De transittijd van een containerschip van Shanghai (China) naar Rotterdam (haven naar haven) is ongeveer 47 dagen. De transittijd is de tijd dat een zeecontainer vaart om van de Haven Shanghai (China) naar de Haven Rotterdam te komen.
Noord-China (Qingdao/Tianjin) – 31 tot 36 dagen ter zee. Centraal China (Shanghai/Ningbo-Zhoushan) – 26 tot 31 dagen ter zee. Zuid-China (Guangzhou/Shenzhen/Hong Kong) – 21 tot 25 dagen ter zee.
Bij LightInTheBox en MiniInTheBox is dit 10 tot 20 werkdagen en bij Aliexpress is dit zelfs 15 tot 26 werkdagen.
De prijs voor het verschepen van een 40 voet container vanuit China naar Nederland ligt tussen de €1.500,- en €8.000,- voor het zeetransport alleen. Hier komen de douane- en havenkosten bovenop. Voor de invoerrechten en de administratieve kosten in de haven kunt u het beste contact opnemen de expediteur.
Het kan varen met een snelheid van 24 knopen, ongeveer 50 kilometer per uur. Dagelijks verbruikt het schip op volle zee zo'n 262.000 liter stookolie. De totale hoeveelheid stookolie die kan worden meegenomen is 13 miljoen liter.
De transittijd van een containerschip van Shanghai (China) naar Rotterdam (haven naar haven) is ongeveer 47 dagen. De transittijd is de tijd dat een zeecontainer vaart om van de Haven Shanghai (China) naar de Haven Rotterdam te komen.
Op het water geldt voor snelle motorboten een landelijke maximumsnelheid van 20 km/h, tenzij ter plekke iets anders is aangegeven. Er zijn veel plaatsen waar de snelheid afwijkt. Op brede rivieren en grote meren mogen kleine schepen vaak sneller varen.
Het (voorlopig) grootste containerschip ter wereld, de Ever Alot, is aangekomen in de haven van Rotterdam. Het schip van bijna 400 meter lang en 61,5 meter breed kan maximaal 24.004 containers van 20 voet (ongeveer 6 meter) vervoeren.
Vervoerders vragen op dit moment gemiddeld 13.787 dollar (omgerekend zo'n 11.700 euro) per container tussen de Chinese en Nederlandse havenstad.
Hoe lang de inklaring van een pakket bij de douane duurt, kan dus van een paar dagen tot weken tot maanden verschillen. Lees hieronder waarom het pakket nog bij de douane kan liggen.
Komt een pakket van buiten de EU Nederland binnen? Dan maakt de douane een selectie van de pakketten die gecontroleerd worden. Als jouw zending gecontroleerd wordt, wordt een berekening gemaakt van de kosten die je moet betalen. Als deze betaald zijn, wordt je pakket door DPD verwerkt en verder bezorgd.
Hoe lang duurt inklaren? Het inklaren kan soms best lang duren, maar de douane mag een pakket maximaal 30 dagen vasthouden. Als er geen illegale items in je pakket zitten, krijg je het pakket dus in ieder geval binnen 30 dagen thuis.
Vervoerders vragen op dit moment gemiddeld 13.787 dollar (11.721 euro) per container tussen de Chinese en Nederlandse havenstad.
De transittijd van een containerschip van Tokyo (Japan) naar Rotterdam (haven naar haven) is 43 dagen. De transittijd is de tijd dat een zeecontainer vaart om van de Haven Tokyo (Japan) naar de Haven Rotterdam te komen.
De kosten van zeevracht hangen van verschillende factoren af. De vanaf prijs voor zeevracht is €0,39 per kilometer. Dit is inclusief 20% korting die u via ServiceRight Koeriers ontvangt. De kosten hangen dus onder andere af van de afstand die er afgelegd moet worden.
Op de factuur aan je Chinese klant zet je 0% btw. Dit mag alleen wanneer je in je administratie kunt aantonen dat de goederen de EU verlaten hebben. Bijvoorbeeld aan de hand van de uitvoeraangifte, transportdocumenten en betaalbewijzen.
Sinds de achttiende eeuw importeren Nederlandse bedrijven producten uit China. Door de gunstige ligging van ons land, goede infrastructurele verbindingen en de aanwezigheid van grote centrale havens wordt ongeveer twee derde van onze invoer uit China weer uitgevoerd naar vooral andere landen in de EU.
Import uit China. Als je importzending uit China maximaal 150 euro bedraagt, krijg je vrijstelling van invoerrechten. Deze 150 euro is exclusief vervoers- en verzekeringskosten. De vrijstelling geldt niet voor alcoholhoudende producten, parfum, eau de toilette, tabak en tabaksproducten.
Offshore constructieschepen. Het grootste schip ter wereld is het offshore constructieschip de 'Pioneering Spirit' van rederij Allseas. De supercatamaran heeft een lengte van 382 m en een breedte van 123 m, even groot als twee supertankers en in oppervlakte gelijk aan acht voetbalvelden.
De kosten van een binnenvaartschip kunnen sterk van elkaar verschillen. Een klein en oud binnenvaartschip heeft bijvoorbeeld een aanschafwaarde van rond de 50.000 euro. Maar de aanschafwaarde voor een complex en/of groot nieuwbouwschip ligt rond de 10 miljoen euro.
Welaan dan! Op zijn top had de supertanker Seawise Giant een draagvermogen van 564.763 ton, een breedte van bijna 69 meter en een lengte van 458 meter. Dat is 77 meter langer dan de Empire State Building hoog is. De Titanic was, ter vergelijking, 269 meter lang.
De Australian Spirit is momenteel het snelste schip ter wereld. Het is ontworpen door Ken Warby, die het in zijn achtertuin in Sydney heeft geassembleerd. Tijdens een spectaculaire testrit bedroeg de snelheid van het schip maar liefst 511 kilometer per uur.
De maximum snelheid is 18 km/u voor schepen met een diepgang minder dan 4 meter en voor snelle motorboten 20 km/u. De havens in het Westelijk Havengebied zijn verboden voor recreatievaart. Zeil- en motorboten moeten een (direct startklare) motor hebben, waarmee ze ten minste 6 km/u kunnen varen.
U kunt te allen tijde van de ene route op de andere overgaan, als u dat leuk vindt. Wat is onze ervaring: men vaart gemiddeld 3 a 4 uur per dag. De toegestane snelheid is 6 km per uur (dus gemiddeld 18km – 24 km per dag).