Om uw e-mailaccount in te stellen op uw tablet of smartphone, hebt u de zogenaamde POP3- of IMAP-gegevens van de provider nodig. Deze zorgen er samen met uw inloggegevens voor dat u kunt e-mailen. Lange tijd werd POP3 het meeste gebruikt. Langzamerhand verschuift dit naar het nieuwere IMAP.
Als je van internetprovider veranderd of gebruik maakt van een ander WiFi- of 3G-netwerk dan kan het zo zijn dat de instellingen niet meer kloppen. Een mogelijkheid is om het account van de tablet te halen en je opnieuw aan te melden. Mogelijk worden de instellingen dan opnieuw (automatisch) binnengehaald.
Het is mogelijk dat uw firewall, antivirus of netwerkinstellingen uw e-mailprogramma blokkeren. Schakel uw firewall en antivirus tijdelijk uit en probeer het opnieuw. Op een computernetwerk kunnen bepaalde poorten geblokkeerd zijn. Probeer op een ander netwerk verbinding te maken, bijvoorbeeld via uw mobiele provider.
Controleer of alle instellingen van uw e-mail programma correct staan (zie hier). Controleer of u een antivirus programma/firewall hebt. Indien u die hebt, kunt u best eens proberen om deze te deactiveren/verwijderen. Uit ervaring merken we dat deze programma's regelmatig aan de oorzaak liggen van e-mail problemen.
Om toegang te krijgen tot de app, open je het apps-paneel en tik je op het pictogram E-mail. Let op: Als de Samsung Email-app niet op je apparaat is geïnstalleerd, kun je deze downloaden van de Galaxy Store of Play Store.
Synchroniseren van twee mappen: gegevens van de ene (geüpdatete) map naar de andere (verouderde) map overzetten, zodat in beide mappen dezelfde (nieuwe) gegevens staan.
Synchronisatieproblemen met mobiele apparaten oplossen
Selecteer uw telefoon in de lijst met verbonden mobiele apparaten en selecteer vervolgens Verwijderen. Selecteer Opslaan. Schakel uw mobiele apparaat volledig uit. Start uw mobiele apparaat na een paar seconden opnieuw op en synchroniseer met uw postvak.
Uw gebruikersnaam is afhankelijk van uw e-mailprovider, maar gewoonlijk is dit uw volledige e-mailadres of het gedeelte van uw e-mailadres voor het teken @. Dit is het wachtwoord voor uw account. Dit wachtwoord is meestal hoofdlettergevoelig.
Tik in Instellingen op 'Mail' > 'Accounts' > 'Nieuwe account'. Voer een van de volgende stappen uit: Tik op een mailvoorziening, zoals iCloud of Microsoft Exchange, en voer de gegevens van je e-mailaccount in. Tik op 'Andere' > 'Voeg e-mailaccount toe' en voer de gegevens van je e-mailaccount in.
De Android email-app die standaard wordt meegeleverd bij smartphones en tablets die op stock Android draaien, heeft zijn weg naar Google Play gevonden. De app is identiek aan de Gmail-app die je vindt op bijvoorbeeld de Nexus 5, maar je kunt nu ook andere maildiensten koppelen met de app.
Controleer of uw instellingen voor meldingen correct zijn voor de Mail-app: Ga naar 'Instellingen' en tik op 'Berichtgeving'. Tik op 'Mail' en tik vervolgens op een e-mailaccount. Pas uw meldingen, geluiden en badges aan.
Het beste kun je kijken of deze mappen wel echt zijn verdwenen of dat ze niet meer zichtbaar zijn op je tablet. Je kunt dit doen door de webversie van je email te openen en te zoeken naar deze mappen. Waarschijnlijk vind je ze daar gewoon.
Webmail werkt op mailserver, de e-mail die u ziet in de webmail staan dus op de mailserver. Outlook en andere e-mail programma's staan op uw computer. Een e-mail programma wordt ingesteld om de e-mail van de mailserver op te halen. Standaard wordt de e-mail dan ook van de mailserver verwijderd.
Als u al een e-mailadres en wachtwoord gebruikt om u aan te melden bij Microsoft-apparaten en -services zoals de hierboven vermelde items, hebt u al een Microsoft-account. Een van de voordelen van een Microsoft-account is dat u zich met één wachtwoord bij al uw Microsoft-services kunt aanmelden.
Klik in Windows (Vista en 7) op "Start", typ "cmd" en bevestig met <ENTER>. De opdrachtprompt opent in een nieuw venster. Typ er "ping mijnorganisatie.be" en druk op <ENTER>. Het IP-adres van de server waarmee je verbonden bent, is in dit geval 72.14.221.104.