Notification Portal (CPNP). Om die kennisgeving te kunnen verrichten, moet je wel eerst een profiel aanmaken.
Wat een parfum zo prijzig maakt, is de marketing errond, de reclamecampagnes (al dan niet met een dure filmster), de verpakking en de distributie. Daarnaast speelt de prijspositionering natuurlijk ook een belangrijke rol. Het succes van een duur nicheparfum is mede afhankelijk van de exclusiviteit ervan.
Om DIY-parfum te maken, meng je eenvoudig de geur met de Perfume & Keulen-basis en giet je het vervolgens in een spuitfles. Dat is het! Het enige moeilijke deel van dit project is het kiezen van de geurolie die je wilt gebruiken .
It all depends on how complex you want the scent to be . Je kunt een heel eenvoudige geur maken van ambrette/ambergrijs, sandelhout, oudh en roos. Maar hoe meer ingrediënten en specifieke kwaliteit je wilt, hoe moeilijker het zal zijn. Bij veel parfumerie gaat het om vallen en opstaan.
Een geur is een complexe formule die tientallen ingrediënten kan bevatten, maar we raden aan om te trainen met een combinatie van slechts een paar (10 of minder) . Er bestaat geen boek over formules, parfumerie is een kennis die van parfumeurs op parfumeurs wordt doorgegeven, met veel hard werk en toewijding.
30 ml glycerine of geurloze olie, zoals babyolie, jojobaolie of amandelolie. 20 ml alcohol 70% een afsluitbaar potje of flesje. houten stokjes (bamboestokjes geven meer geur af, maar simpele satéprikkers zijn ook prima!)
De meeste fabrikanten van parfum en cosmetica gebruiken gewoon zuivere ethanol voor het maken van parfum en geen parfumeursalcohol. Denaturanten zijn niet nodig voor het parfum. Versnijdingsmiddelen kunnen ze zelf wel toevoegen en hetzelfde geldt voor de beschermende stoffen.
Je zou een parfumspray kunnen samenstellen met etherische oliën en alcohol, maar wij adviseren om te kiezen voor een basisolie zoals jojoba. Zo creëer je een 100% natuurlijk product dat de huid ook nog eens verzorgt. Daarnaast is jojoba neutraal van geur en blijft het parfum lang houdbaar.
Ja, het bezitten van een parfumbedrijf kan zeer winstgevend zijn . De winstgevendheid van een parfumbedrijf zal variëren afhankelijk van de specifieke sector, geografische locatie en andere factoren. Er zijn echter een paar dingen die u kunt doen om de kansen te vergroten dat uw parfumbedrijf winstgevend is.
Olfactorische harmonie : Balans in geuren zorgt ervoor dat geen enkele noot de andere domineert of overweldigt. De verschillende geurelementen moeten elkaar aanvullen, waardoor een aangenaam en goed afgerond reukprofiel ontstaat.
Promoties en kortingen zijn een geweldige manier om nieuwe klanten aan te trekken en bestaande klanten terug te laten komen voor meer. Denk aan het aanbieden van kortingsbonnen of loyaliteitsprogramma's die klanten belonen voor hun loyaliteit in de loop van de tijd. Ten derde: maak inhoud die helpt de bekendheid van uw producten online te vergroten.
Zelfgemaakte parfums hebben over het algemeen geen commerciële waarde, hoe geweldig ze ook zijn, omdat de makers ervan niet bijhouden hoe hun parfums zijn gemaakt. Om van een parfum te profiteren, het te verkopen, de rechten erop te verkopen, of iemand het voor je te laten verkopen, moet je er meer van kunnen maken.
Meestal moet u een minimumaantal producten bestellen om in aanmerking te komen voor prijskortingen. Om uw winst te maximaliseren, moet u parfums in de groothandel kopen en deze in de detailhandel doorverkopen . Je kunt parfums verkopen in een fysieke cosmeticawinkel of in een online parfumerie.
Onder parfum vallen onder andere cologne, eau de toilette en eau de parfum. Van deze soorten parfum heeft eau de parfum de sterkste geur die het langste blijft hangen.
Pas in de veertiende eeuw ontstond parfum in een glazen flesje. De inhoud bestond vaak uit een combinatie van olie en alcohol. Rond 1750 werd eau de cologne uitgevonden. Dit wordt ook wel het Water van Keulen genoemd, omdat het daar voor het eerst geïntroduceerd werd.
Een parfumeur is een ontwerper van parfums en andere geurcomposities. Een parfumeur kan in dienst zijn van een bedrijf dat geurstoffen maakt of gebruikt, maar er zijn ook parfumeurs die hun ambacht als vrij beroep uitoefenen. Ervaren parfumeurs worden ook wel aangeduid met de term de Neus, een pars pro toto.