LIVE-cadeaus is een functie waarmee, als deze actief is op je account, je kijkers op je TikTok-video's kunnen reageren om waardering voor je content te tonen. LIVE-cadeaus is een manier om diamanten te verzamelen van TikTok. Diamanten kunnen vervolgens bij TikTok worden ingewisseld voor geld.
Een roos kost 1 coin (ongeveer 1,5 cent) maar er zijn ook gifts die wel 30.000 coins (ongeveer 400 euro) kosten. Je kunt jouw idool alleen maar een gift sturen als hij of zij een live video maakt.
De TikTok-battle is dus een heus verdienmodel: een waarde van een gift varieert van 1 cent tot wel 250 euro. En wekelijks worden in Nederland miljoenen gifts gestuurd. Vooral TikTok verdient er een hoop aan, want naar verluidt gaat zeker 70 procent van de donaties naar dat platform.
Sommige makers melden dat ze ongeveer 2-4 cent per duizend weergaven zouden kunnen verdienen. Het betekent dat je ongeveer 20 dollar per 1 miljoen views, per video kunt verdienen.
Wie een groot aantal volgers heeft op TikTok kan grof geld verdienen door Live te gaan. Tijdens de livestream kunnen volgers namelijk 'gifts' geven. Dat zijn symbooltjes zoals rozen of diamanten waarvoor je een som moet betalen aan TikTok.
Met vooral parodieën op trucs die mensen in andere filmpjes laten zien, kreeg hij in ruim twee jaar tijd bijna 144 miljoen volgers op TikTok. Afgelopen week werd Khaby Lame (22) de populairste tiktokker ter wereld.
1. Scott Hentzepeter (@scottsreality) – 36.3 miljoen volgers.
Wat ik wel kan zeggen is dat je per 1000 views gemiddeld zo'n 1,- euro verdiend. Als je dus 1000 views per dag zou hebben, zou je 1,- euro per dag verdienen. YouTubers als EnzoKnol hebben natuurlijk veel meer views, en verdienen dus ook meer.
Micro-influencer: 10.000 tot 50.000 volgers (100 tot 500 euro per post) Mid-influencer: 50.000 tot 500.000 volgers (500 tot 5.000 euro per post) Macro-influencer: 500.000 tot 1 miloen volgers (5.000 tot 10.000 euro per post) Mega-influencer: 1 miljoen + volgers (10.000 tot 1 miljoen + euro per post)
Hoe vaak moet je posten op TikTok? Post 1 tot 3 keer per dag een nieuwe video voor een optimaal bereik. Door regelmatig te posten vestig je je als een serieuze TikTok Creator in het algoritme van TikTok.
LIVE-cadeaus is een functie waarmee, als deze actief is op je account, je kijkers op je TikTok-video's kunnen reageren om waardering voor je content te tonen. LIVE-cadeaus is een manier om diamanten te verzamelen van TikTok. Diamanten kunnen vervolgens bij TikTok worden ingewisseld voor geld.
De munten kunnen overal kosten van € 0,85 voor 70 munten tot € 207,50 voor 17.500 munten. Met de aangepaste optie in de app kun je ook kiezen hoeveel munten je wilt kopen, inclusief veel grotere bedragen. TikTok verbiedt bepaalde gebruikers om de munten te kopen, ook die onder de 18 jaar.
Wanneer kan je live gaan op TikTok? Je kunt live gaan als je minimaal 16 jaar oud bent en als je minstens 1000 volgers hebt.
Net als Instagram en Facebook is het met TikTok ook mogelijk om geld te verdienen, maar zal het zeker niet vanzelf gaan. Je moet namelijk een behoorlijk grote fanbase hebben, wil je wat geld verdienen met TikTok. Het is dus de bedoeling dat je influencer gaat worden – en dus bekend op TikTok te gaan worden.
Als je een dure gift geeft zoals een leeuw, is de kans groot is dat jouw idool je uitgebreid gaat bedanken. Je krijgt daardoor het gevoel van: “wauw, ik beteken echt iets voor diegene".
TikTok gifts zijn virtuele items die je tijdens livestreams kan geven aan een TikTokker. Het kan bijvoorbeeld gaan om een roosje, een verjaardagstaart, een tube zonnecrème … Om zo'n gift te geven, heb je coins nodig. Die koop je via je TikTok-account.
1k staat voor 1000. 1k volgers op Instagram betekent dus 10000 volgers.
Inkomen Enzo Knol
Het blijft lastig om de totale inkomsten in te schatten. Wij schatten dat Enzo Knol in zijn carrière waarschijnlijk al 6,6 miljoen euro heeft verdiend. Hierbij moeten we wel zeggen dat een management fee van 15% wordt gerekend door Divimove die de belangen behartigd van Enzo Knol.
Ryan Kaji – ($ 27 miljoen)
Ryan's World is de naam van het YouTube kanaal van Ryan Kaji die wordt gerund door zijn stiefzus en ouders. Het 10-jarige mannetje heeft 31,4 miljoen abonnees. Er komt bijna elke dag een nieuwe video online.
1. Nikkie de Jager (NikkieTutorials) De meest bekende en rijkste Nederlandse Youtuber is Nikkie de Jager. Haar YouTube kanaal NikkieTutorials heeft inmiddels 13.8 miljoen abonnees en haar populairste video is maar liefst 42 miljoen keer bekeken.
De 25 populairste TikTokkers wereldwijd
Ten opzichte van juni is de top vijf bijna onveranderd gebleven: alleen Khabane Lame en Addison Rae zijn van plek gewisseld. Charli d'Amelio bezet nog steeds de eerste plek, terwijl Bella Poarch en Zach King de top vijf complementeren.
1. Charli D'Amelio – 136.7 miljoen volgers.
M to the B. Voor een doorwinterde TikTok-scroller mag de nummer één niet als een verrassing komen. Het is namelijk M to the B van @bellapoarch. De video bombardeerde Bella tot een van de populairste content creators van het platform en werd meer dan een half miljard keer bekeken.
Khaby Lame verdient $ 200.000 per maand met gezichtsuitdrukkingen en handgebaren - PL.