Neem een identiteitsbewijs en je bankpas mee. Je simkaart is al actief in de volgende gevallen: Als je naar ons overstapt met nummerbehoud wordt je nieuwe simkaart vanzelf actief op de eerste dag van je abonnement bij ons. Als je een nieuw abonnement bij ons afsluit (met een nieuw nummer).
Bel naar 0800-1258 om je sim te laten activeren. Houd je simnummer, klantnummer en KvK-nummer bij de hand.
Jouw simkaart is redelijk snel geactiveerd. Dit hoort niet langer dan een paar minuten te duren.
Je Vodafone abonnement gaat in op de dag dat je nummer wordt overgezet. Tot die tijd kun je gewoon blijven bellen met je oude sim. Zodra die niet meer werkt, plaats je de nieuwe simkaart in je toestel of installeer je de eSIM volgens het stappenplan.
Gemiddeld duurt de administratieve afhandeling 10 werkdagen, vanaf de aanvraag tot het moment dat het nummer is overgezet. Omdat nummerbehoud eigenlijk altijd gekoppeld is aan een overstap van bijvoorbeeld een internetcontract is er meestal sprake van een maand, vanwege de 'opzegtermijn'.
Je kunt gewoon een nieuwe prepaid simkaart bestellen en nummerbehoud aanvragen of voor een vervangende simkaart bij je huidige provider kiezen. In beide gevallen heb je wel je simkaartnummer en PUK-code nodig. Alleen wanneer je simkaart is verlopen is je nummer behouden sowieso niet mogelijk.
Simkaart is (nog) niet geactiveerd
Dan kan je toestel inderdaad ook de melding "geen service" of "geen sim" tonen. Als je een nieuwe simkaart van ons krijgt toegezonden, is deze meestal al actief. Is dit niet het geval, activeer deze dan online via My Vodafone.
Het kan ook een kwestie van geduld zijn, want wanneer je een nieuwe simkaart hebt kan de activatie even duren. Het kan tevens helpen om de simkaart schoon te blazen, opnieuw in het toestel te doen en je telefoon opnieuw op te starten.
Een simkaart omwisselen
Dan ontvang je een nieuwe simkaart die je oude vervangt. De makkelijkste manier om je simkaart om te wisselen, is het te laten doen in de winkel waar je een nieuw abonnement hebt gekocht. Als de winkel die service niet biedt, of als je je simkaart op internet hebt gekocht, moet je het zelf doen.
Haal je simkaart voorzichtig uit je telefoon en maak deze schoon met een zachte, droge doek. Plaats de simkaart daarna op de juiste manier terug in je toestel. Plaats je simkaart ter controle eens in een ander toestel; als je simkaart dan wel werkt, is je simkaart niet defect.
Een nieuwe simkaart kun je binnen 3 werkdagen verwachten. Daarna kun je de simkaart online activeren.
Je simkaart moet nog geactiveerd worden als: Jouw telefoon kwijt of gestolen is, en je een nieuwe simkaart besteld hebt. Je simkaart niet in je nieuwe telefoon past en je een ander formaat nodig hebt.
Soms is je sim niet goed verbonden met het netwerk. Kies in je telefoon handmatig een ander netwerk en switch dan weer terug naar het Vodafone netwerk. Weet je niet hoe dit moet? Selecteer in onze toestelhandleidingen je toestel en ga naar Netwerk > Kies een netwerk.
Als u de eSIM niet kunt configureren
Zorg ervoor dat uw aanbieders dekking bieden in uw omgeving en dat er geen storing is. Zorg dat uw mobiele abonnementen zijn geconfigureerd, klaar zijn voor gebruik en dat er geen problemen met de facturering zijn.
Controleer of er een update van aanbiederinstellingen beschikbaar is. Ga naar 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Info'. Als er een update beschikbaar is, kunt u 'OK' of 'Werk bij' selecteren. Verwijder uw iPhone-simkaart of iPad-simkaart uit de simkaarthouder en plaats de simkaart vervolgens weer terug.
Een simkaart registreren kan via de website van je provider. Hiervoor heb je je mobiele nummer en in sommige gevallen een e-mailadres voor nodig. De provider waar jij je simkaart bij geregistreerd hebt, is nu in bezit van jouw gegevens en zijn gemachtigd om hier gebruik van te maken.
Simnummer. Het simnummer staat op de simkaart zelf, of op de voucher van je eSIM: En je vindt het ook in My Vodafone.
Simkaart is geblokkeerd. Simkaart is nog niet geactiveerd. Gebruik een ander toestel. Conflict met Apps.
Stap 1. Ga naar Instellingen en tik op Verbindingen. Stap 2. Als de Vliegtuigstand aan staat, zet hem dan uit en kijk of je verbinding stabiliseert.
De simkaart
De kaart koppelt je telefoonnummer aan je telefoon. De chip op deze kaart zorgt ervoor dat als iemand jouw nummer belt, het gesprek naar jouw toestel gestuurd wordt. Een simkaart koop je los of in combinatie met een toestel. Een losse simkaart zonder toestel heet sim-only.
Als je prepaid belt, kun je op ieder moment nummerbehoud aanvragen. Dit doe je als je een abonnement bestelt bij dezelfde of een andere provider. De verwerkingsduur is maximaal 10 werkdagen, maar meestal wordt je nummer binnen 2 werkdagen meegenomen naar je nieuwe abonnement.
iPhones, iPads en veel andere Android-apparaten hebben een uitschuifbaar laatje. Gebruik een hulpmiddel voor het verwijderen van simkaarten, een paperclip, een oorbel of iets anders dat past om het laatje uit te laten schuiven.