Als Netflix niet werkt, zijn er een paar mogelijke oorzaken, waaronder: Een probleem met de netwerkverbinding. Een probleem met je apparaat. Een probleem met de Netflix-app of het Netflix-account.
Vaak is de Netflix app al geïnstalleerd op de smart tv. Als dit niet het geval is ga je opzoek naar de Netflix app in de app winkel/store van jouw smart tv. Zodra je de app gevonden hebt geef je met de afstandsbediening aan dat je de app wilt installeren.
Controleer of je verbonden bent met internet
Als internet niet werkt, functioneert Netflix namelijk ook niet. Ga naar de instellingen van je apparaat en kijk of de wifi-verbinding of mobiele data aanstaat. Als de wifi-verbinding werkt, zie je meerdere streepjes boven elkaar.
Maak verbinding met je slimme apparaat: Open de app waaraan je slimme apparaat gekoppeld is op je smartphone of volg de instructies op de website van de leverancier. Kijk in de app bij 'Instellingen'. en klik daar op 'updaten' of ga naar updates downloaden op de website. Stel als dat kan direct automatisch updaten in.
Log in op de Netflix-website en ga naar je account. Selecteer Servicecode onderaan de pagina. Je servicecode wordt weergegeven.
Als je telkens wordt gevraagd om in te loggen wanneer je verbinding maakt met Netflix, blijft het apparaat mogelijk niet verbonden met je Netflix-account door een technisch probleem.
Dit doe je vanuit je accountinstellingen. Herstart de ] door hem even uit- en aan te zetten (links achter zit een aan/uit knop). Zet de mediabox vervolgens weer aan met de afstandsbediening en wacht ongeveer een minuut met het zappen naar kanaal 150. Je kunt nu weer inloggen en de app gebruiken.
Als je geen lid van Netflix bent, open dan de Netflix-app en volg deze stappen: Tik in de rechterbovenhoek op Help. Tik op de knop Bellen of Chat.
Gebruik de pijltoetsen op de afstandsbediening om de Netflix-app te selecteren in de lijst met geïnstalleerde apps. Je ziet een menu onder de Netflix-app wanneer je deze selecteert. Selecteer Verwijder.
Ga naar Netflix.com, log in en klik dan rechtsboven op je profiel-icoon en klik op Account. Daarmee kom je op de pagina voor algemene instellingen zoals je inloggegevens, betaalgegevens, de abonnementsvorm en de verbonden apparaten.
Netflix zonder smart TV: bij je internetprovider
Er zijn een aantal providers die Netflix als app in het tv-menu beschikbaar hebben gemaakt. Hierdoor kun je dus Netflix kijken zonder dat je daarvoor een smart tv nodig hebt!
Als je stream constant hapert, kan het eraan liggen dat je internetverbinding te langzaam is of gewoon overbelast. Dit gebeurt vooral als er teveel gebruikers in één netwerk het internet gebruiken en daarbij veel bandbreedte verbruiken.
Haal het netsnoer van uw internetvideoapparaat uit het stopcontact en steek het vervolgens weer in het stopcontact. Verbreek de verbinding tussen het Netflix-account en het apparaat en maak opnieuw verbinding met Netflix. Voer een netwerktest uit vanuit het menu Settings (Instellingen) van het internetvideoapparaat.
Het bufferen kan door een aantal factoren worden veroorzaakt, waaronder: een trage of instabiele internetverbinding. gebrek aan bandbreedte. een verouderde browser of grafische kaart.
Het premiumplan (Ultra HD-content) kost nu respectievelijk $19,99 / £15,99 / €20,99 per maand. Er is ook een basisplan, geprijsd op $ 9,99 / £ 6,99 / € 8,99 per maand, maar dat maakt het alleen mogelijk om naar één apparaat tegelijk te streamen en in standaarddefinitie.
Je Netflix-account mag op een onbeperkt aantal apparaten gebruikt worden. De enige beperking is dat je afhankelijk van het gekozen abonnement op 1, 2 of 4 schermen tegelijkertijd mag kijken. Daardoor kun je met één account toch met meerdere mensen in hetzelfde gezin kijken.
Netflix vind je bij de apps op de Mediabox XL, Mediabox Next en Next Mini. Of ga simpelweg naar kanaal 150 op je tv.
Netflix biedt geen gratis proefperioden aan, maar het staat je vrij om je abonnement op elk moment online te wijzigen of op te zeggen als je vindt dat Netflix niets voor jou is. Er zijn geen contracten, geen annuleringskosten en geen verplichtingen. Je kunt je registreren en gebruikmaken van alles wat Netflix biedt.
Wanneer een titel niet beschikbaar is op Netflix, kan dat verschillende redenen hebben, zoals: De titel is mogelijk nog niet uitgebracht in je land. De rechten op de titel zijn niet verkrijgbaar of niet beschikbaar voor je regio.
Als je een Android-telefoon of -tablet gebruikt, open dan de Netflix-pagina in Play Store en tik op Updaten. Je kunt de app ook bijwerken via deze stappen: Open de app Play Store. Als je deze app niet hebt, moet je mogelijk een probleem oplossen met Play Store.