Laden en lossen mag zolang duren als nodig is. U moet wel onmiddellijk met laden/lossen beginnen en dit ook niet onderbreken als u een naheffing parkeerbelasting wilt voorkomen.
Bijvoorbeeld. Met een laad- en losplaats mag u laden en lossen van maandag tot en met vrijdag tussen 09:00 – 18:00 uur. Buiten deze uren kunnen omwonenden op die plaats parkeren.
Het onmiddellijk laden en lossen van goederen kwalificeert als stilstaan en niet als parkeren. Op grond van art. 23 RVV 1990 is in een aantal specifieke situaties verboden om met een voertuig stil te staan op de weg.
' Onder laden en lossen verstaat de wet: 'Het onmiddellijk, nadat het voertuig tot stilstand is gebracht, bij voortduring inladen of uitladen van goederen van enige omvang of enig gewicht, gedurende de tijd die daarvoor nodig is.
In het geval van een parkeerboete terwijl u in de auto zat, voegt u het bewijs van betaling toe. U kunt eenvoudig aantonen dat u het parkeergeld enkele minuten na de boete heeft betaald. In dit geval loont het aanvechten van een boete zeker.
Zijn straf: een gevangenisstraf van vier maanden en een ontzegging van de rijbevoegdheid voor de duur van 10 maanden (voor een misdrijf). Verder nog één maand hechtenis, een ontzegging van de rijbevoegdheid voor de duur van drie maanden en een geldboete van € 250,- (voor overtredingen).
Telefoon op schoot huidige stand van de jurisprudentie
Het Openbaar Ministerie houdt het erop dat het niet is toegestaan om een mobiel op schoot te hebben in de auto. Een boete voor mobiel bellen is dus toegestaan.
Aan een parkeerder moet een redelijke tijd worden gegeven om een kaartje te kunnen kopen. De rechtbank is van oordeel dat 5 minuten tussen het parkeren en het betalen, gelet op alle betalingshandelingen die verricht moeten worden, niet als onredelijk lang gezien kan worden.
Re: parkeren laden en lossen
Het is niet aan de parkerende burger om te bepalen wanneer men gaat laden en lossen. De burger is niet op de hoogte van de tijden waarop dit bijvoorbeeld zou gebeuren. Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
Parkeren zonder te betalen
De boete die hiervoor opgelegd wordt is feitelijk een gemeentelijke belastingaanslag. Veel gemeenten berekenen een bedrag van rond de 60. - euro, plus één uur parkeergeld, hoewel meer dan een uur ook kan, indien aannemelijk is dat dit terecht is.
8 uur binnen de bebouwde kom:
Binnen de bebouwde kom is het verboden op de openbare weg auto's, slepen en aanhangwagens met een maximale toegelaten massa van meer dan 7,5 ton langer dan acht uur na elkaar te laten parkeren. Dit verbod geldt niet op de plaatsen waar het verkeersbord E9a, E9c of E9d is aangebracht.
Dit verschilt van gemeente tot gemeente. Raadpleeg de APV van de gemeente, want daarin staan wellicht een aantal regels. In sommige gemeenten is er een totaalverbod voor lange caravans, maar in de meeste gemeenten geldt dat ze maximaal drie dagen op de openbare weg mogen worden geplaatst.
Laden en lossen mag nog niet als je 13/15 bent, maar voor 16/17-jarigen komt het niet meer in het rijtje met dingen die je niet mag voor. Wat betekent dat het mag. Maar zeker als je nooit echt serieus zwaar werk hebt gedaan of gesport, kan dat de eerste tijd goed tegenvallen.
Om geluidsoverlast te voorkomen zijn de toegestane piekniveaus bij laden en lossen in de bewoonde omgeving als volgt vastgesteld: Tussen 7.00 en 19.00 uur: Geen beperking. Tussen 19.00 en 23.00 uur: Piekniveau 65 dB(A) Tussen 23.00 en 7.00 uur: Piekniveau 60 dB(A)
Laden en lossen kan 24 uur per dag, van maandag tot en met zaterdag. In winkelgebied Osdorp geldt een venstertijd voor de bevoorrading van de winkels. Momenteel loopt er een proef, waarbij u mag laden en lossen tussen 07.00 en 12.00 uur (in plaats van 11.00 uur).
Stilstaan en parkeren zijn gedefinieerd in de regelgeving: Stilstaan doe je enkel wanneer je iemand laat in- of uitstappen of je auto in- of uitlaadt, of dat nu 1 minuut of 1 uur duurt. Parkeren doe je wanneer je langer stilstaat dan nodig voor het in- of uitstappen of in- of uitladen.
Een scanauto is in staat 1200 auto's per uur te controleren. Een parkeerwachter te voet komt onmogelijk in de buurt van dit aantal.
Waarom heffen gemeenten parkeerbelasting? De parkeerbelasting heeft een regulerend karakter. Met de parkeerbelasting wordt het parkeergedrag van bewoners of bezoekers van een gemeente gereguleerd.
Wat u moet weten. De scanauto maakt een foto van het kenteken. Komt de scanauto langs terwijl u nog moet betalen? U heeft nog 10 minuten de tijd om te betalen nadat de scanauto een foto heeft gemaakt.
De valet is een medewerker van een bedrijf dat "Valet Parking" of een andere parkeerservice aanbiedt. Deze service wordt met name aangeboden door restaurants, hotels, grote winkelbedrijven, vliegvelden en andere bedrijven.
Scanauto scant kenteken en controleert of parkeergeld betaald is. De scanauto maakt een scan van het kenteken en foto's van de situatie. Daarna volgt een automatische controle via het Nationaal Parkeer Register of parkeergeld betaald is.
De wet zegt niets specifiek over of u mag eten en drinken achter het stuur. Artikel 5 van Wegenverkeerswet zegt: "Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd."
Maar de echte reden voor een verbod is het gevaar binnenin je telefoon: ,,Als je belt wordt er in je telefoon een soort elektrische verbinding gemaakt en dan kan er een heel klein vonkje ontstaan. Als je tankt hang je met je hoofd boven de opening, daar komen licht ontvlambare dampen vrij.
Doordat u niets wil missen op uw telefoon, mist u alles in het verkeer. De boete voor appen in de auto is daarom – terecht – gigantisch hoog. De boete voor appen in de auto bedraagt maar liefst € 250,-.