Je ontvangt de vervangende pas binnen 3 werkdagen per post op je correspondentie adres.
Vervolgens gaan wij voor je aan de slag en ontvang je je gepersonaliseerde Mijn Betaalpas binnen 5 werkdagen!
Heb je een nieuwe pas ontvangen, maar houd je wel je pincode? Activeer dan je nieuwe betaalpas heel eenvoudig door de pas met je pincode te gebruiken. Je kunt er dan ook contactloos mee betalen. De oude betaalpas vervalt daarna automatisch.
Binnen een paar werkdagen ligt uw nieuwe betaalpas op de mat. In de begeleidende brief leest u hoe u de pas kunt activeren.
Amsterdam - De bankpassen die ING vanaf donderdag uitgeeft, hebben een kleine inkeping aan de korte kant. Die moet klanten met een visuele beperking helpen de pas eerder te herkennen en aan de goede kant in apparaten te steken. ING is daarmee de eerste Nederlandse bank, meldt ING zelf.
Er kunnen een aantal redenen zijn waardoor je niet contactloos kunt betalen met je betaalpas: Voordat je contactloos kunt betalen, moet je eerst een contactrijke betaling of opname, met pincode, hebben gedaan. Je hebt het cumulatieve limiet van € 100 bereikt of de enkele transactie is hoger dan € 50.
Zo vraag je een nieuwe betaalpas aan
Dit kost je € 4,95. Je krijgt geen nieuwe pincode.
Oude pas: chip doorknippen en weggooien
Zodra je je nieuwe betaalpas hebt geactiveerd, kun je je oude niet meer gebruiken. Knip je oude betaalpas door en gooi hem weg.
Geld opnemen bij de geldautomaat
Bij geldautomaten kun je standaard € 500 per dag aan contant geld opnemen. Voor opnames boven de € 500 per dag zul je eerst het limiet van je Betaalpas moeten wijzigen. Je wijzigt je limiet eenvoudig zelf in Mijn ING of in de ING Mobiel Bankieren App.
Automatisch een nieuwe betaalpas of creditcard
Iedere betaalpas en creditcard wordt uiterlijk na 5 jaar vervangen.
Vervang je defecte ING-debetkaart
Als je debetkaart defect is, vraag gratis een nieuwe ING-debetkaart aan. We sturen ze binnen 3 tot 5 werkdagen op per post.
Als de bank uw rekening blokkeert, kunt u niet meer bij uw geld. En anderen kunnen geen geld aan u overmaken.
Risico's bij overschrijding limiet
Vanaf het moment dat je rood staat heb je 3 maanden de tijd om het openstaand bedrag (roodstand en verschuldigde rente) terug te betalen.
Als u niet snel uw huidige betaalpas opstuurt of afgeeft, zou uw bankrekening niet veilig zijn, wordt uw huidige betaalpas geblokkeerd of moet u bijbetalen voor een nieuwe betaalpas.
Vindt u het prettig om een reservepas te hebben? Vraag dan eenvoudig een extra betaalpas aan. Wilt u een pas om iemand anders te laten pinnen van uw rekening? Dit mag alleen als u die persoon machtigt, of als u samen een gezamenlijke rekening heeft.
Contactloos betalen met Google Pay op een Android mobiele telefoon: ontgrendel uw telefoon zoals u gewend bent, houd uw telefoon kortstondig bij de betaalautomaat en u heeft betaald. Antwoorden op veelgestelde vragen staan hier voor u op een rij.
Als u contactloos wilt betalen op de Pixel Fold of een ander opvouwbaar apparaat, vouwt u het apparaat op. U kunt met Google Wallet overal betalen waar u het symbool voor contactloze betaling of Google Pay ziet. U vindt ze op het scherm van de betaalautomaat of bij de kassa.
Heb je een nieuwe betaalpas aangevraagd omdat je oude pas verloren, gestolen of kapot is dan blijft de pincode hetzelfde. Ook als je een nieuwe betaalpas ontvangt omdat je oude betaalpas de vervaldatum heeft bereikt blijft de pincode hetzelfde.
Beugel raadt aan om nooit je bankpas op te sturen: "Ook niet doorgeknipt. Je hoeft je bankpas nooit op te sturen, want de bank stuurt jou automatisch een nieuwe op. Daar hoef je niets voor te doen." Als je de bankpas toch wil doorknippen omdat je hem niet meer gebruikt, knip dan altijd ook de chip kapot.
Het is nu voor iedereen nog makkelijker om een transactie uit te voeren. Je houdt eenvoudig je pas in de buurt van de NFC reader. Deze is te herkenen aan het contactloos-symbool op de automaat. Met de mogelijkheid van contactloos geld opnemen en storten is contant geld voor iedereen nog beter toegankelijk!
Limieten van contactloos betalen
Je kunt tot en met € 50 per keer contactloos betalen zonder pincode. Voor bedragen boven € 50 heb je wel je pincode nodig. Als al je contactloze betalingen zonder pincode bij elkaar opgeteld het bedrag van € 100 hebben bereikt, betaal je de eerstvolgende keer met je pincode.
Als u 3 maal een foute code ingeeft, wordt uw kaart voor de veiligheid automatisch geblokkeerd. Hebt u uw kaart op deze manier geblokkeerd? Dan kan u die gemakkelijk zelf deblokkeren via de MOBILEbanking app: Parameters > Mijn kaarten > kies de kaart > Pincode beheren.