Met de Overstapservice regelen we je overstap binnen 30 tot maximaal 90 dagen. We houden je van alle stappen per e-mail op de hoogte.
Zelf nummerbehoud regelen
Dan moet het omzetten goed gaan. Aanbieders hebben namelijk maximaal 10 werkdagen de tijd om nummerbehoud te regelen.
De doorlooptijd van een aansluiting is 4 tot 16 weken. In het beste geval leggen we de nieuwe kabel binnen 4 weken bij je aan. Helaas zijn we bij bodemonderzoek en vergunningen afhankelijk van andere partijen: gemeenten en provincies. In dat geval duurt het langer.
Ziggo levert kabelinternet binnen 3 tot 5 werkdagen.
U vraagt nummerbehoud aan bij uw nieuwe aanbieder. Hij doet de aanvraag bij uw oude aanbieder. Uw oude aanbieder mag deze aanvraag niet weigeren. Verder hebt u recht op nummerbehoud tot 1 maand na de datum van beëindiging van de overeenkomst.
Gemiddeld duurt de administratieve afhandeling 10 werkdagen, vanaf de aanvraag tot het moment dat het nummer is overgezet. Omdat nummerbehoud eigenlijk altijd gekoppeld is aan een overstap van bijvoorbeeld een internetcontract is er meestal sprake van een maand, vanwege de 'opzegtermijn'.
Eén werkdag
Na je bezoek aan de winkel of de website van je nieuwe operator of vóór de afgesproken datum van de nummeroverdracht, kijkt de nieuwe operator met de oude operator na of alles technisch in orde is om het nummer over te zetten. Na de technische validering duurt de nummeroverdracht hoogstens één werkdag.
Na ongeveer 2 weken krijg je het contract van de aanbieder thuisgestuurd. Vervolgens is de aansluiting binnen 4 tot 6 weken geregeld. In de tussentijd kun je gewoon gebruikmaken van het aanbod van je huidige provider.
Je hebt al een aanvraag gedaan? Het aanleggen van een nieuwe aansluiting duurt 4 tot 14 weken. Wil je meer weten over welke stappen er worden genomen om de aansluiting mogelijk te maken?
Je staat 24/7 met ons in contact via de app, chat en de website. Zo hou je zelf altijd de regie over je Ziggo zaken.
Normaal gesproken kan het tot 72 uur duren voordat alles in de achterliggende servers is geactiveerd. Maar twijfel je kun je chatten met Ziggo, zij kunnen zien of je oude account in de weg zit.
Hoe lang duurt het voordat ik het tv-pakket kan gebruiken? Je tv-pakket wordt meestal binnen een paar uur na je keuze geactiveerd. Als het drukker is duurt het soms langer. Je keuze geldt altijd voor een termijn van minstens 30 dagen.
Met de Overstapservice regelen we je overstap binnen 30 tot maximaal 90 dagen. We houden je van alle stappen per e-mail op de hoogte.
Activeer je nieuwe simkaart
Je nummerbehoud gaat in op de eerste dag van je nieuwe abonnement. Vaak stuurt de provider je een sms'je met de dag en tijdsindicatie waarop je nummer wordt overgezet. De nieuw ontvangen simkaart plaats je dan zelf in je mobiel.
Je aanvraag voor nummerbehoud kan om verschillende redenen worden afgewezen. Misschien komen je gegevens bij je huidige provider en bij ons niet overeen. Het komt ook wel eens voor dat de voorgestelde overstapdatum niet mogelijk is. Bijvoorbeeld als je een opzegtermijn of andere contractverplichting hebt.
Iedereen heeft het recht om een telefoonnummer mee te nemen naar een andere aanbieder of nieuw contract.Dat geldt echter alleen wanneer de looptijd van je contract is verstreken. Wanneer je vroegtijdig een nieuw contract afsluit en je nummer wilt meenemen, dan heb je niet automatisch recht op nummerbehoud.
En lukt het niet om je modem of tv zelf te installeren? Geen zorgen. Je krijgt Ziggo Installatiehulp. Een monteur komt gratis langs en zorgt dat al onze producten werken zoals het moet.
Meerdere providers is geen probleem mits ze maar niet over het zelfde medium binnenkomen. ik heb glasvezel en kabel. Aangezien je op een kamer woont is het van belang dat je toestemming hebt (huurbaas?) om een nieuw abonnement bij een provider af te nemen.
In de basis loopt een coax kabel vanaf de hoofdaansluiting naar een wandcontactdoos. Deze wordt vaak in of op de muur geplaatst. Op de wandcontactdoos wordt vervolgens middels een coax kabel de televisie of Ziggo Mediabox aangesloten.
Zowel van je huidige provider als van Vodafone. Het kan namelijk de hele dag duren voordat het nummer overgezet wordt en zo ben je niet onbereikbaar. Dit gaat geheel automatisch en je hoeft daar dus niets voor te doen. Zodra de simkaart van je huidige provider niet meer werkt, gaat het allemaal heel snel.
Het overzetten van je telefoonnummer is altijd gratis. Soms kost het je alleen toch geld.
Je hebt een maand opzegtermijn bij jouw huidige aanbieder. Dit komt 'goed' uit, een gemiddelde overstap is binnen 3 tot 4 weken gerealiseerd. Overstappen naar kabel kost gemiddeld 10 werkdagen.