Je kunt redacties opbellen of ze een persbericht sturen. Dat laatste is het meest gebruikelijk. Het mailadres en telefoonnummer vind je in het colofon van een publicatie. Dat is een kolom in de krant of in het tijdschrift waarin de namen van de redacties en de adresgegevens staan.
Wanneer je in de media wilt komen met nieuws, krijg je te maken met journalisten. Zij werken iedere dag aan verhalen en zijn selectief met hun tijd. Dagelijks krijgen ze tientallen berichten in hun redactie-inbox. De journalist scant het liefst zo snel mogelijk alle berichten.
U krijgt toegang door in te loggen met het e-mailadres en wachtwoord van uw DPG account. Op ad.nl kunt u inloggen door rechtsboven op het inlog-icoon te tikken. U kunt ook direct inloggen via deze link. In de AD app logt u in door eerst op 'menu' te tikken en daarna linksboven op het inlog-icoon.
Bij de meeste kranten staan de eigen journalisten met naam en e-mail op de website van de krant. Vaak onder het kopje 'redactie'. Is er alleen een redactiemailbox, dan kunt u het beste een mailtje sturen met de vraag of u het e-mailadres kunt krijgen van de betreffende journalist voor het sturen van informatie.
Je hebt misschien niet elke dag iets te melden aan de media, maar als het zover is wil je geen tijd kwijt zijn aan het zoeken van de juiste journalist. Daarom is er www.DePerslijst.com. Een online database met de up to date gegevens van duizenden journalisten, freelancers en redacties.
Dat hangt volledig af van wat voor type lezer je bent. Hou je van sensatie, dan kies je tussen de Telegraaf of het AD. Heb je een hoge eis qua kwaliteit en lees je graag achtergrondartikelen en diepte interviews, dan past NRC, Trouw of Volkskrant beter bij jou.
Ten eerste moet de krant haar lezers objectieve informatie bieden over datgene wat er in de wereld gebeurt. Daarbij gaat het over actuele gebeurtenissen of informatie die verbonden is met deze actualiteit. Ten tweede plaatst een moderne krant deze gebeurtenissen en ontwikkelingen in een context.
ADR Nieuwsmedia vormt met 8 nieuwsmerken het grootste nieuwsmerk van Nederland. Dit allround mediaplatform is opgebouwd uit kranten, apps en online platformen en bestaat uit de merken: AD landelijk, AD regio-edities, BN DeStem, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, De Gelderlander, de Stentor, PZC en Tubantia.
De redactie verzamelt alles wat in je buurt of in de wereld gebeurt. De redactie verwerkt het nieuws en zet het om in artikels, foto's, grafieken, enz... Vormgevers of lay-outers maken de pagina's op volgens de huisstijl van de krant. De drukkerij drukt de krant.
1. Telegraaf. Het dagblad met het grootste landelijke bereik is de Telegraaf. Deze krant bereikt op zaterdag 1.558.200 lezers en op doordeweekse dagen is het bereik van deze titel 1.151.800 lezers.
NRC Handelsblad bestaat sinds 1970, als resultaat van een fusie tussen twee oude kranten: het in Amsterdam gevestigde Algemeen Handelsblad (opgericht in 1828) en de Nieuwe Rotterdams(ch)e Courant (1844).
Selecteer op de homepage Kranten (naast de zoekbalk), vul je zoekterm(en) in, en klik op Zoeken.
Tot de Nederlandse kwaliteitskranten worden doorgaans gerekend (in alfabetische volgorde): NRC Handelsblad. Het Parool (deze krant wordt er soms toe gerekend, maar is eerder een regionaal dan een landelijk dagblad.) Trouw.
De Telegraaf is de goedkoopste digitale krant, de goedkoopste weekendkrant en de Telegraaf heeft ook het goedkoopste complete abonnement.
Bij de 'jongeren' onder de 50 ligt het bereik van landelijke kranten nog boven de 20 % bij de 35- tot 49-jarigen, bij de andere categorieën bereiken landelijke en regionale kranten minder dan 20 % van de potentiële lezers. Bij gratis kranten is het bereik in alle leeftijdsgroepen meer dan gehalveerd binnen vijf jaar.
Psychologen verbinden negatief denken aan depressie, angst en obsessieve-compulsieve stoornis (OCS). Maar bijna alle mensen worstelen ermee – zelfs mensen die geboren zijn met een positieve kijk op het leven. Het komt door de manier waarop onze hersenen zijn opgebouwd.