Neem een identiteitsbewijs en je bankpas mee. Je simkaart is al actief in de volgende gevallen: Als je naar ons overstapt met nummerbehoud wordt je nieuwe simkaart vanzelf actief op de eerste dag van je abonnement bij ons. Als je een nieuw abonnement bij ons afsluit (met een nieuw nummer).
Gaat het om een nieuw abonnement met nummerbehoud, dan is de simkaart actief zodra het nummer van je huidige provider overgezet is naar ons toe. Als het goed is, heb je ook een SMS ontvangen met eeen datum en tijdstip waarop jouw nummer overkomt naar ons toe.
Het kan tot 24 uur duren om een simkaart of eSIM te activeren. Als u net bent geüpgraded naar een nieuw apparaat en uw oude simkaart past nog steeds, schakel dan terug naar uw oude simkaart. U hoeft de nieuwe simkaart die we u zojuist hebben gestuurd, niet te gebruiken.
Op de dag dat je telefoonnummer wordt overgezet, wordt je simkaart automatisch geactiveerd. Dit duurt ongeveer 15 minuten. Goed om te weten: het kan eventjes duren voor je kunt bellen, sms'en en internetten.
Je kan je nieuwe SIMkaart activeren via My Vodafone. Daarin zie je de nieuwe juiste kaart en als het goed is kan je die op die manier actieveren. Heb je wel een nieuwe simkaart ontvangen, maar staat deze niet in het overzicht? Bel dan tussen 8.00 en 18.00 uur naar 0800-1258.
Activering van je simkaart
Je sim-kaart is binnen het 24 uur klaar voor gebruik. Als deze tweede stap (simkaartactivering) niet binnen de 5 dagen na je bestelling geactiveerd is, wordt je simkaart automatisch geactiveerd.
De tijd die nodig is om een nieuwe SIM-kaart te activeren, kan variëren afhankelijk van uw netwerkprovider. Meestal duurt de activering slechts een paar minuten. Het kan echter een paar uur duren vanwege netwerkcongestie of extra verificatie die moet worden uitgevoerd .
Je krijgt meestal binnen 10 minuten een sms van je oude operator. Van zodra het netwerk wegvalt, steek je de nieuwe simkaart in je toestel.
Je nieuwe simkaart wordt binnen 4 uur geactiveerd voor inkomende en uitgaande gesprekken . Het duurt nog eens 24 uur voor de activering van sms-diensten.
Plaats de SIM in uw apparaat. Wacht tot er een signaal is en het EE-symbool op uw scherm verschijnt. Dit kan tot 24 uur duren, maar is meestal veel sneller.
Simkaart is (nog) niet geactiveerd
Heb je een nieuwe simkaart?Of wissel je van provider?Dan kan je toestel inderdaad ook de melding "geen service" of "geen sim" tonen. Als je een nieuwe simkaart van ons krijgt toegezonden, is deze meestal al actief.
Zodra u uw nieuwe SIM-kaart ontvangt, wordt de SIM-activering binnen een paar uur uitgevoerd zonder activeringskosten. SIM-activering voor nieuwe SIM-kaarten (eerste gebruik) wordt in de winkel uitgevoerd door onze leidinggevenden of op het moment van SIM-thuisbezorging door onze bezorger.
Schakel uw apparaat uit en weer in. Controleer of uw simkaart correct is geplaatst . Instructies vindt u in onze handleidingen voor apparaten. Maak uw simkaart schoon met een pluisvrije doek om eventueel stof te verwijderen. Vraag een PUK-code aan als u uw pincode te vaak verkeerd hebt ingevoerd.
Je vraagt een Duo Sim aan via één van onze winkels, of via onze klantenservice. Een nieuwe Duo Sim kost € 30.
SMS SIM <20-cijferig SIM-kaartnummer van uw nieuwe SIM> naar 121. U ontvangt een bevestigings-SMS in uw inbox. Antwoord met 1. Luister direct naar het bevestigingsgesprek dat u ontvangt en geef uw toestemming door te antwoorden met 1.
Simkaart geactiveerd? Je kan bellen, sms'en en surfen met je oude simkaart tot het netwerk wegvalt. - Koos je om je bestaande nummer te behouden? Dan is dat meestal de volgende werkdag.
Een nadeel van e-sim is dat als een hacker het wachtwoord van jouw telefoon achterhaalt, deze persoon met jouw gegevens aan de haal kan gaan. Zo'n hacker kan zich dan bijvoorbeeld als jou voordoen op WhatsApp. Gelukkig wordt het dankzij tweestapsverificatie een stuk moeilijker gemaakt om digitaal in te breken.
Het is gemakkelijk, snel en gewoonweg handig! Je kiest zelf of je je huidige nummer wil behouden. We versturen je nieuwe simkaart per post de volgende werkdag, volledig gratis! Zodra je ze ontvangt, activeer je ze via de My BASE-app of online op base.be.
Zodra u alle stappen hebt doorlopen, wordt uw Self-RICA-aanvraag beoordeeld. Als alle gegevens correct zijn, wordt uw simkaart binnen 24 uur gevalideerd.
Als je een plastic SIM gebruikt, is je SIM direct klaar voor gebruik.Plaats hem gewoon in je toestel en je bent klaar . Als je een eSIM gebruikt, hoef je alleen maar het eSIM-profiel te downloaden naar je toestel, met behulp van de QR-code in je eSIM-pakket.
Zodra uw nieuwe netwerk de code heeft, zal het contact opnemen met het netwerk dat u verlaat om hen te vertellen over de nummeroverdracht en zal de overstap inplannen. Dit zal normaal gesproken de volgende werkdag zijn . Houd in de tussentijd uw oude simkaart in uw telefoon, zodat u deze kunt blijven gebruiken om te bellen en sms'en.
Hoe activeer ik Vodafone Prepaid? Je prepaidkaart werkt zodra je deze in je toestel doet en op het netwerk komt. Mocht de simkaart niet direct actief worden dan kun je dit ook doen door gratis te bellen naar 1200. Je prepaid-bundel activeer je via My Vodafone, of door te sms'en naar 4000.
Stap 1: Ga naar Globe's SIM-registratieportal. Stap 2: Voer uw mobiele telefoonnummer in en klik op "Registreren". U zou een OTP (One-Time PIN) moeten ontvangen, die binnen vijf minuten verloopt. Voer deze in op de website, wacht op validatie en ga verder met de registratie.
Als de simkaart niet correct in de simkaarthouder en in je telefoon is geplaatst, wordt de simkaart mogelijk niet herkend. Als de simkaart niet wordt herkend, verwijder je de simkaarthouder en controleer je of de kaart correct is geplaatst. Het is vooral belangrijk dat de hoeken van de simkaart goed uitgelijnd zijn.