Je kunt één maand voor de einddatum van je contract het abonnement opzeggen. Dit kan via 088 100 5757 (normaal tarief; op werkdagen 09:00-21:00, zaterdag 10:00-17:00) of via het contactformulier.
Sim Only maandelijks opzegbaar Simpel
Bij Simpel is het helaas niet mogelijk om een Sim Only maandelijks opzegbaar abonnement af te sluiten. Je kan alleen kiezen voor een abonnement met looptijd van 1 jaar of 2 jaar.
Bellen. Je kunt ons tegen normaal tarief bellen op 088-1005757. Let op: maak vooraf in de Mijn Simpel app onder het tabblad 'mijn gegevens' eerst een ID-code aan. Dan kunnen we je extra snel helpen.
Als je een abonnement hebt met telefoon die is afbetaald, dan worden alleen nog de abonnementskosten in rekening gebracht. Als je na afloop van je abonnement niet verlengt of overstapt, loopt het automatisch door en wordt het maandelijks opzegbaar.
Als je inlogt op jouw persoonlijke ´Mijn Simpel´-pagina en onder het kopje ´Abonnement´ kijkt, zie je een overzicht van jouw abonnement. Onder het overzicht zie je ´Bundels wijzigen´ staan of ´Abonnement verlengen´ als je kunt verlengen. Kies 1 van deze 2 smaken en verhoog je bundel.
Als het mobiele abonnement afloopt dan wordt het automatisch verlengd. Je betaalt dan hetzelfde tarief en er verandert niets. Je kunt blijven bellen, sms'en en internetten zoals je gewend bent. Het enige verschil is dat je vanaf dit moment het contract op ieder ogenblik op kunt zeggen.
Als je niet verlengt of overstapt blijft je huidige abonnement doorlopen. Het kan zijn dat na de einddatum je maandelijkse kosten hoger worden, indien een tijdelijke korting van je provider komt te vervallen. Bovendien geven providers vaak korting als je klant bij ze wordt, of juist blijft.
U kunt uw telefoonabonnement online opzeggen of door telefonisch contact op te nemen met uw provider. Dit kan per provider verschillen. Let hierbij ook op de opzegtermijn (vaak één maand) en de contractduur om een afkoopsom te voorkomen. In principe hoeft u nooit zelf uw telefoonabonnement op te zeggen.
Heb je een abonnement voor een vaste periode, bijvoorbeeld een jaar, dan zit je daaraan vast. Je kunt vragen aan het bedrijf of je eerder mag stoppen. Maar daar heb je geen recht op. Staat het bedrijf eerdere opzegging toe, dan kan het een opzegvergoeding vragen.
Opzeggen van een abonnement van 2 jaar
De wet heeft als uitgangspunt dat met een consument een overeenkomst voor maximaal 1 jaar mag worden aangegaan. Maar als het gaat om een overeenkomst met een looptijd van bijvoorbeeld 2 jaar, dan is dat toegestaan als je na het eerste jaar maandelijks kunt opzeggen.
Simpel is dé Sim Only-aanbieder van Nederland. Bij ons vind je niet alleen supergoedkope sim only-abonnementen maar heb je ook maximale controle over je kosten. Je kunt al internetten, bellen en sms'en met een Simpel sim only-abonnement vanaf €3,50 per maand.
Geschiedenis. Sinds de oprichting werd gebruikgemaakt van het netwerk van KPN. Toen T-Mobile eind 2010 Simpel overnam, gingen alle klanten gebruikmaken van het netwerk van T-Mobile. Sinds de overname was Simpel een onderdeel van T-Mobile, maar opereerde het als apart bedrijf.
Consumentenbond roept Simpel opnieuw uit tot beste mobiele provider. De Consumentenbond heeft Simpel in november 2020 opnieuw uitgeroepen tot Beste uit de Test van alle mobiele providers in Nederland. We zijn bijzonder trots dat Simpel als budget-provider de kwaliteitslijst aanvoert.
Een maandelijks opzegbaar abonnement is een abonnement dat je op elk moment kunt opzeggen. De einddatum van het contract is bij Simyo altijd het einde van de maand. Zolang je niet opzegt wordt een maandelijks opzegbaar abonnement altijd automatisch met een maand verlengd.
Een sim only maandelijks opzegbaar is een abonnement die je elk moment kunt opzeggen. Het grote voordeel van dit type sim only is dat je nergens lang aan vast zit, zoals bij een abonnement van 1 of 2 jaar wel het geval is.
Simpel is een budgetprovider die gebruik maakt van het netwerk van T-Mobile. Simpel biedt geen smartphone in combinatie met een abonnement.
Een krant of tijdschrift mag uw abonnement stilzwijgend met maximaal 3 maanden verlengen. Zegt u binnen die periode uw abonnement op, dan geldt een opzegtermijn van maximaal 1 maand. U moet dan wel het stilzwijgend verlengde abonnement 'uitzitten'.
Dit betekent dat u 1 maand van tevoren uw contract moet opzeggen. Het gaat om een kalendermaand. De opzegtermijn gaat in vanaf de 1e van de volgende maand. Stel: u wilt per 1 april uit dienst, dan moet u uw contract uiterlijk voor 1 maart schriftelijk opzeggen.
Het afkopen van een mobiel abonnement is bij vrijwel alle providers mogelijk. Je provider staat alleen niet te springen om het afgesproken termijn van je contract te verkorten. Daarbij geldt dat hoe langer je contract nog loopt, hoe hoger de kosten hoger kunnen zijn.
Nadat je een mobiel abonnement bent aangegaan heb je 14 dagen de tijd om te annuleren. Deze termijn moet worden gezien als een bedenktijd, en is wettelijk zo geregeld voor consumenten. Dit is in het leven geroepen om consumenten te beschermen tegen een verkeerde aankoop.
BKR-registratie bij je telefoonabonnement
Sinds 1 mei 2017 kun je ook een BKR-registratie krijgen voor het afsluiten van een mobiel abonnement met telefoon. Je krijgt een positieve registratie als je meer dan 250 euro moet betalen voor het toestel gedurende de looptijd van je contract.
De einddatum van je huidige contract kan je gemakkelijk vinden in MijnKPN. Zodra je bent ingelogd kan je dit vinden onder het kopje contract.
De einddatum van je abonnement vind je in het contract dat je van je provider hebt ontvangen. Mocht je deze niet meer terug kunnen vinden, bekijk dan een van je maandelijkse facturen.
Bij alle mobiele providers van 1- of 2-jarige abonnementen is dat 120 dagen of 4 maanden van te voren. Heb je een maandelijks opzegbaar abonnement? Dan kan je verlengen of overstappen met één maand opzegtermijn.