Hoe lang kan je retourneren bij Bol Com?

Binnen de zichttermijn van 30 dagen na de levering kun je je artikel kosteloos retourneren. Je doet dit in je bol.com klantaccount. Ga naar de betreffende bestelling, klik hier op de optie 'retour aanmelden' en volg de instructies. Je kunt een retourlabel uitprinten en op je pakket plakken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op partnerplatform.bol.com

Kan je retourneren bij Bol Com?

Klanten kunnen de artikelen die ze kopen via bol.com altijd gratis retourneren. Dit geldt ook voor grote en/of zware artikelen. Bij het inrichten van jouw retourproces heb je 2 opties. Je kunt gebruik maken van de bol.com retourservice, of je kunt een eigen retourservice hanteren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op partnerplatform.bol.com

Hoe werkt retourneren bij Bol Com?

Wanneer de klant een artikel retour meldt in zijn koopaccount, kan hij automatisch een retourlabel downloaden voor een brievenbuspakje of pakket. Daarna plakt hij deze op de zending en stuurt hij de bestelling retour. Pas wanneer de retourlabel daadwerkelijk gebruikt is, worden er bij jou kosten voor gerekend.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op partnerplatform.bol.com

Kan een webshop een retour weigeren?

Zolang ze verzegeld zijn, mag je hygiënische producten of producten met gezondheidsrisico's gewoon terugsturen. Heb je de verzegeling (meestal in de vorm van folie of een sticker) verbroken, dan mag de webwinkel het retourneren weigeren. De winkel moet je hier wel vooraf op gewezen hebben.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op radar.avrotros.nl

Wat gebeurt er met geretourneerde producten bol Com?

Het artikel wordt te laat geretourneerd

Dan zijn er dezelfde mogelijkheden; als het artikel nog verkoopbaar is wordt het opnieuw aangeboden via bol.com, als het artikel onverkoopbaar is wordt het bij de onverkoopbare voorraad geplaatst.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op partnerplatform.bol.com

Wat Doe Je Met Retouren Op Bol.com?

23 gerelateerde vragen gevonden

Hoe lang mag je iets retourneren?

Omdat u het product van te voren niet goed kunt beoordelen, heeft u bij koop op afstand een wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Binnen de termijn kunt u laten weten dat u het product wilt retourneren en u krijgt dan binnen 14 dagen uw geld terug, ook de bezorgkosten. De koopovereenkomst wordt dan ontbonden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op das.nl

Hoe moet je pakket terugsturen?

Pakket retour sturen
  • Maak je retourpakket goed dicht en plak het retourlabel erop. Gebruik je de oorspronkelijke verpakking? ...
  • Maak een verzendlabel met antwoordnummer. Je hoeft niks te betalen.
  • Koop een verzendlabel. Je betaalt de normale verzendkosten voor een pakket.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Heb je altijd 14 dagen bedenktijd?

De bedenktijd stopt 14 dagen nadat het product is geleverd of het contract voor een dienst is gesloten. Volgens de wet mag u tot die tijd zonder reden van de koop af. U hebt ook bedenktijd als een digitaal product gratis lijkt, maar u wel uw persoonsgegevens moet delen om het af te nemen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Heb je altijd retourrecht?

Ik heb het product gekocht in een gewone winkel

In een gewone winkel is ruilen geen recht. De verkoper mag zelf kiezen of hij dat accepteert. Een verkoper is in een gewone winkel niet verplicht om een product terug te nemen als u het toch niet wilt hebben. Behalve als het als het product kapot is.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Wat is binnen 30 dagen?

Wat is de betalingstermijn voor een factuur aan een bedrijf als géén betalingstermijn is overeengekomen? De hoofdregel is dat een factuur aan een bedrijf moet worden betaald binnen 30 dagen na ontvangst van de factuur als geen uiterste dag van betaling is overeengekomen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op perfecteantwoorden.nl

Waar kan ik Retourlabel printen?

Dit is verleden tijd met de printloze retourlabels via PostNL. Met printerloos retourneren tonen wij de klant een unieke barcode. Deze kan de klant vanaf een mobiele telefoon laten scannen bij een PostNL postkantoor. De PostNL medewerker zal vervolgens het label voor de klant printen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.returnless.com

Hoe kan ik bol com bellen?

U kunt op meerdere wijzen contact met Bol.com opnemen. Zo is de klantenservice van Bol.com 24 uur en 7 dagen per week telefonisch bereikbaar. Het telnr van Bol.com is 030-3104999. Voor bellen naar Bol.com vanuit België belt u naar 027-885999.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op klantenservicespot.nl

Wat is een Retourdeal?

Bij steeds meer webwinkels kun je producten met korting bestellen die door andere kopers zijn teruggestuurd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Wat heb ik besteld bij Bol Com?

Je bestellingen in je account terugvinden

Met een Bol.com account is het controleren van je bestellingen echt een eitje. Als je ingelogd bent kun je rechtsboven op het poppetje klikken. Dat is jouw account en hier kun je alles wat er binnen jouw account gebeurd bekijken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op besteboekentips.nl

Wat doet H&M met retouren?

Wanneer klanten een product dat online is aangekocht per post retour sturen, komt het terecht in ons distributiecentrum. Wat hier retour komt, wordt uitgepakt zodat de artikelen gecontroleerd kunnen worden en terug in de circulatie komen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op metronieuws.nl

Wat als retour niet geaccepteerd wordt?

Over het algemeen adviseren wij webwinkels in dit soort situaties om het artikel retour te nemen en eventueel waardevermindering toe te passen. Voor die waardevermindering moeten het product wel echt beschadigd zijn. Alleen het feit of je ze al dan niet gedragen hebt is daarbij niet voldoende.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op webwinkelkeur.nl

Wat mag je niet retourneren?

Wat mag je wel uitzonderen?
  • Producten die volgens de specificaties van de klant gemaakt zijn. ...
  • Hygiënische producten of producten met een gezondheidsrisico waar de verzegeling van verbroken is. ...
  • Audio- en video-opnamen en computerprogrammatuur met verbroken verzegeling. ...
  • Producten met een beperkte houdbaarheid.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op webwinkelkeur.nl

Wat is binnen 14 dagen?

De 14 dagen termijn werkt als volgt. Als je bijvoorbeeld op 1 maart een product binnen hebt gekregen, dan heb je tot 15 maart om 12 uur 's nachts de tijd om de overeenkomst te ontbinden. Bij de die twee weken tellen dus niet alleen werkdagen mee, maar ook weekeinden tellen mee.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op overeenkomsten.nl

Hoe werkt 30 dagen bedenktijd?

Wat houdt de zichttermijn precies in? Tijdens deze 30 dagen mag je het product bekijken en eventueel proberen zoals je dat ook in een fysieke winkel zou kunnen doen. Een luchtbevochtiger mag bekeken worden, maar mag niet in gebruik worden genomen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op fonq.nl

Heb ik recht op retourneren?

Wanneer je online, telefonisch of aan de deur een aankoop doet, heb je als consument wettelijk gezien 14 dagen bedenktijd. In die periode mag je dus van afzien van de afname van een product of dienst of een artikel retourneren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op veritasadvies.com

Hoe kan ik een aankoop ontbinden?

Koopovereenkomst schriftelijk ontbinden

Schrijf de verkoper dan een brief. Zeg dat de verkoper het product niet heeft kunnen repareren. Of dat hij geen nieuw product wil geven. En dat u daarom de koopovereenkomst wilt ontbinden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Is gratis retourneren verplicht?

Omdat enkele webshops gratis retourneren aanbieden, verwachten consumenten soms dat het retour sturen van een bestelling altijd gratis moet zijn. Dit is zeker niet het geval. Gratis retourneren is een service, maar zeker geen verplichting.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op thuiswinkel.org

Waar vind ik Retourlabel bol Com?

Retourlabel downloaden

De klant klikt op 'Download het retourlabel', print deze uit en bevestigt het etiket op het retourpakket. Wanneer je gebruik maakt van de bol.com retourservice, kunnen je klanten hun retourzending via PostNL en bpost ook zonder uitgeprint etiket inleveren bij het pakketpunt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op partnerplatform.bol.com

Is retourneren verplicht?

Klanten krijgen bij een koop via internet een gegarandeerd en onvoorwaardelijk recht van ontbinding tot 14 dagen na ontvangst van de goederen. U als webwinkelier bent verplicht zo'n retour te accepteren en het volledige aankoopbedrag terug te storten, ongeacht de reden die de klant opgeeft.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ictrecht.nl

Populaire vragen