De oplossing ligt in het gebruik van wat babypoeder, bakpoeder of maizena. Je trekt de inlegzool omhoog en strooit er wat poeder onder. Het poeder absorbeert het vocht en het piepen wordt zo sterk verminderd. Als je de binnenzool niet uit de schoen kunt halen, kun je het poeder langs de randen van de zool strooien.
Vaak komt het piepende geluid uit de binnenzool. Dit heeft dan te maken met wrijving van de inlegzool met de schoenzool. Om deze wrijving minder hoorbaar te maken, is poeder de oplossing. Je kunt hiervoor bijvoorbeeld babypoeder, talkpoeder, bakpoeder of maïzena gebruiken.
Vaak worden piepende herenschoenen of damesschoenen veroorzaakt door nieuwigheid van de schoen, vocht, of slijtage. Er wrijven dan twee delen van de schoen tegen elkaar of de schoenen zijn nat geworden door een flinke regenbui. Nieuwe schoenen kunnen vervelende geluiden maken door de nieuwigheid van het leer of rubber.
Het kan zijn dat je schoenen smakkende geluiden maken, omdat de binnenzool niet stevig aan de zool vastzit en er bij elke stap lucht ontsnapt. In dit geval kun je een beetje babypoeder tussen de zool en binnenzool strooien en licht inwrijven. 3. Als dit alles niets helpt, ga dan naar de schoenmaker.
Een oplossing hiervoor is het gebruik van talkpoeder. Dit poeder absorbeert namelijk vocht, waardoor de piep verdwijnt. Als je de binnenzool uit de schoen haalt, kan je wat talkpoeder op de schoenzool strooien. Leg daarna de binnenzool er weer op en de kans is groot dat de schoen niet meer kraakt.
In het geval van uw nek heeft u verschillende gewrichten die facetgewrichten worden genoemd. Deze gewrichten bevinden zich aan elke kant van de nek. Als deze gewichten zich uitrekken, kan de vloeistof in het gewrichtskapsel zich verspreiden. Zodra de vloeistof gas wordt, hoort u een knakgeluidje in de nekgewrichten.
De meest voorkomende reden van piepende remmen zijn vieze of vette remonderdelen. Met name schijfremmen kunnen enorm gaan piepen als hier een beetje vettigheid op zit. Je remmen kunnen vies en vet worden tijdens het fietsen. Bijvoorbeeld door opspattend water van de weg of modder waar olieresten in zitten.
Het geluid kan ontstaan doordat een remblok iets beweegt en door wrijving met de remschijf in zijn eigen trillingsfrequentie wordt gebracht. Wanneer een remschijf op een verkeerde manier slijt, kan deze kromtrekken. Als dit gebeurt, schuurt de remschijf tegen de remvoering. Dit zorgt ervoor dat de remmen gaan piepen.
Spuit Brake Cleaner niet rechtstreeks op je remschijf maar in een schone doek en neem daarmee de remschijf af! Zo geef je straatvuil en vettigheid geen kans om in te werken op je remblokken. Daarmee voorkom je piepende schijfremmen, behoud je optimale remkracht en gaan je remblokken langer mee.
Voor het schoonmaken van je fiets remschijven raden wij WD-40 Bike Degreaser aan. Dit is op basis van oplosmiddel waardoor het vet, olie, stof en vuil verwijdert zonder residu achter te laten. Deze spray is eigenlijk bedoeld voor de fietsketting, maar het werkt ook goed bij het reinigen van de remschijven.
Zorg voor een evenwichtige houding: de schouders naar achteren en de borst naar voren. Hierdoor wordt het staan én lopen op hakken een stuk eenvoudiger. Ga stevig op de hakken staan met de voeten recht onder je heupen. Doe alsof er een touwtje aan je kruin zit dat ervoor zorgt dat de nek lang blijft.
Een bizarre, maar erg efficiënte truc: plak je derde en vierde teen (vanaf de grote teen geteld) aan elkaar. Dit kleine detail zorgt ervoor dat je bijna pijnloos de avond op hoge hakken overleeft. Je voeten zien af, onderschat dat niet, en kunnen om de zoveel uur een welverdiende pauze gebruiken.
Je zal je eigen nek niet zomaar kunnen breken, net zoals je eigen tong afbijten bijzonder lastig is. Als je je nek wat te ver verdraaid, dan zal je misschien wat last krijgen van verrekte spieren, maar verder moet je je vooral niet al te druk maken. En een goede stelregel is: als het pijn gaat doen, stoppen.
Het antwoord op deze vraag is ja en nee. Je nek zachtjes kraken en niet te vaak kan geen kwaad. Maar als je het verkeerd, te vaak of te krachtig doet, kan het meer pijn of ongemak veroorzaken dan je voelde voordat je je nek kraakte.
Somatische tinnitus kan veroorzaakt worden door verdraaiing van de nek, zoals een verkeerde beweging of het slapen op een verkeerd kussen. Ook problemen met de verstandskiezen of een knappend kaakkopje kunnen dit type tinnitus veroorzaken.
Om te beginnen is het verstandig om naar het materiaal van de pump te kijken, ga voor leer of suède. Echt leer en suède zijn namelijk ademend en fungeren daardoor als een tweede huid. Beide materialen zullen zich vormen naar de vorm van je voet. Dit zorgt ervoor dat er geen pijnlijke drukplekken ontstaan.
Maar welke schoen met wat voor hak je ook kiest, dít trucje werkt altijd. Het enige wat je nodig hebt is een rol Leukoplast, de huidskleurige tape die je bij vrijwel elke drogisterij kunt kopen. Plak je derde en vierde teen -geteld vanaf je grote teen- aan elkaar vast et voilà: je kan de hele dag op hakken lopen.
Daarnaast is het lopen op hakken ook goed voor je bekkenbodemspieren. Deze spieren ondersteunen de organen onder in je buik. Een verslapping van je bekkenbodemspieren, bijvoorbeeld na een zwangerschap, kan voor blaasproblemen zorgen. Door hakken te dragen train je deze spieren en blijven ze langer in conditie.
Blokjes die hard vastbijten, of blokjes die wat meer door kunnen slippen. Over het algemeen piepen de zachtere remblokken minder dan de hardere, duurzame blokken.
Neem een doekje met wat remmenreiniger en je onderdelen zijn binnen een paar tellen weer volledig vetvrij. Remmenreiniger is zeer effectief bij het schoonmaken van je remschijven. Maak je remschijven altijd schoon wanneer je je blokken gaan vervangen.
Wanneer remblokken vervangen moeten worden is sterk afhankelijk van de wijze waarop jij de auto gebruikt. Voor remschijven geldt dat ze gemiddeld 110.000 kilometer mee kunnen. Maar rijd je nou vaak in files bijvoorbeeld, dan wordt zo ongeveer de helft van 110.000 kilometer aangehouden.
Schijfremmen vereisen weinig onderhoud, maar de remblokken slijten wel (soms zelfs heel hard). Zodra het remmateriaal van het blokje dunner is dan 0,5 mm, vervang dan de blokjes. Vervang de schijven zodra deze 1,5 mm dik zijn. Doe ook deze simpele onderhoudsbeurt van je fiets regelmatig.