Het enorme circuit werd als werkverschaffingsproject gebouwd in de jaren twintig rond het dorp Nürburg in het Eifelgebergte ten zuidwesten van Bonn. Het bevatte officieel 73 bochten verdeeld over de 20,8 km van de Nordschleife en de 7,7 km van de aparte Südschleife. De bijnaam van het circuit is 'de groene hel'.
Doordeweeks kost een rondje Nordschleife 25 euro. In het weekend ben je 30 euro kwijt. Het Grand Prix-gedeelte kost 29 euro voor 15 minuten. Een seizoenskaart kost je 1.900 euro.
Het rondje waar de Formule 1-circuits tegenwoordig over rijden is leuk en aardig, maar kan niet tippen aan wat ooit de 'Groene Hel' was: een barbaarse slingerweg van 28 kilometer, met in totaal 173 bochten. Over een groot deel daarvan, de 'Nordschleife', werden in de de jaren '50, '60 en '70 Formule 1-races verreden.
De Nürburgring-Nordschleife is een openbare tolweg in Duitsland. Alle Duitse verkeersregels zijn dus geldig.
De Nürburgring is weer open. Dit circuit ligt op drie uur rijden van Utrecht en is een van de meest uitdagende banen ter wereld. Een rondje kost 27 euro en dat is al vrij duur, maar lang niet zo kostbaar als uit de bocht vliegen.
Een rondje over de befaamde Nürburgring Nordschleife zet 22,8 kilometer op je teller. Daarmee zou Spring Mountain het langste circuit ter wereld worden.
Nürburgring Nordschleife
De bijnaam “groene hel” dankt het circuit aan de positie in het midden van het zwarte bos én aan de gevaarlijke bochten. Goed voor 3 tot 12 doden per jaar!
Je kunt je auto op de zandvlakte parkeren of bij grote drukte op het grasveld aan de overzijde van de weg. Pflanzgarten 1: Op de rotonde bij de parkeerplaats ga je rechtsaf, einde weg rechts en vervolgens einde weg links. Eerste weg linksaf en na zo'n 1000 meter zie je aan de linkerzijde de Nordschleife vlakbij de weg.
Verzekerd het circuit op
Het weerbeeld in de Eiffel kan bovendien erg veranderlijk zijn en ook andere bestuurders kunnen de nodige risico's onderweg bieden. Er zijn daarom (bijna) geen verzekeraars die het rijden op een circuit zullen dekken.
Isle of Man Irish Road Racing
Hoewel de Isle of Man natuurlijk bekend staat als het meest beruchte en gevaarlijkste circuit ter wereld, staan er ook nog de North West 200 en de Ulster GP op de kalender.
Circuit de Monaco
De prins van de stratencircuits, uitgezet langs de haven van Monte Carlo, is met 3,340 km het kortste parcours op de F1-kalender. Smal en bijna zonder uitloopstroken, wordt het beschouwd als de ultieme test voor de coureurs.
Zelf met de motor rijden op de Nordschleife
De Nürburgring-Nordschleife is een openbare tolweg in Duitsland. Alle Duitse verkeersregels zijn dus geldig. Mocht je van plan zijn om ook daadwerkelijk het circuit op te gaan dan is het aan te bevelen om eerst eens goed in je verzekeringspapieren te kijken.
De drie grootste reguliere supermarkten in Duitsland zijn Edeka, Kaufland en REWE. Bij een verkoopoppervlakte kleiner dan 1500 m2 spreekt men in Duitsland van een 'Supermarkt'. Bij meer dan 1.500 m2 is het een 'Verbrauchersmarkt'.
Nationaal Park Sächsische Schweiz
Aan de Tsjechische grens en in het oostelijke deel van Dresden ligt Sächsische Schweiz. Door vele Duitsers wordt dit gebied omschreven als een van de mooiste stukjes Duitsland. Het landschap is hetgeen dat er zo opvalt.
Lengte: 550 x 550 mm. Hoogte: 300 mm. Breedte: 80 mm. Gewicht: 10.9 kg.
Geleiderails zijn meestal van thermisch verzinkt staal, maar er bestaan ook geleiderails die gebruik maken van andere materialen zoals hout en aluminium. Naast traditionele geleiderails worden regelmatig betonnen barriers toegepast.