Meestal zal het 'enkele seconden' duren voordat een e-mail aankomt op de server door processing invloeden, maar hoeveel precies hangt van je eigen provider af. Gmail bijvoorbeeld bied de mogelijk om een e-mail te 'recallen' binnen een paar seconden, dat betekend dus dat hij pas na een paar seconden echt verstuurd word.
Als je wilt weten wanneer een verzonden e-mail is geopend, kun je een leesbevestiging aanvragen. Je ontvangt een leesbevestiging in de vorm van een e-mail met de tijd en datum waarop je bericht is geopend.
Vraag de afzender het volgende te doen: Vraag de afzender in de mappen Verzonden en Concepten te kijken. Als de e-mail niet in deze mappen staat, heeft de afzender de e-mail wellicht verwijderd voordat deze werd verstuurd. Controleer of er een bezorgfout (bouncebericht) is ontvangen.
Er kunnen een aantal redenen zijn waarom uw Gmail-account geen e-mails ontvangt. Elke e-mail die u ontvangt, neemt ruimte in beslag. Als uw Google-account onvoldoende opslagruimte heeft, kunt u geen nieuwe e-mails ontvangen.Het kan zijn dat je de verkeerde Gmail-instellingen hebt of een trage internetverbinding.
Als je besluit dat je een e-mail toch niet wilt verzenden, heb je nog even de tijd om de verzending te annuleren. Meteen nadat je een bericht hebt verzonden, kun je het bericht weer intrekken: Linksonder zie je 'Bericht verzonden' en een optie 'Ongedaan maken' of Bericht bekijken. Klik op Ongedaan maken.
Een bericht plannen dat later wordt verzonden
Stel uw e-mailbericht op en neem een of meer namen van geadresseerden op in de regel Aan:. Klik op de knop Verzenden op de vervolgkeuzepijl en selecteer Verzenden plannen.
Waarom staat e-mail in de wachtrij? Berichten worden in de wachtrij geplaatst of uitgesteld als de service geen verbinding kan maken met de doelserver voor bezorging. Berichten worden niet uitgesteld als er een 500-serie (permanente) fout wordt geretourneerd van de doelserver.
Een concept is een e-mail die is aangemaakt, maar nog niet verstuurd. Werk in uitvoering, dat in een aparte map wordt opgeslagen.
Op veel Android-telefoons en -tablets kun je synchroniseren voor alle apps tegelijk uitschakelen. Wellicht heb je synchroniseren per ongeluk of expres uitgeschakeld. Ook als synchronisatie al is ingeschakeld, schakel je deze functie enkele keren uit en weer in.
Controleer of 'Mail' is ingeschakeld in Instellingen op je iPhone, iPad of iPod touch. Tik op 'Instellingen' > '[je naam]' > 'iCloud' en schakel 'Mail' in. Controleer of nieuwe gegevens automatisch naar je apparaat worden gepusht.
Je kunt namelijk wel checken of iemand je mail heeft gelezen. Dat doe je met een optie die 'leesbevestiging' heet. Die optie kun je zowel vinden binnen Gmail als Outlook.
Een hacker kan een hoop met toegang je e-mail doen. Ze kunnen je e-mailadres gebruiken om spam te sturen, je persoonlijke gegevens stelen en andere accounts die je gebruikt hacken. Ze kunnen daarnaast ook je inbox lezen om te zien wat je doet, wie je kent en wat je interesses zijn.
Zorg ervoor dat je bent verbonden met wifi of mobiele data. Als je een langzame verbinding hebt, kan het enige tijd duren voordat je e-mail wordt verzonden. Als je de e-mail hebt verzonden via een e-mailclient zoals Apple Mail of Outlook, probeer je de e-mail te verzenden via mail.google.com of de Gmail-app.
Als je een e-mailaccount aanmaakt, is dit gelijk aan het betreffende e-mailadres. Gebruikelijk is alleen extra e-mailadressen aan een e-mailaccount te koppelen als het voor één persoon is. Maar meerdere e-mailadressen per e-mail account is mogelijk met als gevolg dat ze in dezelfde brievenbus komen.
De standaardperiode is 30 dagen. Zie Een item herstellen dat zich niet meer in de map Verwijderde items bevindt in Verwijderde items of e-mail herstellen in Outlook Web App.
E-mail synchroniseren is ervoor zorgen dat dezelfde set e-mails toegankelijk en up-to-date is op meerdere apparaten of e-mailclients.
De term "rejected" betekent dat mail wel aankomt bij KPN, maar daarna alsnog wordt geweigerd.
Om te weten hoeveel berichten er in je map zitten, volg onderstaande stappen: Open alvast de gewenste folder,Scrol hierna helemaal naar de onderkant van de pagina,Onder je e-mails kun je nu lezen hoeveel berichten er in je folder zitten.
U kunt een tijdschema opgeven voor verzenden/ontvangen wanneer Microsoft Outlook offline is. Schakel onder Als Outlook offline is het selectievakje Automatisch verzenden/ontvangen elke n minuten in. Geef een getal op tussen 1 en 1440. Als u 1440 opgeeft, wordt er automatisch eenmaal per dag e-mail verzonden/ontvangen.