Nummerbehoud is altijd gratis. Bestel een gratis Lebara simkaart. Binnen 2 werkdagen heb je 'm in huis.
Gemiddeld duurt de administratieve afhandeling 10 werkdagen, vanaf de aanvraag tot het moment dat het nummer is overgezet. Omdat nummerbehoud eigenlijk altijd gekoppeld is aan een overstap van bijvoorbeeld een internetcontract is er meestal sprake van een maand, vanwege de 'opzegtermijn'.
Geef tijdens je bestelling aan dat je jouw oude nummer wilt behouden. We sturen je na het afsluiten van je contract een mailtje met een aanvraagformulier voor nummerbehoud. We geven je een seintje per sms als je nummer is overgezet. Je kunt dan meteen bellen, sms'en en internetten.
U kunt altijd uw mobiele telefoonnummer meenemen. Het maakt dus niet uit of u prepaid belt of met een abonnement. Het maakt ook niet uit of u bij uw aanbieder blijft of overstapt naar een andere aanbieder. Uw contract hoeft ook niet afgelopen te zijn om te kunnen overstappen.
Als je prepaid belt, kun je op ieder moment nummerbehoud aanvragen. Dit doe je als je een abonnement bestelt bij dezelfde of een andere provider. De verwerkingsduur is maximaal 10 werkdagen, maar meestal wordt je nummer binnen 2 werkdagen meegenomen naar je nieuwe abonnement.
LET OP, bij nummerbehoud heeft de nieuwe provider minstens 10 dagen nodig. Vraag nummerbehoud daarom op tijd aan zodat je bereikbaar blijft op je eigen 06-nummer. Overstap voorbeeld: Je abonnement loopt op 1 september af. Je kunt dan al op 1 mei nummerbehoud aanvragen.
Je krijgt meestal binnen 10 minuten een sms van je oude operator. Van zodra het netwerk wegvalt, steek je de nieuwe simkaart in je toestel. je koos voor een nieuw nummer? Je kan je simkaart meteen in je toestel steken en gebruiken.
Om je prepaid simkaart te activeren, bel je gratis naar 1244. Voor Sim Only heb je de e-mail nodig die we na je bestelling hebben gestuurd. Klik op de activatielink in deze mail om je simkaart te activeren.
Geldigheidsduur na activatie bij Lebara
Het beltegoed van Lebara is onbeperkt geldig, zolang je je simkaart actief houd door minimaal één keer binnen 90 dagen een opwaardering te doen of actief belt, sms't of data verbruikt. Voor (inter)nationale bundels en databundels is wel een geldigheidsduur actief.
Lebara is een MVNO, het heeft geen eigen netwerk, in Nederland gebruikt het het 4G-netwerk van KPN. Er worden zowel prepaid als sim-onlyabonnementen aangeboden. Sinds 2017 is de onderneming volledig in handen van investeringsmaatschappij Palmarium AG.
Na 24 maanden wordt je abonnement automatisch omgezet naar een maandelijks opzegbaar abonnement. Met een maandelijks opzegbaar abonnement blijf je lekker flexibel. Het abonnement wordt iedere maand verlengd met een opzegtermijn van 1 maand. Je betaalt €1,- extra.
Je mobiel opnieuw opstarten
Het klinkt wellicht té voor de hand liggend, maar wanneer je niet kunt bellen kan je telefoon herstarten (of even op vliegtuigmodus zetten) het probleem al verhelpen. Door je mobiel te herstarten laadt het besturingssysteem opnieuw.
De simkaart
De kaart koppelt je telefoonnummer aan je telefoon. De chip op deze kaart zorgt ervoor dat als iemand jouw nummer belt, het gesprek naar jouw toestel gestuurd wordt. Een simkaart koop je los of in combinatie met een toestel. Een losse simkaart zonder toestel heet sim-only.
Je hebt een maand opzegtermijn bij jouw huidige aanbieder. Dit komt 'goed' uit, een gemiddelde overstap is binnen 3 tot 4 weken gerealiseerd. Overstappen naar kabel kost gemiddeld 10 werkdagen.
Nadat je een abonnement afsluit met nummerbehoud, sturen we je huidige provider een verzoek ter goedkeuring. Binnen twee werkdagen sturen we je een e-mail en sms met daarin de datum waarop je nummer wordt overgezet. Dit is ook de datum waarop je nieuwe abonnement start en je definitief bent overgestapt.
Om gebruik te kunnen maken van je aansluiting dien je minimaal 0,01 cent tegoed te hebben. Heb je onvoldoende tegoed dan kun je niet uitgaand bellen ook niet naar 1244.
Lebara is een aanbieder van mobiele telefonie, maar heeft geen eigen netwerk. De provider maakt gebruik van het netwerk van KPN. Dat betekent dat klanten van Lebara dezelfde dekking en hetzelfde bereik hebben als klanten van KPN.
Jouw databundel bij Lebara is in de meeste gevallen geldig in alle landen binnen de Europese Unie, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk.
Geen netwerk meer? Haal je oude simkaart uit je toestel en steek je nieuwe simkaart erin. Geef de nieuwe pincode in die je bij je simkaart kreeg. Vanaf nu kan je met je nieuwe simkaart bellen, sms'en en surfen.
Zodra je bent ingelogd op Mijn Simpel ga je naar 'sim & instellingen'. Klik daar op 'Activeren simkaart' en doorloop de stappen. Daarna heb je zelf je simkaart geactiveerd en kun je mobiel bellen, sms'en en internetten.
Voorwaarden voor nummerbehoud
Het eventuele contract staat op jouw naam. Je ingevoerde nummer komt overeen met het nummer dat je op dit moment hebt. Je hebt bij het afsluiten van het nieuwe contract aangegeven dat je je huidige nummer wilt behouden.
Nummerbehoud aanvragen
Als je nummerbehoud hebt aangevraagd, gaat je nieuwe abonnement in op de dag dat je oude abonnement niet meer werkt. Nadat je een nieuw abonnement hebt besteld op onze website wordt er een nummerbehoudverzoek ingediend bij de provider. Je ontvangt daarna vanuit de provider een sms.
Voordat je nummerbehoud kunt aanvragen, moet je nieuwe simkaart actief zijn. Je activeert 'm door ermee te bellen naar een willekeurig nummer in Nederland. Je kunt je oude sim wel gewoon blijven gebruiken tot de overstapdatum.