Regel het dan op tijd, want je digitale daglimiet verhogen duurt 4 uur. De wachttijd voor een verhoging van je digitale daglimiet tot € 50.000 is 4 uur. Deze wachttijd staat vast en geldt als je zelf je limiet verhoogt via de app of Mijn ING. Maar ook als je ons belt of naar een ING-kantoor gaat voor de verhoging.
Je kunt je limiet tijdelijk verhogen, bijvoorbeeld als je eenmalig een groot bedrag moet overmaken. Het is ook mogelijk om je limiet structureel te verhogen. Na het ophogen van je limiet geldt een wachttijd vier uur. Tot die tijd verstreken is, kun je dus geen bedrag boven de 5.000 euro overmaken.
Je betaalpas heeft 3 limieten
Kies je voor een tijdelijke wijziging? Dan gaat de wijziging direct in. Bij het blijvend wijzigen van je limiet gaat de wijziging de volgende werkdag in. Voor betalen en geld opnemen zijn verschillende limieten.
Je limiet gaat meteen in. Je hoeft niet te wachten. Je kunt een aparte paslimiet instellen om te pinnen in winkels (maximaal € 50.000 per dag) en om contant geld op te nemen bij een geldautomaat (maximaal € 10.000 per dag). Je gewijzigde limiet gaat meteen in.
Deze digitale daglimiet pas je gemakkelijk aan. Zet hem lager als het kan en hoger als dat nodig is. Wil je een groot bedrag digitaal betalen of overschrijven? Regel het dan op tijd, want je digitale daglimiet verhogen duurt 4 uur.
U moet 4 uur wachten als u uw limiet verhoogt via de app of Mijn ING. Maar de wachttijd geldt ook als u ons belt of een ING-kantoor bezoekt. Deze wachttijd maakt het voor fraudeurs moeilijker om snel grote bedragen van uw rekening af te halen.
Digitaal betalen of overschrijven tot € 50.000
Standaard kun je € 2.000 per dag digitaal betalen, betalen met een betaalinitiatiedienst of overschrijven via de app of Mijn ING. Je kunt deze digitale daglimiet zelf aanpassen tot maximaal € 50.000. Verhoog je limiet wel op tijd, want verhogen duurt 4 uur.
Je kunt bij ABN AMRO via de app tot maximaal € 250.000 overboeken in euro naar een betaalrekening van anderen binnen het SEPA-gebied. Met iDeal is dat tot €50.000. Hetzelfde geld voor Internet Bankieren.
Wil je meer dan €2000 euro overmaken, dan is het nodig om je limiet te verhogen, want standaard kun je € 2.000 per dag digitaal betalen of overschrijven via de app of Mijn ING. ¹ De limiet kun je zelf verhogen binnen je app of via internetbankieren van ING.
Je kunt maximaal € 1.500 per dag met je Betaalpas afrekenen. Dit is de standaard betaallimiet, maar die kun je tijdelijk verhogen tot € 50.000. Bijvoorbeeld als je nieuwe meubelen gaat kopen. Dat kan voor bedragen boven € 2.500 voor maximaal 30 dagen.
Uitgaande overschrijvingen beperkt zijn tot € 50.000 per werkdag per klant via uw persoonlijk platform en € 15.000 per werkdag via de mobiele applicatie. In dat geval geldt een tijdelijke limiet van € 5000 per werkdag gedurende de eerste 24 uur na de toevoeging.
De standaard opnamelimiet is €500 per rekening per dag. Je kunt dit limiet zelf aanpassen in de app naar maximaal €5.000 per rekening per dag. Wil je liever een lager opnamelimiet, dan kan dat natuurlijk, je past dit gemakkelijk zelf aan in de app of via Mijn ING Zakelijk.
Wijzig je daglimiet dan op tijd. Dat kan nu ook voor grote bedragen heel makkelijk in de ABN AMRO app. Als je verhoogt, heb je 4 uur wachttijd. In die tijd kun je nagaan of je mogelijk te maken hebt met oplichters.
Met de wachttijd van 4 uur heb je meer tijd om te controleren of het verhaal klopt. Hierdoor maken we het fraudeurs moeilijker om geld van je betaalrekening af te halen. Vertrouw je het niet of heb je het idee dat er iets niet klopt? Neem dan direct contact met onze alarmlijn 088 - 722 66 00.
Het daglimiet van je rekening(en) is standaard ingesteld op € 5.000.Je kunt tijdelijk je daglimiet verhogen tot maximaal € 250.000.
Houd rekening met 4 uur wachttijd
De wachttijd voor een verhoging van je digitale daglimiet tot € 50.000 is 4 uur. Deze wachttijd staat vast en geldt als je zelf je limiet verhoogt via de app of Mijn ING. Maar ook als je ons belt of naar een ING-kantoor gaat voor de verhoging.
*Voor Wero-betalingen geldt een specifieke limiet: 250 euro naar een andere persoon en max.250 euro/dag.
Als u een hogere limiet nodig hebt of een eenmalige overschrijving van een groter bedrag (tot $ 20.000) nodig hebt, kunt u dit doen via online bankieren of de mobiele app . Let op, we kunnen alleen hogere limieten regelen op Orange Everyday-accounts.
Na het wijzigen van de daglimiet kan je direct zelf via Mijn ING of de Mobiel Bankieren App een betaling tot maximaal € 1.000.000 overboeken of je kan een betaling inplannen voor een andere dag.
Maximale limiet voor NEFT-fondsoverdracht
Voor individuele rekeninghouders loopt de limiet vaak op tot ₹10 lakh per transactie. Er is echter technisch gezien geen bovengrens opgelegd door het NEFT-systeem zelf.
Als je internetbankiert via ING Home'Bank, schrijf je tot 25.000 euro per 24 uur over. Bij BNP Paribas Fortis kan je dan weer standaard maximaal 25.000 euro per dag overschrijven via de Easy Banking App of Easy Banking Web. Dat maximum geldt dan wel voor alle types overschrijving samen.
In Nederland geldt er geen limiet voor de hoeveelheid geld die u in huis mag hebben.
Contante transacties boven de € 20.000 moeten altijd gemeld worden.