Gemiddeld duurt de administratieve afhandeling 10 werkdagen, vanaf de aanvraag tot het moment dat het nummer is overgezet. Omdat nummerbehoud eigenlijk altijd gekoppeld is aan een overstap van bijvoorbeeld een internetcontract is er meestal sprake van een maand, vanwege de 'opzegtermijn'.
Ook dan is het mogelijk om je nummer te behouden. De aanvraag werkt hetzelfde. Het duurt een aantal werkdagen (meestal 5 tot 10 werkdagen) voordat het nummer overgezet is naar de nieuwe simkaart. Tot die tijd gebruik je dus je huidige prepaid-simkaart.
In de meeste gevallen duurt het een dag om uw nummer te porteren. U kunt er dus van uitgaan dat het proces de eerstvolgende werkdag is voltooid nadat u uw PAC-code hebt doorgegeven aan het netwerk waar u zich bij aansluit.
Eén werkdag. Na je bezoek aan de winkel of de website van je nieuwe operator of vóór de afgesproken datum van de nummeroverdracht, kijkt de nieuwe operator met de oude operator na of alles technisch in orde is om het nummer over te zetten. Na de technische validering duurt de nummeroverdracht hoogstens één werkdag.
Je telefoonnummer wordt overgezet op een werkdag tussen 09:00 en 16:00 uur.
Gemiddeld duurt de administratieve afhandeling 10 werkdagen, vanaf de aanvraag tot het moment dat het nummer is overgezet. Omdat nummerbehoud eigenlijk altijd gekoppeld is aan een overstap van bijvoorbeeld een internetcontract is er meestal sprake van een maand, vanwege de 'opzegtermijn'.
2 reacties
Een nieuwe simkaart kun je binnen 3 werkdagen verwachten.
Wanneer je nieuwe telefoon of simkaart binnenkomt, zorg er dan voor dat je losgekoppeld bent van wifi en bel of stuur gewoon een sms . Deze oproep of sms kan naar iedereen in je contacten zijn, dit start het porteringsproces. We sturen je dan binnen 24 uur een sms om je te laten weten op welke datum je nummer wordt overgezet.
Om uw mobiele nummer online te porteren, genereert u eerst een unieke porteringscode (UPC) door een sms te sturen met het woord PORT gevolgd door uw mobiele nummer naar 1900. Nadat u de UPC hebt ontvangen, kiest u uw nieuwe mobiele netwerkaanbieder en dient u uw porteringsverzoek online in via een service als Prune.
Het kan tot vier uur duren om telefoonnummerwijzigingen door te voeren. Beller-ID-systemen voor vastelijnproviders kunnen tot drie dagen nodig hebben om de juiste belinformatie weer te geven. Werk uw contactnummer bij op alle accounts waarin uw nummer is opgeslagen, zoals meldingen voor bankrekeningen, sociale media, enz.
Dit kan gebeuren als Apple (voor iPhone) of Google (voor Android) uw toestel heeft geregistreerd met het oorspronkelijke nummer dat aan uw iD-account is toegewezen , voordat de nummeroverdracht heeft plaatsgevonden.
Porteren binnen een Licensed Service Area (LSA) (bijv. porteren binnen Gujarat LSA) duurt 3 werkdagen . Porteren van de ene LSA naar de andere LSA (bijv. Delhi naar Mumbai) duurt 5 werkdagen. Ook in het geval van porteren van een bedrijfsnummer is de porteringstijd 5 werkdagen.
Recht op nummerbehoud
Of als u van abonnement wisselt bij dezelfde aanbieder. De bestemming van uw telefoonnummer moet wel hetzelfde blijven. Een mobiel nummer kan dus alleen mee naar een mobiel abonnement. En een vast nummer kan alleen mee als u binnen dezelfde regio met het zelfde netnummer blijft.
Houd rekening met 2 tot 24 uur voor het voltooien van het SIM-wisselproces. Wat is het verschil tussen een prepaid- en een contract-SIM-wissel?
Op de dag dat je telefoonnummer wordt overgezet, wordt je simkaart automatisch geactiveerd. Dit duurt ongeveer 15 minuten. Goed om te weten: het kan eventjes duren voor je kunt bellen, sms'en en internetten.
Aanvraag gelukt? Je krijgt een sms met de overstapdatum. Op die dag zetten je nummer over naar je nieuwe sim. Meestal is dit de dag dat je contract of opzegtermijn afloopt.
Zijn er kosten verbonden aan het overdragen van mijn nummer naar Jio? Het overdragen van uw nummer naar Jio is volledig GRATIS . Er zijn geen bezorgkosten, geen activeringskosten en geen borg.
U kunt uw SIM-kaart vaak overzetten naar een andere telefoon, mits de telefoon ontgrendeld is (dat wil zeggen, niet gebonden is aan een bepaalde provider of apparaat) en de nieuwe telefoon de SIM-kaart accepteert. Het enige wat u hoeft te doen is de SIM uit de telefoon te halen waar deze zich momenteel in bevindt en deze vervolgens in de nieuwe ontgrendelde telefoon te plaatsen .
De meest voorkomende reden dat een provider uw nummerportering afwijst, komt neer op een basismismatch van gegevens . Ze hebben één naam en adres, en u hebt ze iets gegeven dat net iets anders is. Wanneer u een Letter of Authorization (LOA) indient, moeten de gegevens die deze bevat overeenkomen met die in het Customer Service Record (CSR).
Ontbrekende documentatie is een van de grootste redenen voor vertragingen bij de overdracht . Het overdrachtsproces heeft verschillende vereiste documenten die moeten worden ingevuld vóór de nummeroverdracht. Vanwege FCC-mandaten is het belangrijk om deze documenten zo snel mogelijk bij uw provider te krijgen.
Nadat u uw nieuwe netwerk de PAC-code hebt gegeven, blijft uw oude nummer actief . Dat betekent dat u nog steeds oproepen en sms'jes ontvangt.
Na activatie kan het een paar minuten duren voordat je simkaart is geactiveerd. Geef je toestel een herstart om opnieuw verbinding te maken met het netwerk. Dat werkt vaak.
Dit gaat via een Multisim abonnement . Hierbij koppel je een extra digitale simkaart (de e-sim) aan jouw huidige KPN Mobiel abonnement. Je kan zo op 2 apparaten bellen en sms'en via hetzelfde telefoonnummer en data gebruiken uit dezelfde databundel.