Als een simkaart komt te vervallen wordt het
Zodra uw SIM-kaart verloopt, kunt u deze niet meer opnieuw activeren en kan uw nummer opnieuw worden toegewezen. Hoewel u eenvoudig een nieuwe SIM kunt krijgen, krijgt u er een ander nummer bij.
Normaal gesproken kunnen gedeactiveerde simkaarten opnieuw worden geactiveerd en gebruikt op een ander telefoonnummer . Simkaarten hebben echter wel een vervaldatum. Dus als de simkaart niet actief is wanneer die datum aanbreekt, worden ze "beëindigd" en kunnen ze niet opnieuw worden gebruikt.
Een permanent losgekoppelde SIM-kaart van het Globe-netwerk kan niet meer opnieuw worden aangesloten en het bijbehorende mobiele nummer kan opnieuw worden toegewezen en kan daarna niet meer opnieuw worden verkregen. Elk Globe Prepaid-tegoed op de permanent losgekoppelde SIM-kaart, ongeacht hoe verkregen, is niet inwisselbaar of restitueerbaar voor contant geld.
Als een simkaart komt te vervallen wordt het prepaidnummer van het netwerk gehaald. Zodra dit nummer verwijderd is valt de simkaart vaak niet meer te activeren. De enige optie is dan nog om een nieuwe prepaid kaart aan te schaffen.
Volgens het TRAI-consumentenhandboek wordt een simkaart als gedeactiveerd beschouwd bij niet-gebruik gedurende meer dan 90 dagen (ongeveer 3 maanden) . Het niet-gebruik betekent hier nul inkomende of uitgaande oproepen/berichten, geen datasessies, geen gebruik van diensten met toegevoegde waarde en enige gerelateerde betaling.
U hebt uw SIM-kaart of eSIM langer dan 6 maanden na afloop van de geldigheidsduur van het laatste abonnement niet gebruikt: deze kan niet opnieuw worden geactiveerd .
Waarschijnlijk oude simkaart. Kan ik deze tot december 2025 gebruiken? De oude simkaarten werken na 1 juli 2024 niet meer, dus je moet hem voor die tijd vervangen.
Stap 1: Haal de SIM uit uw mobiele apparaat en schrijf de afgedrukte nummers op. Stap 2: Identificeer uw bedrijf en neem contact met hen op via telefoon of e-mail. Stap 3: Vraag hen om uw mobiele nummer opnieuw te activeren. Stap 4: Geef hen het gedetailleerde accountnummer, zoals hun IMEI en SIM-nummer.
Kijk in je simkaartslot of daar een simkaart in zit en of deze wel goed is geplaatst. Check ook meteen of het simkaart-schuifje wel goed gesloten is. Mocht dat niet het geval zijn, haal het schuifje met de simkaart er eerst uit, plaats deze er dan juist in (vaak kan dit maar op één manier) en stop hem terug.
Langer dan zes maanden geen gebruik gemaakt van je simkaart
Dan wordt je aansluiting automatisch afgesloten. Het is dan niet meer mogelijk om de aansluiting weer in gebruik te nemen of het telefoonnummer te behouden. Als je wil, kun je een nieuwe Prepaid simkaart aanschaffen.
Helaas, zodra uw prepaid SIM-kaart de vervaldatum bereikt , is het net als Assepoesters koets die verandert in een pompoen: het verliest zijn magie. In de meeste gevallen biedt een verlopen SIM-kaart geen connectiviteit meer en moet u deze vervangen door een nieuwe of vernieuwen, afhankelijk van het beleid van uw provider.
Er zijn geen manieren om een verlopen SIM-kaart te herstellen of te reactiveren . De enige oplossing is om een nieuwe prepaid SIM-kaart aan te schaffen om de service te kunnen blijven gebruiken.
Over het algemeen is de geldigheid minimaal 3 maanden en maximaal 12 maanden. Het is aangeraden om dit voor de zekerheid bij je provider na te vragen. Wil je zeker weten dat je goed zit, dan raden we aan om het liefst minimaal 1 keer per maand, en anders in ieder geval 1 keer per 3 maanden, je simkaart te gebruiken.
Om een verlopen simkaart te reactiveren, moet u doorgaans contact opnemen met uw mobiele provider . Zij kunnen u door het proces leiden, wat vaak inhoudt dat uw identiteit wordt geverifieerd en mogelijk een vergoeding wordt betaald. Zodra dit is bevestigd, activeren zij de simkaart opnieuw, zodat u deze met uw telefoon kunt gebruiken zoals voorheen.
Als een simkaart komt te vervallen wordt het prepaidnummer van het netwerk gehaald. Zodra dit nummer verwijderd is valt de simkaart vaak niet meer te activeren. De enige optie is dan nog om een nieuwe prepaid kaart aan te schaffen.
Ja, u kunt uw afgesloten nummer terugkrijgen door contact op te nemen met uw serviceprovider, mits het niet opnieuw is toegewezen aan iemand anders . Reactivering is afhankelijk van de tijd die is verstreken sinds de ontkoppeling, beschikbaarheid en het beleid van uw provider.
Het antwoord is ja, als je sim vervangen wordt houd je altijd hetzelfde nummer.
Haal je oude simkaart uit je toestel en steek je nieuwe simkaart erin.Geef de nieuwe pincode in die je bij je simkaart kreeg. Vanaf nu kan je met je nieuwe simkaart bellen, sms'en en surfen.
een prepaid simkaart wordt gedeactiveerd na 90 dagen inactiviteit - dat is de TRAI-regel. Je moet binnen 90 dagen bellen of sms'en om hem actief te houden. Ik laad online op en volg de 90-dagenregel. Mijn simkaart is altijd actief.
In veel gevallen kunnen problemen echter worden opgelost door: De vliegtuigmodus op uw apparaat in en uit te schakelen.Uw apparaat opnieuw op te starten.De simkaart te verwijderen en opnieuw te plaatsen .