Wat u wel en niet moet doen bij deelname aan een GD
Wees zacht en zeker in uw presentatie van standpunten . Spreek to-the-point en zorg ervoor dat u de punten niet herhaalt. Wees kalm en beheerst tijdens het spreken. Luisteren naar anderen is ook een belangrijk aspect van deelname aan de groepsdiscussie, dus luister naar anderen.
Wees zelfverzekerd, maar probeer niemand te domineren . Onthoud dat het een discussie is en geen debat, dus uit je gedachten kalm en beleefd. Zorg voor een positieve lichaamstaal. Toon interesse in de groepsdiscussie wanneer anderen hun gedachten uiten.
Help de groep bij het vaststellen van basisregels
Geen argumenten gericht op mensen – alleen op ideeën en meningen . Oneens zijn moet respectvol zijn – geen spot. Onderbreek niet. Luister naar de gedachten van anderen – luister echt, in plaats van alleen maar je eigen reactie in je hoofd te herhalen.
Het wordt ook wel uitgelegd als zijnde: aandacht op jezelf vestigen. duidelijk maken waar jij je onderscheid van anderen. in beeld brengen wat jou typeert, markeert en wat jou kenschetst.
Jezelf profileren betekent dat je actief werkt aan het uitdragen van je persoonlijke en professionele identiteit, waarden en capaciteiten. Het gaat om het bewust communiceren van je sterke punten, prestaties en ambities aan anderen, zowel binnen als buiten je werkomgeving.
Jezelf profileren betekent letterlijk 'jezelf kenschetsen' of 'karakteriseren'. Mensen die zichzelf goed weten te profileren, behalen sneller hun doelen en zijn hiermee succesvoller.
profiling ˈprō-ˌfī-liŋ Synoniemen van profiling. : de handeling of het proces van het extrapoleren van informatie over een persoon op basis van bekende eigenschappen of neigingen . consumentenprofilering. specifiek: de handeling van het verdenken of targeten van een persoon op basis van waargenomen kenmerken of gedrag.
De AVG voorziet in een algemeen verbod op uitsluitend geautomatiseerde verwerking gebaseerde besluitvorming (met of zonder profilering) als: Dat besluit rechtsgevolgen heeft voor de betrokkene.Zoals het wel/niet aangaan van een koopovereenkomst of het wel/niet verstrekken van een lening.
Voor psychologen staat het woord zelfopoffering voor gewoontegedrag waarbij iemand eigen behoeften en verlangens negeert en zich verantwoordelijk voelt en uitermate inzet voor de belangen van anderen.
Jezelf profileren draagt positief bij aan succes. Om te beginnen een geruststelling voor mensen die denken zichzelf te moeten overschreeuwen of zich showerig anders voor te moeten doen: dat werkt averechts. Geloofwaardigheid is een belangrijke factor binnen het profileren en daarmee is authenticiteit dat ook.
Profileren kun je leren
Mensen weten je te vinden door mond-tot-mondreclame, of je trekt in een vergadering bepaalde taken naar je toe door uit te spreken wat je leuk vindt en waar je goed in bent. Tot slot kan het helpen om de 'getuigen' van jouw talent te vragen om een aanbeveling op je LinkedIn profiel te schrijven.
Jezelf positioneren betekent jouw toegevoegde waarde laten zien ten opzichte van anderen. Je wilt graag dat iemand zich een beeld over jou vormt ten opzichte van andere collega's. Je probeert als het ware een plekje te krijgen in iemands hoofd.
“Het proces van personal branding omvat het vinden van je unieke karakter, het opbouwen van een reputatie op de dingen waar je bekend om wilt staan en jezelf er vervolgens om bekend laten staan. Uiteindelijk is het doel om iets te creëren dat een boodschap overbrengt en waarmee inkomsten kunnen worden gegenereerd.”
Hoe je een professionele merkidentiteit opbouwt – Van bijbaan tot klein bedrijf. Een merkidentiteit is de persoonlijkheid, eigenschappen en waarden . Het is wat een bedrijf onderscheidt van concurrenten. Een sterke merkidentiteit kan een game-changer zijn voor kleine bedrijven in groei en winstgevendheid.
Er zijn talloze redenen waarom iemand met een laag zelfbeeld/zelfwaardering anderen voor zichzelf zou kunnen stellen. Enkele van die redenen zijn: Ze hebben niet het gevoel dat ze genoeg zijn of het niet waard zijn om voor zichzelf te zorgen , dus ze hebben moeite om zichzelf op de eerste plaats te zetten en om in het algemeen voor zichzelf te zorgen.
‘profilering’ betekent elke vorm van geautomatiseerde verwerking van persoonsgegevens die erin bestaat dat aan de hand van die persoonsgegevens bepaalde persoonlijke aspecten van een natuurlijke persoon worden geëvalueerd , met name met de bedoeling zijn beroepsprestaties, economische situatie, gezondheid, persoonlijke voorkeuren ... te analyseren of te voorspellen.
Zogenaamde profiling-algoritmes maken met die informatie over jou een profiel. Dat profiel wordt gebruikt om te bepalen welke berichten of reclames jij te zien krijgt.