Klik met de rechtermuisknop op het tabblad Naam van het werkblad.Klik op Blad verplaatsen of kopiëren. Klik op de vervolgkeuzelijst Geselecteerde bladen naar map verplaatsen. Selecteer (nieuwe map).
Selecteer alle gegevens in het werkblad. Sneltoets: Druk op CTRL+spatiebalk en druk vervolgens op Shift+spatiebalk. Kopieer alle gegevens op het werkblad door op CTRL+C te drukken . Open de werkmap waarin u de gegevens wilt plakken en selecteer vervolgens de + in de statusbalk om een nieuw leeg werkblad toe te voegen.
Druk op Ctrl+C om de tabel te kopiëren. Druk op Ctrl+X om de tabel te knippen.
Selecteer Start > Opmaak kopiëren/plakken.Sleep om de cel of het bereik te selecteren waarop u de opmaak wilt toepassen.Laat de muisknop los en de opmaak moet nu worden toegepast.
Druk op Ctrl+A op het toetsenbord om alle tekst van het document te markeren. Tip: U kunt het hele document ook markeren door de muiscursor in de linkermarge te plaatsen en snel achter elkaar driemaal op de linkermuisknop te klikken. Druk op Ctrl+C om de hele gemarkeerde selectie te kopiëren.
Houd de Ctrl-toets op uw toetsenbord ingedrukt.Klik en sleep de tab van het blad dat u wilt dupliceren naar rechts of links . Wanneer u de muisknop loslaat, wordt er een exacte kopie van het blad gemaakt. Als u de gegevens uit het gedupliceerde blad wilt wissen, selecteert u de cellen die de gegevens bevatten.
Klik op de eerste cel van het bereik en houd Shift ingedrukt terwijl u op de laatste cel van het bereik klikt. U kunt schuiven om de laatste cel zichtbaar te maken. Klik op de knop Alles selecteren. U kunt het hele werkblad ook selecteren door op Ctrl+A te drukken.
Open elk bronblad. Selecteer in uw doelblad de cel linksboven van het gebied waar u de geconsolideerde gegevens wilt weergeven. Opmerking: zorg ervoor dat u voldoende cellen rechts en eronder overlaat voor uw geconsolideerde gegevens. Ga naar Gegevens > Consolideren .
Pc: Ctrl + c voor Kopiëren, Ctrl + x voor Knippen en Ctrl + v voor Plakken. Mac: ⌘ + c voor Kopiëren, ⌘ + x voor Knippen en ⌘ + v voor Plakken.
Een Excel-werkblad bijvoegen
Klik op "Invoegen" onder het gedeelte "Cellen" van het menu "Start". Selecteer "Blad invoegen". Blader door bestaande bestanden of selecteer "Nieuw maken". Klik op "OK" om het bestand op het blad in te voegen.
Oorzaak: het gebied Kopiëren en plakken hebben niet dezelfde grootte en vorm. Oplossing: Selecteer de cel linksboven in plaats van het hele bereik voordat u plakt. Klik op de cel waarin u de cel linksboven van de gekopieerde gegevens wilt weergeven. Klik op het tabblad Start op Plakken.
Klik in de groep Klembord van het tabblad Start op Kopiëren . Voer een van de volgende handelingen uit: Als u de formule en eventuele opmaak wilt plakken, klikt u in de groep Klembord van het tabblad Start op Plakken. Als u alleen de formule wilt plakken, klikt u in de groep Klembord van het tabblad Start op Plakken, klikt u op Speciaal plakken en klikt u vervolgens op Formules.
U kunt naar cellen op een ander werkblad in dezelfde werkmap verwijzen door de naam van het werkblad gevolgd door een uitroepteken (!)toe te voegen aan het begin van de celverwijzing.
Om het hele werkblad te selecteren, kunt u ook op CTRL+A drukken . Opmerking: Als het werkblad gegevens bevat, selecteert CTRL+A het huidige gebied. Als u nogmaals op CTRL+A drukt, selecteert u het hele werkblad. Selecteer de eerste cel of het eerste cellenbereik en houd vervolgens CTRL ingedrukt terwijl u de andere cellen of bereiken selecteert.
Klik twee keer op de linkerbovenhoek van de tabel om de hele tabel te selecteren, inclusief de tabelkoppen. U kunt ook ergens in de tabel klikken en vervolgens op CTRL+A drukken om de tabelgegevens in de hele tabel te selecteren, of u kunt op de cel linksboven in de tabel klikken en vervolgens op CTRL+SHIFT+END drukken.
Ga naar het tabblad Gegevens op het lint en selecteer vervolgens Gegevensvalidatie. Selecteer op het tabblad Instellingen in het vak Toestaan de optie Lijst. Als het goed is dat personen de cel leeg laten, schakelt u het selectievakje Leeg negeren in. Schakel de vervolgkeuzelijst In cel in.
Als u meerdere werkbladen hebt geselecteerd, voert u een van de volgende handelingen uit om ze te kopiëren: Klik op een van de geselecteerde tabbladen, druk op Ctrl en sleep de tabbladen naar de gewenste positie.Klik met de rechtermuisknop op een van de geselecteerde werkbladen en klik op Kopiëren of Verplaatsen .
Selecteer de rij of kolom die u wilt verplaatsen of kopiëren. Selecteer op het tabblad Start in de groep Bewerken de optie Zoeken & Selecteren en selecteer vervolgens Naar speciaal gaan. Selecteer onder Selecterende optie Alleen zichtbare cellen en selecteer vervolgens OK. of druk op Ctrl+C.
Selecteer het eerste item dat u wilt kopiëren en druk op Ctrl+C. Ga verder met het kopiëren van items uit hetzelfde bestand (of andere bestanden) totdat u alle gewenste items hebt verzameld. Het Office Klembord kan maximaal 24 items bevatten.
Als u het werkblad in beide werkmappen wilt houden, schakelt u in het dialoogvenster Blad verplaatsen of kopiëren het selectievakje voor Kopie maken in. Klik in de nieuwe werkmap op Bestand > Opslaan. Tip: U kunt de Excel-werkmap ook opslaan via de toetscombinatie Ctrl+S.
Bestanden kopiëren
Zodra u alle bestanden hebt geselecteerd die u wilt kopiëren, drukt u op 'Ctrl+C' op uw toetsenbord om de bestanden te kopiëren, of klikt u met de rechtermuisknop op de bestanden en selecteert u 'Kopiëren' . U kunt vervolgens naar de locatie navigeren waar u uw bestanden wilt plakken en 'Plakken' selecteren om kopieën te maken.