Als je een mobiel abonnement hebt dan blijft je simkaartje gewoon geldig. En voor
Langer dan zes maanden geen gebruik gemaakt van je simkaart
Dan wordt je aansluiting automatisch afgesloten. Het is dan niet meer mogelijk om de aansluiting weer in gebruik te nemen of het telefoonnummer te behouden. Als je wil, kun je een nieuwe Prepaid simkaart aanschaffen.
een prepaid simkaart wordt gedeactiveerd na 90 dagen inactiviteit - dat is de TRAI-regel. Je moet binnen 90 dagen bellen of sms'en om hem actief te houden. Ik laad online op en volg de 90-dagenregel. Mijn simkaart is altijd actief.
Als een simkaart komt te vervallen wordt het prepaidnummer van het netwerk gehaald. Zodra dit nummer verwijderd is valt de simkaart vaak niet meer te activeren. De enige optie is dan nog om een nieuwe prepaid kaart aan te schaffen.
Zodra uw SIM-kaart verloopt, kunt u deze niet meer opnieuw activeren en kan uw nummer opnieuw worden toegewezen . Hoewel u eenvoudig een nieuwe SIM kunt krijgen, krijgt u er een ander nummer bij.
Normaal gesproken kunnen gedeactiveerde simkaarten opnieuw worden geactiveerd en op een ander telefoonnummer worden gebruikt. Simkaarten hebben echter wel een vervaldatum. Dus als de simkaart niet actief is wanneer die datum aanbreekt, worden ze 'beëindigd' en kunnen ze niet opnieuw worden gebruikt.
Kijk in je simkaartslot of daar een simkaart in zit en of deze wel goed is geplaatst. Check ook meteen of het simkaart-schuifje wel goed gesloten is. Mocht dat niet het geval zijn, haal het schuifje met de simkaart er eerst uit, plaats deze er dan juist in (vaak kan dit maar op één manier) en stop hem terug.
Stap 1: Haal de SIM uit uw mobiele apparaat en schrijf de afgedrukte nummers op. Stap 2: Identificeer uw bedrijf en neem contact met hen op via telefoon of e-mail. Stap 3: Vraag hen om uw mobiele nummer opnieuw te activeren. Stap 4: Geef hen het gedetailleerde accountnummer, zoals hun IMEI en SIM-nummer.
Volgens het consumentenhandboek van TRAI wordt een simkaart als gedeactiveerd beschouwd bij niet-gebruik gedurende meer dan 90 dagen (ongeveer 3 maanden). Niet-gebruik betekent hier nul inkomende of uitgaande oproepen/berichten, geen datasessies, geen gebruik van diensten met toegevoegde waarde en enige gerelateerde betaling.
Meld u aan met uw mobiele nummer. Navigeer naar het gedeelte 'SIM-status volgen'. Voer uw verzoek- of referentienummer in. Bekijk de huidige status van uw SIM, inclusief activeringsvoortgang of vervangingsdetails.
Een permanent losgekoppelde SIM-kaart van het Globe-netwerk kan niet meer opnieuw worden aangesloten en het bijbehorende mobiele nummer kan opnieuw worden toegewezen en kan daarna niet meer opnieuw worden verkregen. Elk Globe Prepaid-tegoed op de permanent losgekoppelde SIM-kaart, ongeacht hoe verkregen, is niet inwisselbaar of restitueerbaar voor contant geld.
Verlopen ze? Op de meeste netwerken blijven uw SIM-kaart en data actief zolang u minstens elke zes maanden een betalende activiteit uitvoert . Dit kan bijvoorbeeld een telefoongesprek zijn, een sms'je sturen of uw mobiele data aanzetten om onderweg toegang te krijgen tot internet.
Over het algemeen is de geldigheid minimaal 3 maanden en maximaal 12 maanden. Het is aangeraden om dit voor de zekerheid bij je provider na te vragen. Wil je zeker weten dat je goed zit, dan raden we aan om het liefst minimaal 1 keer per maand, en anders in ieder geval 1 keer per 3 maanden, je simkaart te gebruiken.
Helaas, zodra uw prepaid SIM-kaart de vervaldatum bereikt , is het net als Assepoesters koets die verandert in een pompoen: het verliest zijn magie. In de meeste gevallen biedt een verlopen SIM-kaart geen connectiviteit meer en moet u deze vervangen door een nieuwe of vernieuwen, afhankelijk van het beleid van uw provider.
Als de telefoon of sms-berichten plotseling niet meer werken en de mobiele gegevens niet beschikbaar zijn, kan dit aan de simkaart liggen. Wanneer je van telefoon verandert, kunnen er vaak problemen ontstaan door een verkeerd geplaatste simkaart.
Om een verlopen simkaart te reactiveren, moet u doorgaans contact opnemen met uw mobiele provider . Zij kunnen u door het proces begeleiden, wat vaak inhoudt dat uw identiteit wordt geverifieerd en mogelijk een vergoeding wordt betaald. Zodra dit is bevestigd, activeren zij de simkaart opnieuw, zodat u deze met uw telefoon kunt gebruiken zoals voorheen.
Dit kan komen omdat: Je simkaart al actief is.Je een of meerdere facturen nog niet hebt betaald.Je huidige simkaart is geblokkeerd.
Haal je oude simkaart uit je toestel en steek je nieuwe simkaart erin.Geef de nieuwe pincode in die je bij je simkaart kreeg. Vanaf nu kan je met je nieuwe simkaart bellen, sms'en en surfen.
Activering van je simkaart
Je sim-kaart is binnen het 24 uur klaar voor gebruik. Als deze tweede stap (simkaartactivering) niet binnen de 5 dagen na je bestelling geactiveerd is, wordt je simkaart automatisch geactiveerd.
Een simkaart slijt bij normaal gebruik eigenlijk amper en gaat gemiddeld 7-10 jaar mee. Indien de simkaart lang in de simkaart houder van het toestel zit kan het gebeuren dat het lastiger is om de simkaart los te krijgen.