Uw hardwareproduct van het merk Apple of Beats ('Product') is gedekt tegen materiaal- en fabricagefouten voor een periode van EEN (1) JAAR vanaf de oorspronkelijke aankoopdatum ('Garantieperiode') bij gebruik volgens Apple's gebruikershandleidingen (raadpleeg https://www.apple.com/support/country).
Oververhit en lang opladen
Deze nepkabels gaan in de regel nog veel minder lang mee en ze kunnen kuren vertonen. Dan krijg je een melding in je scherm als 'deze kabel of dit accessoire is niet gecertificeerd en werkt mogelijk niet goed met deze iPhone'.
Apple wijst elke verklaring en/of garantie van de hand dat Apple in staat is om onder deze garantie Apple-producten te repareren of te vervangen zonder risico tot en/of verlies ten aanzien van informatie en/of data die op het Apple-product zijn opgeslagen.
Wanneer u service aanvraagt, kan Apple u vragen het originele ontvangstbewijs van het product te overleggen om te verifiëren dat u in aanmerking komt voor service onder garantie, zelfs als u het product al hebt geregistreerd. Registratie heeft geen invloed op de garantie.
Apple's Beperkte Garantie biedt gedurende één jaar na de aankoopdatum dekking voor fabricagefouten voor uw iPhone en de accessoires van het merk Apple die meegeleverd worden in de doos van het product. Apple accessoires die afzonderlijk zijn gekocht, worden gedekt door Apple's Beperkte Garantie voor accessoires.
De batterij van je iPhone heeft na 500 volledige laadcycli nog ongeveer 80% van de oorspronkelijke capaciteit. De eenjarige garantie dekt de service in geval van een defecte batterij. Als de garantie is verlopen, biedt Apple een batterijservice. De prijzen en voorwaarden van deze service kunnen variëren.
Deze waarschuwingen kunnen om verschillende redenen verschijnen: De oplaadpoort van uw iOS-apparaat is vuil of beschadigd. Uw oplaadaccessoire is defect, beschadigd of niet door Apple gecertificeerd. De USB-lader is niet ontworpen om apparaten op te laden.
Wettelijke garantie: recht op goed product
Er is geen wettelijke garantietermijn in Nederland. Dit is omdat het ene product langer mee gaat dan het andere. Is het probleem met het product uw schuld? Dan heeft u geen recht op gratis reparatie, een nieuw product of teruggave van uw geld.
Op de producten van Apple zit standaard één jaar (beperkte) garantie. Heeft u uw Apple-product echter in Europa gekocht, dan gelden de Europese garantieregels die bepalen dat u twee jaar garantie op uw aankoop heeft.
Druk op 'iOS Device'. Ga naar 'Battery Info…'. In een pop-up scherm zie bij 'Age' in dagen de leeftijd van je iPhone. Druk op het aantal dagen om de leeftijd van je iPhone in maanden en jaren te zien.
Als je een iPhone koopt bij Coolblue, dan krijg je daar 2 jaar garantie op. Zo weet je zeker dat je minimaal 2 jaar hulp krijgt als je problemen hebt met je toestel. Niet alle problemen vallen onder de garantie. Denk bijvoorbeeld aan een gebroken scherm na een val.
Duur van verkopersgarantie of fabrieksgarantie
De verkoper of fabrikant belooft daarmee dat het product voor die tijd goed werkt. En dat hij het oplost als het product eerder stuk gaat. Hoe lang deze garantie van de verkoper of fabrikant duurt kiest hij zelf. Dit kunt u lezen in zijn garantievoorwaarden.
Check of de oplader en kabel werken. Probeer ze met een ander apparaat. Ga na of de kabel goed is aangesloten op de oplader en je telefoon. Check of de poort van je telefoon geen stof of pluisjes bevat.
Op een Lightning-naar-USB-kabel van Apple staat 'Designed by Apple in California' en 'Assembled in China', 'Assembled in Vietnam' of 'Indústria Brasileira' op de kabel op ongeveer 18 cm van de USB-connector. Aan het einde van deze tekst ziet u een serienummer van twaalf cijfers.
Als je iPhone stopt met opladen bij 80% dan is dat door een nieuwe instelling 'Geoptimaliseerd opladen' die vanaf ISO 13 beschikbaar is. Daardoor laadt de telefoon niet automatische op tot 100% om de levensduur van de batterij te verlengen.
Dat het Apple 490 euro kost om een iPhone 13 Pro te produceren, wil niet zeggen dat het bedrijf ruim 600 euro winst per verkocht exemplaar maakt. In het rekenvoorbeeld van TechInsights wordt bijvoorbeeld geen rekening gehouden met de kosten die gepaard gaan bij het ontwikkelen van een nieuw iPhone-model.
Apple zegt dat de gemiddelde levensduur van een iPhone maximaal drie jaar is, maar veel mensen zien de prestaties na ongeveer twee jaar afnemen, maar sommige mensen houden hun iPhones tot vijf jaar voordat ze besluiten een upgrade uit te voeren en een nieuw apparaat te kopen. , misschien vanwege het geld dat ze ...
Je kan altijd een verzoek tot garantie bij ons aanmelden maar onderstaande schadevormen vallen in de regel niet onder de wettelijke- of fabrieksgarantie: Normale slijtage van het product. Schade door impact. Schade ontstaan door incorrect gebruik, misbruik of verwaarlozing.
De wettelijke garantie bedraagt twee jaar en begint te lopen vanaf het ogenblik dat je de winkel buiten stapt met het product onder je arm of vanaf het ogenblik waarop het je wordt geleverd. In de praktijk doen verkopers jammer genoeg dikwijls moeilijk.
Bij de aankoop van een nieuwe wagen is de verkoper verplicht je minstens 2 jaar garantie te geven. Als je de wagen tweedehands bij een handelaar koopt, heb je recht op een minimale garantietermijn van 1 jaar. Onthoud vooral dat handelaars niet alle defecten dekken in hun garantie.
Een normale iPhone-batterij moet elke één tot twee dagen weer worden opgeladen.