Gemiddeld duurt de administratieve afhandeling 10 werkdagen, vanaf de aanvraag tot het moment dat het nummer is overgezet. Omdat nummerbehoud eigenlijk altijd gekoppeld is aan een overstap van bijvoorbeeld een internetcontract is er meestal sprake van een maand, vanwege de 'opzegtermijn'.
U kunt altijd uw mobiele telefoonnummer meenemen. Het maakt dus niet uit of u prepaid belt of met een abonnement. Het maakt ook niet uit of u bij uw aanbieder blijft of overstapt naar een andere aanbieder. Uw contract hoeft ook niet afgelopen te zijn om te kunnen overstappen.
Dit gebeurd 1 of 2 dagen na het aanvragen van je nummerbehoud. Je krijgt dan een nieuwe SIM-kaart thuisgestuurd. Daarbij ontvang je een e-mail met de datum waarop jouw nummer wordt overgezet. Die datum is afhankelijk van jouw huidige provider en het moment waarop je contract bij deze provider afloopt.
Als je prepaid belt, kun je op ieder moment nummerbehoud aanvragen. Dit doe je als je een abonnement bestelt bij dezelfde of een andere provider. De verwerkingsduur is maximaal 10 werkdagen, maar meestal wordt je nummer binnen 2 werkdagen meegenomen naar je nieuwe abonnement.
De simkaart
De kaart koppelt je telefoonnummer aan je telefoon. De chip op deze kaart zorgt ervoor dat als iemand jouw nummer belt, het gesprek naar jouw toestel gestuurd wordt. Een simkaart koop je los of in combinatie met een toestel. Een losse simkaart zonder toestel heet sim-only.
Je hebt een maand opzegtermijn bij jouw huidige aanbieder. Dit komt 'goed' uit, een gemiddelde overstap is binnen 3 tot 4 weken gerealiseerd. Overstappen naar kabel kost gemiddeld 10 werkdagen.
Je Vodafone abonnement gaat in op de dag dat je nummer wordt overgezet. Tot die tijd kun je gewoon blijven bellen met je oude sim. Zodra die niet meer werkt, plaats je de nieuwe simkaart in je toestel of installeer je de eSIM volgens het stappenplan.
Neem een identiteitsbewijs en je bankpas mee. Je simkaart is al actief in de volgende gevallen: Als je naar ons overstapt met nummerbehoud wordt je nieuwe simkaart vanzelf actief op de eerste dag van je abonnement bij ons. Als je een nieuw abonnement bij ons afsluit (met een nieuw nummer).
Binnen 2 werkdagen krijg je per e-mail én sms een bevestiging van je aanvraag voor nummerbehoud. De dag voordat het nummerbehoud wordt uitgevoerd, sturen we je nog een sms ter herinnering. T-Mobile zet je nummer op de afgesproken datum over op je nieuwe T-Mobile simkaart.
Simyo mag zich voor de achtste keer op rij de beste prepaid provider noemen. De provider heeft in 2020 opnieuw de 'Beste Prepaid Provider' award van www.prepaidsimkaarten.nl & www.prepaidsimkaart.net gewonnen, de 2 grootste prepaid webshops van Nederland.
Voor het aanvragen van nummerbehoud hebben wij je simkaartnummer en je mobiele nummer nodig. Je simkaartnummer vind je achterop je simkaart. Als het simkaartnummer niet leesbaar is informeer dan bij je huidige aanbieder naar je simkaartnummer. Daarnaast moet het nummer wat je nu gebruikt nog actief zijn.
Nummerbehoud aanvragen
Als je nummerbehoud hebt aangevraagd, gaat je nieuwe abonnement in op de dag dat je oude abonnement niet meer werkt. Nadat je een nieuw abonnement hebt besteld op onze website wordt er een nummerbehoudverzoek ingediend bij de provider. Je ontvangt daarna vanuit de provider een sms.
Nadat je een abonnement afsluit met nummerbehoud, sturen we je huidige provider een verzoek ter goedkeuring. Binnen twee werkdagen sturen we je een e-mail en sms met daarin de datum waarop je nummer wordt overgezet. Dit is ook de datum waarop je nieuwe abonnement start en je definitief bent overgestapt.
Als je Vodafone prepaid hebt en je stapt over naar een Vodafone abonnement dan krijg je je resterende prepaid-tegoed terug via één van je eerste rekeningen. Je hoeft deze niet eerst op te maken maar je moet wel zorgen dat er nog een klein beetje prepaid-tegoed op je simkaart staat op de datum dat je nummer overgaat.
Dat is niet moeilijk als je de juiste stappen volgt. Als je de simkaart in je smartphone vervangt, blijven je contacten en andere gegevens gewoon staan in het opslaggeheugen van je smartphone. De simkaart zit in de meeste smartphones verborgen in een klein laatje of houdertje aan de zijkant.
iPhones, iPads en veel andere Android-apparaten hebben een uitschuifbaar laatje. Gebruik een hulpmiddel voor het verwijderen van simkaarten, een paperclip, een oorbel of iets anders dat past om het laatje uit te laten schuiven.
Conclusie. Een nieuwe prepaid simkaart met hetzelfde nummer is in de meeste gevallen mogelijk. Je kunt gewoon een nieuwe prepaid simkaart bestellen en nummerbehoud aanvragen of voor een vervangende simkaart bij je huidige provider kiezen. In beide gevallen heb je wel je simkaartnummer en PUK-code nodig.
Gemiddeld duurt de administratieve afhandeling 10 werkdagen, vanaf de aanvraag tot het moment dat het nummer is overgezet. Omdat nummerbehoud eigenlijk altijd gekoppeld is aan een overstap van bijvoorbeeld een internetcontract is er meestal sprake van een maand, vanwege de 'opzegtermijn'.
Bel naar 0800-1258 om je sim te laten activeren. Houd je simnummer, klantnummer en KvK-nummer bij de hand.
Met prepaid betaal je vooraf. Je zet een tegoed op een simkaart via de website van je provider of je koopt tegoed in de winkel. Als je belt, sms't of internet gaat dit van je tegoed af. Je krijgt dus achteraf geen rekening.
Je kunt naar een nieuwe provider overstappen nadat de looptijd van je huidige mobiele abonnement is verstreken. Hierbij moet je rekening houden met het opzegtermijn van één maand. Loopt je huidige contract bijvoorbeeld over twee maanden af, dan kun je het abonnement een maand voor die einddatum overstappen.
Meerdere providers is geen probleem mits ze maar niet over het zelfde medium binnenkomen. ik heb glasvezel en kabel. Aangezien je op een kamer woont is het van belang dat je toestemming hebt (huurbaas?) om een nieuw abonnement bij een provider af te nemen.
Het enige wat je hoeft te doen is telefoon abonnementen vergelijken, je keuze te maken en je vervolgens met een paar minuten aanmelden bij de nieuwe provider. Jij hoeft niet zelf je oude contract op te zeggen. Dit regelt je nieuwe provider samen met je oude provider.