In Mijn KPN kan je bekijken wanneer het contract eindigt en wanneer je het abonnement kan verlengen. Heb je nog geen MijnKPN account? Meld je aan via KPN.com/MijnKPN.
In MijnKPN kun je de begindatum en de einddatum van je contract vinden. TV, Internet en/of Vast Bellen Voor elk nieuw abonnement geldt een contractstermijn van 1 jaar.
Waar vind je de contractvervaldatum. De einddatum van je abonnement vind je in het contract dat je van je provider hebt ontvangen. Mocht je deze niet meer terug kunnen vinden, bekijk dan een van je maandelijkse facturen.
Je abonnement controleren, data kopen en meldingen beheren
Open de app Instellingen. Mobiel dataplan. Je abonnement controleren: Bekijk bovenaan de pagina de status van je huidige data-abonnement.
Met BelOnbeperkt Altijd bel je onbeperkt naar vaste en mobiele nummers in ruim 80 landen voor slechts € 16,50 per maand.
Een abonnement met TV, Internet & Bellen wordt in zijn geheel overgenomen. Na de contractovername kun je het pakket en de instellingen eenvoudig en kosteloos wijzigen in MijnKPN. Wat is de verwerkingstijd van een contractovername? Als alles bij ons binnen en accoord is, zetten we het binnen 10 werkdagen om.
Een abonnement kun je één keer per maand kosteloos verhogen of verlagen.
Via KPN ID (MijnKPN) kunnen alle gegevens van het abonnement worden ingezien, zoals het abonnementsnummer en de pincode van Interactieve TV.
Je hebt verschillende opties wanneer je contract afloopt. Je kunt verlengen bij je huidige provider of overstappen naar een nieuwe. Ook kun je bij je huidige provider blijven, maar instappen in het collectief via Bouwend Nederland Telefonie.
Je kunt overstappen naar een andere provider kun je tegenwoordig al twee maanden tot vier maanden (60 / 120 dagen) voor het einde van het huidige contract aanvragen. Dat is wel zo fijn, want dan vergeet je het niet. Het nieuwe abonnement met nummerbehoud kan pas ingaan na de einddatum van je huidige contract.
De maximale opzegtermijn is meestal 1 maand. Bij het opzeggen van een abonnement moet u vaak rekening houden met een opzegtermijn. Uw abonnement loopt dan nog even door vanaf het moment dat u opzegt. Een bedrijf mag niet meer vragen dan de maximale opzegtermijn.
Opzeggen van een abonnement van 2 jaar
De wet heeft als uitgangspunt dat met een consument een overeenkomst voor maximaal 1 jaar mag worden aangegaan. Maar als het gaat om een overeenkomst met een looptijd van bijvoorbeeld 2 jaar, dan is dat toegestaan als je na het eerste jaar maandelijks kunt opzeggen.
Heb je een abonnement voor een vaste periode, bijvoorbeeld een jaar, dan zit je daaraan vast. Je kunt vragen aan het bedrijf of je eerder mag stoppen. Maar daar heb je geen recht op. Staat het bedrijf eerdere opzegging toe, dan kan het een opzegvergoeding vragen.
Wanneer mag ik verlengen? Je mobiele abonnement verlengen kan al 4 maanden (120 dagen) voor het einde van je contract. Let op: je verlenging begint op de dag dat je huidige contract afloopt.
Dit pakket is maandelijks opzegbaar, dus je zit nergens aan vast. Onbezorgd Opnemen kost € 5,- per maand. En ben je al klant bij Budget Alles-in-1? Zet dan heel eenvoudig zelf je extra zenderpakketten aan op MijnBudget.
Update II: Prepaid klanten dienen een speciale bundel voor gratis bellen en sms'en met Oekraïne te activeren via onze klantenservice (0800-0402).
Telefoonnummer KPN (Internet en televisie): 0800-0402 (24/7 gratis) Telefoonnummer KPN (Glasvezel) 0800-0404 (24/7 gratis)
Bij alle providers kan je al overstappen vanaf 120 dagen voor het einde van je contractdatum. Dit betekent dat je in die tijd al een nieuw contract kan uitzoeken. Aan de einddatum van je contract verandert er overigens niks. Je nieuwe contract gaat pas in na de einddatum van je huidige contract.
Het afkopen van een abonnement is niet mogelijk als er een verlenging van het abonnement of nummerbehoud is aangevraagd. Ook mag je geen betalingsachterstand hebben. Wanneer je nog niet kan verlengen maar wel een nieuw toestel nodig hebt kan je uiteraard een los toestel kopen.
Je hebt een maand opzegtermijn bij jouw huidige aanbieder. Dit komt 'goed' uit, een gemiddelde overstap is binnen 3 tot 4 weken gerealiseerd. Overstappen naar kabel kost gemiddeld 10 werkdagen.
Gesprekstarieven. Gesprekstarieven liggen tussen de €0,10 en €0,15. En soms is het gesprekstarief tussen bellen naar een vaste telefoon of een mobiele lijn verschillend (naar mobiel is dan 3x zo hoog). Belangrijk nog bij vast bellen is de manier van afrekenen; gelukkig gaat dat bij alle providers per seconde.
Ondanks dat een groot deel van de Nederlanders vaste telefonie niet belangrijk vindt, beschikt maar liefst 69% van de Nederlands over een telecompakket waar wél vaste telefonie in zit.
De totale verbruikskosten van de smartphone zijn gemiddeld 15 euro per maand (dit zijn de totale kosten, voor zowel de ouders als scholieren). Naarmate scholieren ouder worden stijgen deze kosten. In onderstaande tabel zie je welke telefoonkosten scholieren gemiddeld hebben per maand.