Binnen de Benelux bezorgen we je retourzending binnen de 2 werkdagen terug bij de verzender. De levertermijn voor retouren naar het buitenland hangt af van de bestemming. Meestal is dit binnen de 5 werkdagen.
Het item wordt aan het einde van de werkdag teruggestuurd naar de afzender. Accountable Mail wordt na 15 dagen (30 dagen voor de douane) teruggestuurd naar de afzender. Vervoerders laten twee berichten achter (ongeacht of een klant een herbezorging plant): de eerste en de laatste.
In het geval dat de koerier meldt dat jouw bestelling is teruggestuurd naar de afzender, betekent dit dat deze niet wordt afgeleverd en dat je jouw geld terugkrijgt.
We raden je aan contact op te nemen met de afzender. Bijvoorbeeld de klantenservice van de webshop waar je het pakket hebt besteld, die kan zorgen dat je pakket opnieuw wordt verstuurd.
Als uw bestelling is teruggestuurd naar de afzender, is dit waarschijnlijk veroorzaakt door een aantal problemen, zoals het doorsturen van post, een typefout in uw verzendadres of zelfs schade aan het verzendlabel, waardoor het pakket niet kon worden bezorgd . U kunt uw trackinggeschiedenis controleren voor details die kunnen verklaren wat er precies mis is gegaan in dit geval.
Lijkt je retourzending vertraagd of misschien zelfs vermist? In zo'n geval kun je het beste contact opnemen met de verzender. Het is goed mogelijk dat zij je retour al fysiek hebben ontvangen, maar nog niet administratief hebben verwerkt.
Waarschijnlijk omdat Lidl de originele verzender is en jij hun retourlabel gebruikt, wordt lidl hierin verzender genoemd en gaat het retour naar hun.
Wie betaalt de kosten bij retour afzender? Zodra je een bestelling terugstuurt naar de afzender, dan hoort de webwinkel de eventueel betaalde bezorgkosten aan je terug te betalen.
In Nederland heeft iedereen recht op eerbiediging van het brief- en telecommunicstiegeheim, behalve als de wet dat toestaat of als de rechter er toestemming voor geeft. Ieder heeft het recht op eerbiediging van zijn brief- en telecommunicatiegeheim.
Er zijn veel redenen waarom een pakket teruggestuurd kan worden naar de afzender: Het adres waar het pakket naartoe gestuurd is bestaat niet of is onvolledig . Iemand op het adres weigerde het pakket te accepteren. Er is een probleem met uw pakket en de afzender heeft de bezorging teruggeroepen.
"Je moet je in het standpunt van de handelaar plaatsen.Die moet het pakje na een retour uitpakken en beslissen of het nog in staat is om opnieuw verkocht te worden. De handelaar moet ook mensen betalen om die handelingen te doen.
Als er bij het post- of koeriersbedrijf iets misgaat, is de verkoper hiervoor verantwoordelijk. De verkoper kan zich op zijn of haar beurt wenden tot het postbedrijf. De verkoper is ook de afzender en heeft een (vervoers)overeenkomst met het postbedrijf. Jij als koper en ontvanger niet.
De ontvanger weigerde het pakket: Als uw ontvangers de levering weigeren, verandert het postkantoor de trackingupdate naar 'return-to-sender' of 'package denied'. Het stuurt het item terug naar uw adres of gooit het weg, afhankelijk van of u een retouradres hebt opgegeven .
Markeer het: Schrijf "Retour afzender" of "Niet op dit adres" op de envelop . Dit laat postbodes weten dat de persoon niet meer op dat adres woont. Zorg ervoor dat uw tekst duidelijk en zichtbaar is. Wijzig de post niet: Behalve het markeren zoals hierboven vermeld, mag u de post op geen enkele manier wijzigen.
Kost het geld om terug te sturen naar de afzender? Nee, het kost doorgaans geen geld om terug te sturen naar de afzender als u de bovenstaande richtlijnen volgt. Als u de post echter hebt geopend en deze in een nieuwe envelop moet terugsturen, bent u verantwoordelijk voor de portokosten.
Spijt dat je iets hebt gekocht? Binnen 14 dagen mag je een koop zonder reden ontbinden en het product terugsturen. Je hoort dan binnen 14 dagen je geld terug te krijgen. Wij onderzochten dit bij meer dan 200 webwinkels.
Neem contact op met de lokale DHL-klantenservice. Teruggestuurd naar verzender. De zending wordt teruggestuurd naar de oorspronkelijke verzender vanwege redenen zoals douaneproblemen, afwijzing door de ontvanger of betalingsproblemen . Verzender of ontvanger: Neem contact op met de lokale DHL-klantenservice.
Is je post of pakket onterecht teruggestuurd? Of heb je nog vragen? Neem dan contact met ons op via de contactopties onderaan deze pagina.
Aan de deur bij de bezorger
We plakken dan een retoursticker op het pakket en sturen het terug naar de afzender. Het is niet mogelijk om het pakket eerst aan te nemen of te openen.
Het risico van de retourzending wordt overgedragen zodra je als webshop het transport voor de retourzending verzorgt. Op het moment dat de vervoerder, in dit geval een gemachtigde van de webshop, het artikel overhandigd krijgt door de consument, dan ben je vanaf dat moment verantwoordelijk voor het risico.
U kunt de status van uw terugbetaling controleren op de pagina Where's My Refund? van de IRS. Redenen waarom u uw terugbetaling niet hebt ontvangen, kunnen variëren van fouten, onvolledige aangiften, belastingfraude of een ongewoon hoog verwerkingsvolume bij de IRS .
Is jouw zending beschadigd afgeleverd, of niet afgeleverd bij de ontvanger? Neem dan binnen 30 dagen contact op met onze Klantenservice. Wij onderzoeken dan eerst wat er is gebeurd. Daarna laten we je weten of je online jouw claim kunt indienen.