U kunt uw telefoonabonnement online opzeggen of door telefonisch contact op te nemen met uw provider. Dit kan per provider verschillen. Let hierbij ook op de opzegtermijn (vaak één maand) en de contractduur om een afkoopsom te voorkomen. In principe hoeft u nooit zelf uw telefoonabonnement op te zeggen.
Heb je een abonnement voor een vaste periode, bijvoorbeeld een jaar, dan zit je daaraan vast. Je kunt vragen aan het bedrijf of je eerder mag stoppen. Maar daar heb je geen recht op. Staat het bedrijf eerdere opzegging toe, dan kan het een opzegvergoeding vragen.
Heb je een toestellening afgesloten op of na 1 mei 2017 en wil je niet meer elke maand betalen voor je toestel? Los de resterende toestellening dan in één keer af. Je kunt alleen de hele lening aflossen, geen gedeelte ervan.
Het afkopen van een mobiel abonnement is bij vrijwel alle providers mogelijk. Je provider staat alleen niet te springen om het afgesproken termijn van je contract te verkorten. Daarbij geldt dat hoe langer je contract nog loopt, hoe hoger de kosten hoger kunnen zijn.
Opzeggen van een abonnement van 2 jaar
De wet heeft als uitgangspunt dat met een consument een overeenkomst voor maximaal 1 jaar mag worden aangegaan. Maar als het gaat om een overeenkomst met een looptijd van bijvoorbeeld 2 jaar, dan is dat toegestaan als je na het eerste jaar maandelijks kunt opzeggen.
U kunt uw telefoonabonnement online opzeggen of door telefonisch contact op te nemen met uw provider. Dit kan per provider verschillen. Let hierbij ook op de opzegtermijn (vaak één maand) en de contractduur om een afkoopsom te voorkomen. In principe hoeft u nooit zelf uw telefoonabonnement op te zeggen.
Een krant of tijdschrift mag uw abonnement stilzwijgend met maximaal 3 maanden verlengen. Zegt u binnen die periode uw abonnement op, dan geldt een opzegtermijn van maximaal 1 maand. U moet dan wel het stilzwijgend verlengde abonnement 'uitzitten'.
Uw opzegtermijn mag niet langer zijn dan 6 maanden. Is uw opzegtermijn langer dan 1 maand? Dan moet die van uw werkgever 2 keer zo lang zijn. Stel: u spreekt een opzegtermijn af van 5 maanden.
Het opzeggen van een abonnement kan bij alle providers tot een maand voor het eindigen van het contract. De totale kosten voor het vervroegd opzeggen van een abonnement vallen vaak duurder uit dan wanneer je het abonnement laat doorlopen en elke maand de abonnementskosten betaalt.
Als u opzegt, kan een opzegtermijn gelden van maximaal 1 maand. Dat betekent dat uw abonnement nog maximaal 1 maand doorloopt vanaf het moment dat u opzegt.
Wil je opzeggen voordat je contract is afgelopen? Dat kan, als je de resterende maanden van je abonnement en een eventuele toestellening in 1 keer afbetaalt. Geef in dit geval bij je opzegging door dat je je contract wilt afkopen.
Heeft een telefoonabonnement invloed op je hypotheek? Ja, een telefoonabonnement heeft zeker invloed op je hypotheek. Tenminste, als je bij het abonnement ook een telefoon aanschaft die je maandelijks gaat afbetalen en waarvan het totale af te betalen bedrag hoger is dan 250 euro.
Over het algemeen ben je voordeliger uit met een losse smartphone en een sim-only abonnement. Opvallend: bij de provider ben je vaak veel meer kwijt voor een los toestel dan bij een belwinkel. Het prijsverschil kan oplopen tot wel 50%. Bedenk wel dat prijzen en aanbiedingen continu veranderen in deze markt.
Als je je abonnement bevriest, betaal je voor de periode dat je bevriest geen contributie. Het eerstvolgende incasso moment wordt er dus geen contributie ingehouden. Gedurende deze onderbreking zetten we de betaling stil. De einddatum van je abonnement schuift mee met het bevriezen.
Je kunt naar een nieuwe provider overstappen nadat de looptijd van je huidige mobiele abonnement is verstreken. Hierbij moet je rekening houden met het opzegtermijn van één maand. Loopt je huidige contract bijvoorbeeld over twee maanden af, dan kun je het abonnement een maand voor die einddatum overstappen.
T-Mobile hanteert een opzegtermijn van 1 maand voor het einde van uw contractperiode.
Je kunt je mobiel abonnement opzeggen met inachtneming van een maand opzegtermijn. Dit geldt ook voor een servicecontract. In MijnKPN kun je de begindatum en de einddatum van je contract vinden. TV, Internet en/of Vast Bellen Voor elk nieuw abonnement geldt een contractstermijn van 1 jaar.
Wanneer wil je dat je abonnement stopt? Na de einddatum van je contract wordt je abonnement voor onbepaalde tijd verlengd, met een opzegtermijn van 1 maand. Wil je dat je abonnement stopt op de dag dat je contract eindigt? Zeg dan minimaal 1 maand van tevoren op.
Een order die net zo lang van kracht blijft tot hij is uitgevoerd, door de klant is ingetrokken, of, bij opties, afloopt met expiratie.
Als je met je werkgever in overleg het dienstverband beëindigt ('met wederzijds goedvinden') via een vaststellingsovereenkomst geldt de opzegtermijn niet. Je mag dan dus samen afspreken dat je per morgen of per volgende week stopt met je baan.
Sinds 1 mei 2018 is deze regeling van toepassing op alle werknemers en in alle sectoren. Sindsdien is er geen verkorte opzegtermijn meer wanneer je minder dan 6 maanden anciënniteit hebt. Ook het proefbeding bestaat niet meer. Dus is er niet langer sprake van een specifieke opzegtermijn voor die periode.
Het opzeggen van een arbeidsovereenkomst kan op verschillende manieren: mondeling, per brief of fax, of per e-mail. De opzeggende partij moet wel kunnen bewijzen dat de opzegging de andere partij ook echt bereikt heeft. Daarom is het gebruikelijk en wenselijk om een arbeidsovereenkomst altijd schriftelijk op te zeggen.
Als je niet verlengt of overstapt blijft je huidige abonnement doorlopen. Het kan zijn dat na de einddatum je maandelijkse kosten hoger worden, indien een tijdelijke korting van je provider komt te vervallen. Bovendien geven providers vaak korting als je klant bij ze wordt, of juist blijft.
Nadat je contract afloopt wordt het namelijk stilzwijgend verlengd totdat je zelf actie onderneemt. Wel wordt het contract dan maandelijks opzegbaar. Een abonnement verlengen of overstappen is dus vrijwel altijd voordeliger dan het laten doorlopen na de afloopdatum.
Maandelijkse herhalingen. Een doorlopend abonnement is altijd een maandelijks doorlopend abonnement. Dit wilt zeggen dat er elke maand een nieuwe maandherhaling wordt aangemaakt van het doorlopend abonnement.