Vanaf nu is het mogelijk om een aangevraagd uittreksel basisregistratie personen (BRP) digitaal te ontvangen in MijnOverheid. Via de website is het mogelijk om veel producten digitaal aan te vragen. Zo ook een uittreksel voor de basisregistratie personen (BRP), ook wel uittreksel bevolkingsregister genoemd.
Online uw gegevens bekijken via MijnOverheid.nl
Via MijnOverheid kunt u controleren met welke gegevens u staat ingeschreven in de BRP. U kunt inloggen met uw DigiD.
Een historisch uittreksel is een uittreksel uit de Basisregistratie Personen (BRP) met daarop een overzicht van alle adressen in Nederland waar u hebt gewoond. U kunt het uittreksel aanvragen in de gemeente waar u nu ingeschreven staat.
Een uittreksel uit de Basisregistratie Personen (BRP) kost € 21,70 (tarief 2022).
Een historisch uittreksel uit de Basis Registratie Personen (BRP) van uw gemeente waaruit blijkt hoe lang u, uw partner en uw kinderen/medebewoners in uw huidige woning wonen en hebben gewoond. Woont u nu in Arnhem? Dan hoeft u geen historisch uittreksel op te sturen.
Hoelang duurt het? De gemeente stuurt het uittreksel binnen 1 werkdag op. Afhankelijk van de postbezorging krijgt u het uittreksel binnen enkele dagen op het adres waarop u staat ingeschreven.
Een uittreksel uit het bevolkingsregister (de Basisregistratie personen) heeft geen houdbaarheidsdatum. Er staat wel een datum op. Meestal mag een uittreksel maar 3 of 6 maanden oud zijn voor de organisatie die erom vraagt.
De Basisregistratie Personen (BRP) is een databank met persoonsgegevens van personen die in Nederland wonen of gewoond hebben. Het gaat om gegevens als naam, burgerservicenummer (BSN), geslacht, geboortedatum, geboorteplaats en adres.
Een uittreksel basisregistratie personen (BRP) met gegevens over je woon- of verblijfplaats en je woonhistorie. Deze kun je ophalen bij je gemeente en dan krijg je het uittreksel meteen mee. Ook kun je deze online met je DigiD aanvragen bij je gemeente. Je ontvangt het uittreksel dan enkele dagen later per post.
U vraagt een uittreksel uit de Basisregistratie personen (BRP) aan bij de gemeente waar u woont. Er zijn verschillende uittreksels BRP. Op elk soort uittreksel staan verschillende gegevens. Welke soorten uittreksels er zijn ziet u in de tabel.
Minister Plasterk van BZK wil verhuurders geen inzage geven in persoonsgegevens uit de basisregistratie personen (BRP).
De Nederlandse Vereniging van Banken (NVB) is blij met de mogelijkheid voor banken om in het kader van de strijd tegen het witwassen en terrorismefinanciering klantgegevens te kunnen verifiëren bij de overheid.
Ja, dat kan. De gemeente kan u een overzicht leveren van instanties die uw gegevens in de Basisregistratie Personen (BRP) hebben geraadpleegd. Het overzicht is gratis. U kunt het op drie manieren aanvragen: online, bij een Stadsloket of schriftelijk.
De Basisregistratie Personen (BRP) is een centrale database met persoonsgegevens van de inwoners van Nederland. Er staan ook gegevens in van Nederlanders in het buitenland. De BRP is de opvolger van de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens (GBA).
Heeft u zich al uitgeschreven bij uw gemeente? Dan kunt u het bewijs van uitschrijving niet meer opvragen bij de gemeente waar u woonde. U kunt dan een internationaal uittreksel uit de BRP aanvragen bij een van de 19 gemeenten met een RNI-loket. Dat uittreksel geldt ook als een bewijs van uitschrijving.
Mag ik voor iemand anders een uittreksel uit de basisregistratie personen (BRP) aanvragen? Ja, u mag voor iemand anders een uittreksel aanvragen en ophalen. Zo vraagt u een uittreksel uit de basisregistratie personen aan voor een ander: Maak een afspraak bij de gemeente waarin u ingeschreven staat.
Hoelang duurt het voordat ik informatie uit de basisregistratie personen (BRP) mag inzien? De gemeente verwerkt uw aanvraag binnen 4 weken.
In het uittreksel staan de persoonsgegevens van het kind (met geboorteplaats) en de gegevens van de verzorger(s). Het uittreksel is in het Nederlands en Engels. U logt als ouder in met uw DigiD en kunt dan bij de aanvraag aangegeven voor welk kind u het uittreksel aanvraagt.
Of hoeveel personen er ingeschreven staan? Nee, u kunt geen overzicht krijgen van wie er ingeschreven staan op uw adres. De gemeente geeft geen informatie over particulieren.
Per 1 januari 2022 is de maximale netto huurprijs voor een sociale huurwoning € 763,47. Het maximale jaarinkomen (verzamelinkomen van uw huishouden, kinderen niet meegerekend) waarmee u op een sociale huurwoning kunt reageren is vastgesteld op € 40.765 voor een alleenstaande en € 45.014 voor een meerpersoonshuishouden.
Sinds 1 juli 2016 mogen woningen volgens de wet worden verhuurd aan bepaalde doelgroepen. Denk aan woningen voor studenten (met een campuscontract), voor starters, gehandicapten, ouderen of grote gezinnen. Ook expats zijn zo'n doelgroep, waardoor een verhuurder dit als eis mag stellen.
Heeft u een eenpersoonshuishouden en is uw inkomen hoger dan € 40.765 (in 2022)? Ook dan mag een woningcorporatie een sociale huurwoning aan u toewijzen. Jaarlijks mogen woningcorporaties maximaal 15% van de vrijgekomen woningen vrij toewijzen. OOk aan mensen met een hoger inkomen.