Een hele korte zoekwoordenonderzoek die ik vaak doe bij keyword mapping kost ongeveer 10-15 minuten per zoekwoord. Echter, als je een nieuwe pagina wilt gaan schrijven, die veel zoekvolume heeft, dan is het vaak nuttig om ook alvast te gaan kijken naar supporting pages.
Het eerste dat u dus moet doen, is geschikte, gerelateerde zinnen voor uw bedrijf vinden . Je kunt altijd beginnen met een paar eenvoudige brainstormsessies. Kijk naar de belangrijkste onderwerpen op uw website en noteer trefwoorden die bij die onderwerpen horen. Ik zou willen voorstellen dit in Microsoft Excel of een andere spreadsheettoepassing te doen.
Volgens Google zal het 4 tot 12 maanden duren voordat je resultaat begint te zien binnen een SEO traject. De kans is groot dat je wilt dat dingen sneller gaan, maar ook Google geeft aan dat SEO tijd nodig heeft.
Houd er rekening mee dat de werkelijke lengte van deze zoekwoorden er technisch gezien niet toe doet. Longtail-zoekwoorden zijn doorgaans ten minste drie woorden lang vanwege hun specificiteit, maar nauwkeurige zoekopdrachten met een laag volume die slechts één of twee woorden lang zijn (zoals veel merknamen) worden ook als long-tail-zoekwoorden beschouwd.
Wat een zoekwoordenonderzoek dan kost, dat ligt er een beetje aan in wat voor branche je zit, in wat voor niche je zit en hoe groot of hoe klein het is. Maar ga uit van een prijs tussen de 250 en de 2500 euro.
Met een zoekwoordenonderzoek kom je erachter welke zoekwoorden bezoekers hebben gebruikt in zoekmachines voordat ze op jouw website zijn beland. Een zoekwoordenonderzoek zorgt ervoor dat je inzicht krijgt over hoe de doelgroep online zoekt, wat ze precies zoeken en welke woorden daarbij helpen.
Als je wilt weten waarom SEO zo duur is, komt dat omdat er verschillende subsets van SEO zijn, zoals lokale SEO, die bedrijven moeten gebruiken om te concurreren met andere bedrijven . Als u succesvolle resultaten wilt zien met uw campagne, moet u ook optimaliseren voor lokale zoekopdrachten.
Streef naar één tot vier trefwoorden rond één onderwerp per pagina . Gebruik deze zoekwoorden en hun herformuleerde varianten in uw inhoud en header-tags. Het is gemakkelijker voor pagina's om te rangschikken als ze zich op één onderwerp richten, omdat er beperkte ruimte is in de titel- en metabeschrijvingstags, en je ze niet allemaal kunt passen.
Een blogpost van 500 woorden kan bijvoorbeeld gemakkelijk worden geoptimaliseerd voor drie trefwoorden . Als u echter probeert zes trefwoorden in een kleiner artikel te passen, kan dit de inhoud beïnvloeden en deze onnatuurlijk laten klinken.
Sommigen zeggen dat er geen magisch getal bestaat. Anderen zeggen dat er een magisch getal bestaat: een zoekwoorddichtheid van 2-5% wordt door de meeste mensen als veilig beschouwd . In plaats van hetzelfde zoekwoord honderdeen keer te gebruiken, kunt u een aantal varianten van zoekwoorden met een lange staart gebruiken om de inhoud wat meer pit te geven en u te helpen de goede zoekwoorddichtheid te bereiken.
Gemiddeld duurt het 3 tot 6 maanden voordat u grip krijgt in zoekmachines, ervan uitgaande dat u inhoud van hoge kwaliteit publiceert, de juiste zoekwoorden target en backlinks opbouwt. Als u zoekwoorden met weinig concurrentie target, kunt u binnen enkele weken organisch verkeer gaan zien.
Het is geen realistisch doel om alle fijne kneepjes van SEO in één dag te leren . SEO is een veelzijdig en voortdurend evoluerend vakgebied dat veel tijd en moeite vergt om het volledig te begrijpen.
Simpel gezegd: SEO duurt zo lang omdat de algoritmen van zoekmachines zo geavanceerd zijn geworden. Je kunt niet langer op de eerste pagina van een SERP terechtkomen door alleen maar trefwoorden op je pagina te plaatsen. Een solide SEO-strategie heeft nu veel meer aspecten en factoren die een rol spelen in de resultaten en ranking van een pagina.
Hoeveel zoekopdrachten verwerkt Google per dag? Google verwerkt een grote hoeveelheid zoekopdrachten per dag. Elke seconde voeren we zo'n 40.000 zoekopdrachten uit via de zoekmachine. Dat zijn 3,5 miljard zoekopdrachten per dag en 1,2 biljoen zoekopdrachten per jaar.
Trefwoorden kiezen
Bepaal aan de hand van je onderzoeksvraag de belangrijkste 2 tot 4 woorden uit je onderzoeksvraag . Dit zijn uw sleutelbegrippen. Maak voor elk sleutelconcept een lijst met synoniemen of verwante woorden. Gebruik een thesaurus om synoniemen te vinden en/of vermeld specifieke voorbeelden van uw concepten.
De eerste fase van zoekwoordenonderzoek is het brainstormen over ideeën voor startzoekwoorden, en er zijn verschillende manieren om dit te doen. Alles begint bij je publiek en wat ze willen. Denk na over hun behoeften, wensen en vooral hun pijnpunten en problemen.
Het schrijven van 500 woorden duurt ongeveer 12,5 minuten voor de gemiddelde schrijver die op een toetsenbord typt, en 25 minuten voor handschrift . Als de inhoud echter diepgaand onderzoek, links, citaten of afbeeldingen moet bevatten, zoals voor een blogartikel of een essay op de middelbare school, kan de lengte oplopen tot 1,7 uur.
Gemiddelde dagelijkse productie
Ik vertaal dagelijks gemiddeld 2500 woorden, ongeveer 6 A4-pagina's. Voor vertaalrevisie en proeflezen ligt dat aantal respectievelijk op ongeveer 4000 en 6000 woorden per dag (9 & 13 A4'tjes).
Als we uitgaan van een scriptie van 14000 woorden (ongeveer 40 pagina's), dan kun je de volgende tabel aanhouden voor het aantal woorden per hoofdstuk.
Maar net als al het andere in het leven kan het gebruik van te veel zoekwoorden uw SEO-prestaties negatief beïnvloeden . En als u niet oppast, kan dit zelfs het verkeer en de reputatie van uw website schaden.
Wat is een goede zoekwoorddichtheid? Hoewel er geen vaste regels zijn voor de dichtheid van zoekwoorden, afgezien van het altijd relevante advies 'doe geen trefwoorden', raden veel SEO's aan om ongeveer één tot twee trefwoorden te gebruiken voor elke 100 woorden tekst . Dat komt neer op een zoekwoorddichtheid van ongeveer 1-2%.
Hoe kunt u de zoekwoorddichtheid verhogen? Het is eenvoudig: u hoeft alleen maar meer SEO-zoekwoorden in uw inhoud in te voegen! We raden u aan uw zoekwoord toe te voegen aan uw kop, de eerste 100 woorden van uw inhoud en de laatste 100 woorden van uw inhoud.
De gemiddelde SEO-kosten bedragen €100-€250 per uur voor Amerikaanse SEO-bureaus. SEO-kosten variëren vaak van €2.500 – €10.000 per maand voor Amerikaanse bureaus. Het gemiddelde SEO-abonnement kost $ 2819 per maand (per Ahrefs). Overzeese SEO-bedrijven kunnen $ 10- $ 50 per uur in rekening brengen.
De prijzen voor geautomatiseerde lokale SEO liggen doorgaans tussen de €300 en €500 per maand . Kleinschalige SEO-prijspakketten variëren tussen $ 400 en $ 900 per maand. Uitgebreide lokale SEO-services kunnen oplopen tot $ 4.000 per maand. De meeste bedrijven hebben budgetten die variëren van €500/maand tot €10.000/maand.
Dus er zijn geen vaste bedragen te noemen als het om SEO kosten gaat. Wel kunnen we je een indicatie geven: SEO uitbesteden kost tussen de € 500,- en € 5.000,- per maand. Daarnaast heb je te maken met eenmalige kosten voor het uitvoeren van een SEO onderzoek en het uitvoeren van on page SEO.