Luxottica biedt een twee jaar lange garantie over haar producten tegen defecten veroorzaakt door materiaal- of productiefouten met ingang van de leveringsdatum van de producten, mits Luxottica hierover wordt ingelicht binnen twee maanden nadat deze defecten zijn vastgesteld.
Alle onderdelen van Ray-Ban-producten (zonnebrillen, monturen en zonnebrillen) zijn gedekt tegen fabricagefouten gedurende een garantieperiode van 24 maanden, met uitzondering van defecten die duidelijk verband houden met slijtage of accidentele schade.
Als onderdeel van de garantiebeoordeling wordt om een aankoopbewijs gevraagd. Afhankelijk van het probleem wordt het frame of het overeenkomstige defecte onderdeel rechtstreeks door de verkoper vervangen of gerepareerd. Als u geen contact kunt opnemen met uw verkoper, klik dan hier om een serviceaanvraag in te dienen in ons aftersalesportaal .
De meeste zonnebrillenmerken bieden een garantie van één jaar , maar verschillende merken bieden langere garantieperioden. Bepaalde designermerken – zoals Ray-Ban, Armani Exchange en Oliver Peoples – bieden garanties van 24 maanden. De beste optie is een levenslange garantie, vooral als je er een kunt vinden met onbeperkte dekking.
Deze garantie dekt niet : krassen op zonnelenzen; schade veroorzaakt door een ongeluk, misbruik, verwaarlozing, schok, onjuist gebruik of opslag van het product; ongeoorloofde wijzigingen of reparaties; normale slijtage en elk probleem dat verband houdt met de lenzen op sterkte.
U kunt tandpasta op het oppervlak aanbrengen, zachtjes in een cirkelvormige beweging wrijven en vervolgens afspoelen met koud water . Als de krassen diep zijn, herhaalt u de procedure twee keer. Een goed alternatief voor zachte tandpasta is water en zuiveringszout.
Hoe verwijder je krassen van glazen
De enige manier om krassen op de juiste manier te verwijderen is door de glazen te vervangen of een nieuwe bril aan te schaffen. Zo kunt u alle voordelen van uw bril of zonnebril benutten.
Het is belangrijk om te weten dat Ray-Ban geen levenslange garantie biedt op hun zonnebrilmonturen of lenzen . Ze dekken hun producten echter met een garantie van twee jaar tegen materiaal- en fabricagefouten vanaf de aankoopdatum.
Onder de dekking van je inboedelverzekering vallen de spullen binnen je huis, dus niet buiten.Tenzij je kiest voor een (aanvullende) buitenshuisdekking. Dus wordt je zonnebril uit jouw auto gestolen, terwijl deze niet in het zicht lag? Dan heb je kans dat deze gewoon wordt vergoed door je inboedelverzekeraar.
“De gemiddelde levensduur van een zonnebril is twee jaar, afhankelijk van hoe je met je zonnebril omgaat. Als een bril heel intensief wordt gedragen, maar minder goed wordt onderhouden, gaat hij minder lang mee. Je bril zonder brilkoker in je tas gooien, tast je zonnebril natuurlijk aan.
De wettelijke garantie betekent dat u altijd recht heeft op een goed product. Als een product niet deugt, heeft u recht op gratis reparatie, een nieuw product of teruggave van uw geld. Er is geen wettelijke garantietermijn in Nederland.
Als een product tijdens de garantieperiode wordt gerepareerd of vervangen, gaat de garantie niet opnieuw in. Koop je dus een camera met 2 jaar garantie en wordt het toestel na 1 jaar vervangen omdat het kapot is, dan heb je op je nieuwe nog 1 jaar garantie.
Veel reparatiecentra voor brilmonturen bieden Ray Ban-reparaties aan , maar zullen, als ze erop aandringen, toegeven dat ze geen originele onderdelen zoals lenzen en armen kunnen leveren. Ze bieden redelijk geprijsde reparaties, maar kunnen alleen gebruik maken van generieke of op maat geleverde onderdelen, meestal afkomstig uit het Verre Oosten.
Ook voor je zonnebril kan het voorkomen dat je toch niet tevreden bent en wenst deze om te ruilen naar een andere zonnebril. De omruiltermijn voor een zonnebril is 1 week vanaf de aankoopdatum in de winkel.Voorwaarde is dat de zonnebril onbeschadigd dient te worden ingeleverd.
Een van die fabrieken, Luxottica, heeft merken als Chanel, Vogue, Armani en Ray-Ban onder zich. De ander, Safilo, produceert voor merken als Hugo Boss, Dior en Gucci. Doordat de fabrieken zo'n machtspositie hebben, kunnen zij in feite de prijzen bepalen.
Ray-Ban-zonnebrillen repareren (of vervangen met korting!) Als uw zonnebril op welke manier dan ook kapot gaat, kunt u deze terugsturen naar het Ray-Bans-garantiecentrum . Stuur de kapotte frames terug, samen met aankoopinformatie en uw contactgegevens.
De meeste zichtverzekeringen bieden dekking voor zonnebrillen op sterkte . Over het algemeen is de gezichtsdekking beperkt tot producten die uw gezichtsvermogen helpen corrigeren. Maar sommige abonnementen bieden mogelijk ook kortingen op zonnebrillen zonder recept van zorgaanbieders in het netwerk.
Om een claim in te dienen hoeft u alleen maar uw kapotte bril terug te brengen naar uw opticien . Zij doen de rest, inclusief contact opnemen met Eyeplan en u informeren over de ledenbijdrage die moet worden betaald. Vraag uw opticien naar de dekking als u uw zelfstandige praktijk bezoekt.
Om aanspraak te kunnen maken op een zonnebril op sterkte heeft u een recept van een optometrist nodig. U kunt geen aanspraak maken op een zonnebril zonder sterkte .
Eén ding waar Ray Ban-piloten niet goed tegen kunnen is een val, waardoor de lenzen kunnen breken of barsten en het frame kan buigen .
Wat levenslange garantie inhoudt verschilt per merk. Het ene merk ziet het als een garantie die duurt zolang de initiële koper nog leeft. Een ander vindt levenslang eigenlijk onbeperkt. Het meest gebruikelijk is echter de opvatting dat de garantie net zo lang duurt als de te verwachten levensduur van een product.
Logo op het glas; Heb je alleen de bril in de hand en de andere zaken zijn er niet meer; bij een echte staat het logo op het rechterglas.Daarnaast staat het logo in het glas.Als het logo op het glas ligt is het gestempeld (en niet gefreesd) en heb je dus echt met een imitatie te maken.
Gekraste plastic lens
Open de warmwaterkraan, plaats uw gepolariseerde zonnebril eronder, doe wat afwasmiddel op elk van de lenzen en wrijf langzaam rond. Spoel vervolgens de zeep weg en droog de lenzen goed af met een microvezeldoekje. Breng vervolgens een laagje krasverwijderingspolish aan.
Antwoord: Het is niet mogelijk om brillenglazen te polijsten om krassen te verwijderen zonder de sterkte van het glas te veranderen. Kortom, u moet dan nieuwe glazen kopen. Wel is het mogelijk om glazen te beschermen tegen krassen door het gebruik van een speciale coating.
Tandpasta tegen krassen
Maar ook tegen krassen in glazen is het een zeer effectief middel. Het is in dit geval belangrijk om een witte tandpasta te gebruiken, dus geen gel. En bij voorkeur één met zuiveringszout. Maak het glas schoon met water en een doekje en laat het goed drogen.