Hoe lang duurt een reparatie? Dat verschilt per product en probleem. Bijvoorbeeld het oplossen van software problemen duurt relatief kort, terwijl het vervangen van kapotte onderdelen vaak wat langer zal duren. We sturen je in ieder geval één keer per week een update over je reparatie.
Er staat niet in de wet hoelang een reparatie precies mag duren. Dit moet een redelijke tijd zijn. Wat een redelijke tijd is, verschilt per product. Bij ingewikkelde technische producten zal het repareren langer duren dan bij een simpel product.
Is garantie overdraagbaar naar koper. Let wel op dat degene die hem aanmeld dan de adresgegevens aan laat passen voor de retour! Dus, als ik de koper het ordernummer geef kan hij hem bij Coolblue aanmelden. voor de resterende garantieperiode.
Je krijgt op de meeste producten minimaal 2 jaar garantie op fabricagefouten. Je product zou namelijk bij normaal gebruik de eerste 2 jaar niet stuk mogen gaan. Op BlueBuilt producten krijg je zelfs 5 jaar fabrieksgarantie. Refurbished witgoed producten zijn de uitzondering.
Waar repareert Coolblue? We komen jouw wasmachine, droger of was-droogcombinatie gewoon bij je thuis repareren. Onze monteurs doen dit in het grootste gedeelte van Nederland.
Zowel binnen als buiten de fabrieksgarantie kun je bij ons terecht voor je reparatie. Binnen de fabrieksgarantie is dit gratis, daarna moet je voor de reparatie betalen.
Voor alle producten die PostNL bezorgt, kies je voor standaard bezorging tussen 08.00 en 22.00 uur (tussen 10.00 en 20.00 uur op zondag) of avondbezorging tussen 17.30 en 22.00 uur.
De wettelijke garantie betekent dat u altijd recht heeft op een goed product. Als een product niet deugt, heeft u recht op gratis reparatie, een nieuw product of teruggave van uw geld. Er is geen wettelijke garantietermijn in Nederland. Dit is omdat het ene product langer mee gaat dan het andere.
Je kan altijd een verzoek tot garantie bij ons aanmelden maar onderstaande schadevormen vallen in de regel niet onder de wettelijke- of fabrieksgarantie: Normale slijtage van het product. Schade door impact. Schade ontstaan door incorrect gebruik, misbruik of verwaarlozing.
Dit komt uit Europese regels. Maar in Nederland staat geen vaste wettelijke garantietermijn in de wet. Hoelang hebt u dan wettelijke garantie? Zo lang als u mag verwachten dat uw product meegaat.
De wettelijke garantie bedraagt twee jaar en begint te lopen vanaf het ogenblik dat je de winkel buiten stapt met het product onder je arm of vanaf het ogenblik waarop het je wordt geleverd. In de praktijk doen verkopers jammer genoeg dikwijls moeilijk.
Behalve wettelijke garantie, zit er meestal ook fabrieksgarantie of verkopersgarantie op uw laptop. Met deze garantie belooft de verkoper dat de laptop zeker voor een bepaalde tijd goed werkt. In de garantievoorwaarden staat wat de verkoper doet als de laptop niet goed werkt of kapot is.
Dat betekent dat een garantietermijn 'redelijk' moet zijn. En dat betekent ook dat als je leverancier twee jaar garantie geeft op je wasmachine, en je wasmachine na drie jaar stukgaat, je toch reparatie of vervanging mag verwachten van je leverancier.
Volgens een Europese richtlijn is de minimale wettelijke garantieperiode twee jaar. Dit betekent dat u er dus vanuit mag gaan dat een product bij normaal gebruik tenminste twee jaar goed te gebruiken moet zijn.
Heeft u een product gekocht dat niet werkt? Of gaat het product sneller kapot dan u mag verwachten? Dan kunt u de verkoper vragen om reparatie of een vervangend product. Als repareren of vervangen niet kan, dan kunt u de koop terugdraaien.
U kunt het recht op wettelijke garantie van een consument niet afkopen of met teksten op de koopovereenkomst uitsluiten. Wat u verkoopt moet dus wettelijk aan de koopovereenkomst en de redelijke verwachtingen voldoen.
De periode waarbinnen de aannemer een herstelverplichting heeft is doorgaans in de verstrekte garantie opgenomen. De Garantieregeling van het GIW (2007) kent een algemene garantietermijn van zes jaar. Voor ernstige gebreken bedraagt de garantietermijn tien jaar.
Een fabrieksgarantie is een. » Meer over garantie garantie van de verkoper of fabrikant. Deze (extra) garantie geldt meestal voor een beperkte duur (1 of 2 jaar). Als het product binnen de garantieperiode kapot gaat, dan ligt de bewijslast op de verkoper/fabrikant.
Coolblue is minder afhankelijk van fysieke verkopers, bij Mediamarkt of BCC is dit wel zo, een verkoper in een winkel moet een klant overtuigen. Bij Coolblue ga je zelf op zoek, zo worden de personeelskosten gedrukt. Coolblue heeft een jong, ambitieus en ondernemend team.
Bezorging via CoolblueBezorgt en CoolblueFietst
De bezorger belt je om zeker te weten dat je niet thuis bent en of hij je bestelling bij de buren kan bezorgen. Als dat niet kan, nemen we je bestelling gewoon weer mee terug. Je krijgt dan een mail van ons waarin je een nieuw bezorgmoment kunt kiezen.
Lever je oude apparaat in
Wanneer je een nieuw apparaat bij Coolblue koopt, nemen wij het oude product voor je mee. Verkoop je koelkast of wasmachine niet wanneer deze ouder is dan 7 jaar. Ze verbruiken namelijk veel meer energie door hun ouderdom, wat ongunstig is voor de nieuwe eigenaar en het milieu.