Je kunt je reel in je verhaal delen, of je nu een privé- of openbaar account hebt. Als je hiervoor kiest, gedraagt je reel zich als een normaal verhaal. De reel wordt niet gedeeld met Reels in Ontdekken, verschijnt niet in je profiel en verdwijnt na 24 uur.
De Reels kun je posten in je Stories. Deze is dan 24 uur alleen zichtbaar in je Instagram Stories. Wanneer je je Instagram Reel post als 'Reel', dan blijft deze altijd zichtbaar en kan deze getoond worden op de verkenningspagina. Natuurlijk wordt het dan ook op jouw persoonlijke profiel onder de Reels tab getoond.
Het is onmogelijk om je profielbezoeken op Instagram te zien. De app houdt je bezoekersaantallen niet bij. Wel kun je via de likes en reacties zien wie je foto's of filmpjes bekijkt. Of via de kijkerslijst bij een Story en Reels.
Voor openbare accounts: iedereen op Instagram en Facebook kan je reels zien en delen. Mensen zien je reels mogelijk op plaatsen zoals het tabblad Reels en pagina's met effecten, hashtags en audio. Iedereen op Instagram kan een reel opnemen met je originele audio en je reel remixen.
Wanneer je een Reels hebt gedeeld, kun je deze makkelijk delen in jouw Instagram Feed. Niet iedereen kijkt namelijk altijd eerst naar de Instagram Reels. Daarom kun je hem het beste delen op in jouw Feed, zodat jouw Reels meer kijkers krijgt. Zo krijg je al een veel groter bereik met jouw video.
Als je een Reels hebt opgenomen, kun je kiezen of je deze wilt delen in je Stories of op Reels. Wanneer je je video deelt in je Stories, dan kunnen mensen je video voor 24 uur zien als ze je Stories aanklikken. Als je de video deelt op Reels, dan verschijnt de video op de tijdlijn van je volgers.
Er zitten een paar voordelen aan Reels die stories niet hebben: Stories verdwijnen na 24 uur, terwijl Reels blijvend zichtbaar zijn op je Instagram feed. Reels zijn gemakkelijk te delen, terwijl stories niet opgeslagen kunnen worden. Reels zijn zichtbaar op de explore page, stories niet.
Het is onmogelijk om je profielbezoeken op Instagram te zien. De app houdt je bezoekersaantallen niet bij. Wel kun je via de likes en reacties zien wie je foto's of filmpjes bekijkt. Of via de kijkerslijst bij een Story en Reels.
Bovenaan je tijdlijn staat in het midden het Reel symbool. Door er op te tikken zie je je geplaatste Reels. Per Reel zie je onderaan het aantal kijkers. Door op de Reel te tikken zie je het aantal hartjes en het aantal reacties.
De belangrijkste verschillen tussen deze bewegende beelden op Instagram: Met Reels heb je meer filters, bewerkingstools en een muziekbibliotheek. Bij Reels kunnen anderen jouw originele audio in hun video's gebruiken. Bij Reels kunnen anderen een remix maken, waarin jouw Reel voorkomt.
Je kunt je reel in je verhaal delen, of je nu een privé- of openbaar account hebt. Als je hiervoor kiest, gedraagt je reel zich als een normaal verhaal. De reel wordt niet gedeeld met Reels in Ontdekken, verschijnt niet in je profiel en verdwijnt na 24 uur.
Gebruik de juiste hashtags
Misschien wel het belangrijkste antwoord op de vraag “hoe kun je veel volgers krijgen op Instagram?”: maak gebruik van hashtags. Niet zomaar hashtags, maar kijk naar de hashtags die trending zijn met betrekking tot jouw onderwerpen.
Je wilt Instagram Stories kortom anoniem bekijken. Kan dat? Officieel niet. Dat wil zeggen, de naam van het Instagram-account waarmee je dat doet, zal altijd opdoemen in de viewerslijst van de story-plaatser.
Als je een foto of video in je verhaal deelt, kun je altijd zien wie deze heeft bekeken. Alleen jij kunt zien wie je verhaal heeft bekeken. Tik bovenaan het overzicht in het gedeelte Verhalen op Je verhaal. Tik linksonder bij een foto of video in je verhaal op om te zien wie je verhaal heeft bekeken.
Evenzo kunt u niet achterhalen wie uw rollen op Facebook heeft bekeken. Het is wel mogelijk om te zien wie je reel leuk vond op Instagram en Facebook. Door de lijst te bekijken van mensen die een rol leuk vinden, kun je gemakkelijk zien of een bepaalde persoon je rol leuk vindt of niet.
Kun je Reels niet archiveren op Instagram? Terwijl de Instagram-app laat je je berichten archiveren, verhalen en live video's, is er geen optie om rollen te archiveren. Ironisch genoeg biedt Facebook Reels de functie 'Privacy bewerken' en laat je bepalen wie je haspel kan zien.
Kan ik zien wie mijn hoogtepunten bekeken hebben? Nee, behalve als het een recent verhaal betreft: het aantal weergaven en de lijst van kijkers blijft zichtbaar tot 48 uur na het plaatsen van het verhaal.
Het sociale mediaplatform maakt bovendien van de gelegenheid gebruikt om een aantal updates toe te voegen. Zo kunnen reels vanaf nu niet 30 maar 60 seconden duren.
Dit zijn volgens Sprout Social de beste tijden en dagen om te posten op Instagram over het algemeen: Beste tijden: woensdag om 15:00 uur, donderdag om 05:00, 11:00, 15:00 en 04:00 uur en vrijdag om 05:00 uur. Beste dag: donderdag. Meest consistente betrokkenheid: 9:00 tot 18:00 uur van dinsdag tot vrijdag.
Een Instagram storie is een verhaal die je kunt vertellen door afbeeldingen of (mini) video's. Deze worden achter elkaar getoond en verdwijnen na 24 uur weer. Al deze foto's en video's achter elkaar noem je dus een story of in het Nederlands een verhaal.
Het heeft allemaal te maken met hoe actief je zelf bent en met wie je het meest in contact komt,” zegt Julian. Meer nog, hoe vaker je iemand zijn profiel bekijkt, ook al like je geen foto's, hoe groter de kans dat die persoon bovenaan komt te staan in jouw lijst.
Wat zijn Instagram Reels? Reels zijn vermakelijke, meeslepende video's waarin je op creatieve wijze je merkverhaal kunt vertellen en je doelgroep kunt voorlichten. Bovendien kunnen de video's worden ontdekt door mensen die je bedrijf mogelijk geweldig vinden.
Instagram-app voor Android
Tik onder je bio of hoogtepunten op . Tik op de reel die je wilt verwijderen. Tik rechtsonder op en vervolgens op Beheren. Tik op Verwijderen uit profielraster.
Wanneer je je Reels als advertentie wil inzetten dien je de Reels op te slaan op je telefoon en je campagne op te zetten in de advertentie manager van Facebook en Instagram. Na het kiezen van je campagnedoelstelling, kun je bij de content de Reels kiezen om te promoten.
Je kunt een reel opnemen en opslaan in je Instagram-account of filmrol voordat je je reel deelt. Concepten blijven opgeslagen totdat je deze deelt of verwijdert. Er geldt geen limiet voor het aantal concepten dat je kunt opslaan.