Hoe kopieer je een hele rij in Excel?

Selecteer de cel of het celbereik.Selecteer Kopiëren of druk op Ctrl+C.Selecteer Plakken of druk op Ctrl+V.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe kopieer je een rij in Excel?

Kopiëren en vervangen Houd Ctrl ingedrukt terwijl u de rand van de selectie aanwijst. Als de aanwijzer verandert in een kopieeraanwijzer. , sleept u de rijen of kolommen naar een andere locatie. Excel waarschuwt u niet als u een kolom gaat vervangen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe kopieer ik een hele rij in Excel?

Om rijen of kolommen te kopiëren, selecteert u op het tabblad Start in de groep Klembord de optie Kopiëren . U kunt ook op CTRL+C drukken .

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Hoe selecteer je een hele rij in Excel?

Opmerking: Als de rij of kolom gegevens bevat, selecteert u met Ctrl+Shift+Pijltoets de rij of kolom tot en met de laatste gebruikte cel. Als u nogmaals op Ctrl+Shift+Pijltoets drukt, wordt de hele rij of kolom geselecteerd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe verplaats ik een hele kolom in Excel?

Selecteer de cellen die je wilt verplaatsen. Plaats de muisaanwijzer op de bovenkant van de geselecteerde cellen totdat het handje verschijnt.Sleep de cellen naar de nieuwe locatie.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.google.com

Excel - Hoe u snel duizenden rijen kunt kopiëren

24 gerelateerde vragen gevonden

Hoe volledige kolom selecteren in Excel?

U kunt ook op de eerste cel in de tabelkolom klikken en vervolgens op Ctrl+Shift+pijl-omlaag drukken. Opmerking: Als u eenmaal op Ctrl+spatiebalk drukt, selecteert u de tabelkolomgegevens; Als u tweemaal op Ctrl+spatiebalk drukt, wordt de hele tabelkolom geselecteerd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe werkt verschuiving in Excel?

VERSCHUIVING kan worden gebruikt bij elke functie die een verwijzingsargument nodig heeft. Met de formule SOM(VERSCHUIVING(C2;1;2;3;1)) berekent u bijvoorbeeld de totale waarde in een bereik van 3 rijen hoog en 1 kolom breed dat zich 1 rij onder en 2 kolommen rechts van de cel bevindt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe selecteer ik de hele rij in Excel?

Selecteer het rijnummer om de hele rij te selecteren . Of klik op een cel in de rij en druk vervolgens op Shift + Spatie. Om niet-aangrenzende rijen of kolommen te selecteren, houdt u Ctrl ingedrukt en selecteert u de rij- of kolomnummers.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Hoe selecteer ik 1000 rijen in Excel?

* Naamvak: Typ in het Naamvak A1:A1000 en druk op Enter . Hiermee selecteert u A1:A1000. Om alle rijen te selecteren drukt u op Shift + Spatiebalk. Hiermee selecteert u de eerste 1000 rijen op het werkblad.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Hoe selecteer ik een hele kolom in een Excel-formule?

U kunt ook ergens in de tabelkolom klikken en vervolgens op CTRL+SPATIEBALK drukken , of u kunt op de eerste cel in de tabelkolom klikken en vervolgens op CTRL+SHIFT+PIJL-OMLAAG drukken. Opmerking: Als u eenmaal op CTRL+SPATIEBALK drukt, worden de gegevens in de tabelkolom geselecteerd; als u tweemaal op CTRL+SPATIEBALK drukt, wordt de hele tabelkolom geselecteerd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Hoe selecteer ik 5000 rijen in Excel?

Om een ​​groter bereik te selecteren, is het makkelijker om op de eerste cel te klikken en de Shift-toets ingedrukt te houden terwijl u op de laatste cel in het bereik klikt . U kunt scrollen om de laatste cel zichtbaar te maken. Om een ​​hele kolom of rij te selecteren, klikt u op de kolom- of rijkop.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Hoe kopieer je een hele tabel?

Druk op Ctrl+C om de tabel te kopiëren. Druk op Ctrl+X om de tabel te knippen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe kopieer ik dezelfde gegevens in een Excel-kolom?

Selecteer de cel of het cellenbereik.Selecteer Kopiëren of druk op Ctrl + C.Selecteer Plakken of druk op Ctrl + V.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Hoe kopieer je een heel blad in Excel?

Klik met de rechtermuisknop op het tabblad Naam van het werkblad.Klik op Blad verplaatsen of kopiëren. Klik op de vervolgkeuzelijst Geselecteerde bladen naar map verplaatsen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe kan ik een formule kopiëren in Excel?

Klik op Start > Knippen (of druk op Ctrl + X).Selecteer de cel waarin u de formule wilt opnemen en klik vervolgens op Plakken (of druk op Ctrl + V). Controleer of de celverwijzingen nog steeds naar wens zijn. Tip: U kunt ook met de rechtermuisknop op de cellen klikken om de formule te knippen en te plakken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe kopieer ik rijen meerdere keren in Excel?

Selecteer de rijen die u wilt kopiëren. Om rijen te kopiëren, houdt u CTRL ingedrukt terwijl u naar de rand van de selectie wijst.Wanneer de aanwijzer een kopieeraanwijzer wordt . , sleept u de rijen naar een andere locatie .

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Hoe kopieer ik 500 rijen in Excel?

Om een ​​rij te kopiëren, klikt u op het rijnummer om de rij te markeren en gebruikt u de sneltoets Ctrl+C of Command+C (Mac) . Om meerdere opeenvolgende rijen op te nemen, klikt u op het rijnummer van de bovenste rij, houdt u de Shift-toets ingedrukt en klikt u vervolgens op het onderste rijnummer om alle rijen ertussen te markeren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Hoe selecteer en kopieer ik meerdere rijen in Excel?

Terwijl u nog steeds op de "Control"-toets drukt, klikt u op de rijkop van elk van de andere rijen die u wilt selecteren . Voor dit voorbeeld zoekt u rij 15, 18 en 22 en klikt u op elk van hen terwijl u nog steeds de "Control"-toets ingedrukt houdt. Zodra u klaar bent, kunt u de "Control"-toets loslaten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Hoeveel rijen maximaal in Excel?

Wanneer u Excel gebruikt, is het belangrijk om te weten welke bestandsindeling u gebruikt. De .xls bestandsindeling heeft een limiet van 65.536 rijen in elk blad, terwijl de .xlsx bestandsindeling een limiet van 1.048.576 rijen per blad heeft.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe markeer ik de hele rij bij het zoeken in Excel?

De formule is ' =Row(a1)=HighlightRow ' – waarbij “HighlightRow” de naam is van het gedefinieerde bereik in Stap 1. Klik vervolgens op de knop Format. Ga in het venster Cellen formatteren naar het tabblad Opvullen en kies de kleur die u wilt gebruiken als kleur om de actieve rij te markeren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Hoe selecteer ik meerdere rijen in een Excel-filter?

Selecteer eerst het bereik van gegevens dat u wilt filteren om de filtertool te gebruiken. Nadat u de gegevens hebt geselecteerd, gaat u vanuit het tabblad 'Gegevens' boven aan uw scherm naar 'Filter' in de categorie 'Sorteren en filteren'. Klik op 'Filter' en er verschijnt een filterdropdown in de kop van elke kolom die u hebt geselecteerd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Hoe selecteer ik alle cellen met gegevens in Excel?

Klik op de knop Alles selecteren.Druk op CTRL+A . Opmerking Als het werkblad gegevens bevat en de actieve cel zich boven of rechts van de gegevens bevindt, selecteert u het huidige gebied door op CTRL+A te drukken. Als u nogmaals op CTRL+A drukt, selecteert u het hele werkblad.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Wat is een dynamische lijst?

Wat is een dynamische keuzelijst? Met een dynamisch keuzelijst bedoelen we dat wanneer we meer gegevens aan een lijst (kolom of rij) toevoegen of verwijderen, deze wijziging ook automatisch in de keuzelijst doorgevoerd wordt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op gratiscursus.be

Wat is offset in Excel?

Wat is de OFFSET-functie? De OFFSET-functie[1] is gecategoriseerd onder Excel Lookup en Reference-functies. OFFSET retourneert een bereik van cellen . Dat wil zeggen, het retourneert een opgegeven aantal rijen en kolommen uit een opgegeven beginbereik. In financiële analyses gebruiken we vaak draaitabellen en grafieken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Hoe werkt match in Excel?

Met de MATCH (Nederlands: VERGELIJKEN) functie bepaal je waar in een bereik een bepaalde waarde voorkomt. Het format is: =MATCH(D1;A1:A10;0) . D1 is weer de waarde die je zoekt. A1:A10 is het bereik waarbinnen je zoekt en de 0 betekent dat je exact wilt zoeken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op perfectxl.com

Populaire vragen