Hoe synchroniseer ik bestanden en mappen in Dropbox? Met de Dropbox-app kun je Dropbox-bestanden en -mappen op verschillende apparaten synchroniseren. Meld je aan bij je Dropbox-account op alle apparaten en voeg vervolgens je bestanden en mappen toe aan de Dropbox-map op je computer, telefoon of tablet.
Synchroniseren van twee mappen: gegevens van de ene (geüpdatete) map naar de andere (verouderde) map overzetten, zodat in beide mappen dezelfde (nieuwe) gegevens staan. Synchroniseren van ondertitels bij een digitale film: de ondertitels gelijk laten lopen met het beeld.
Als je een probleem met synchronisatie ondervindt, zou je dit normaal kunnen oplossen door uit en opnieuw in te loggen bij je account, de cache te wissen, of de app opnieuw te installeren. Deze oplossingen kunnen er echter toe leiden dat je ongesynchroniseerde gegevens verliest.
Controleer de instellingen van je telefoon of tablet
op je apparaat. Tik op Gebruikers en accounts. Schakel Gegevens automatisch synchroniseren in.
Eenvoudig bestanden synchroniseren. Je kunt eenvoudig je bestanden beschikbaar maken tijdens je dagelijkse reis naar het werk of op vakantie. Wanneer je een bestand opslaat in de Dropbox-map op je computer, wordt het automatisch gesynchroniseerd naar je mobiele apparaat.
Wanneer je twee Dropbox-accounts koppelt, kun je er eenvoudig tussen schakelen overal waar je Dropbox gebruikt, zonder dat je je telkens bij de één hoeft af te melden en bij de ander hoeft aan te melden. Je kunt je accounts koppelen op dropbox.com, in de Dropbox-desktopapp en de Dropbox iOS-app.
Nadat je een bestand hebt toegevoegd aan je Dropbox, wordt het gesynchroniseerd met onze beveiligde online servers. Alle bestanden die door Dropbox online worden opgeslagen, worden versleuteld en bewaard op veilige opslagservers. Deze opslagservers bevinden zich in datacenters in de Verenigde Staten.
Meestal kan je account binnen enkele minuten weer worden gesynchroniseerd. Als je toch problemen blijft houden met de synchronisatie, probeert je de onderstaande oplossingen. Belangrijk: Je gebruikt een oudere Android-versie.
Controleer de onderstaande zaken als een synchronisatie niet goed lijkt te werken. Zorg dat de synchronisatie app up-to-date is. Zorg dat je bestanden/mappen geen ongeldige karakters of bestandstypen bevatten. Zorg dat je niet meer dan 255 karakter gebruikt voor de namen van je bestanden/mappen.
Met behulp van synchronisatie worden alle wijzigingen aan een bestand op de computer of in de cloudservice op elkaar afgestemd, zodat elke kopie van het bestand de meest recente wijzigingen bevat.
OneDrive synchroniseren met uw computer
Selecteer Start, typ OneDrive en selecteer vervolgens de OneDrive-app. Meld u aan bij OneDrive met het account dat u wilt synchroniseren, en voltooi de installatie. Uw OneDrive-bestanden worden gesynchroniseerd met uw computer.
Dit zijn de apparaatlimieten voor elk abonnement: Basic-gebruikers kunnen op maximaal drie apparaten tegelijk zijn aangemeld. Opmerking: Als je een Basic-gebruiker bent, blijven alle apparaten waarmee je je vóór maart 2019 hebt aangemeld op de apparatenlijst staan, zelfs als je bij meer dan drie bent aangemeld.
Geen zorgen, al je verloren werk of bestanden worden 30 dagen opgeslagen in Dropbox (of langer voor Dropbox Professional- en Business-gebruikers).
Controleer of je het bestand hebt opgeslagen in Dropbox
Zoek naar het bestand op je computer met de zoekbalk in de taakbalk (Windows)of met Spotlight in de menubalk (Mac). Als het bestand niet in Dropbox of een gekoppelde app staat, wordt het niet gesynchroniseerd met Dropbox.
Conclusie: wie echt niet veel ruimte nodig heeft, raden we op basis van de prijs Google Drive aan. Naast 15GB gratis opslagruimte zijn er voldoende tarieven om de capaciteit op maat van je zaak te kiezen. OneDrive is het beste alternatief, aangezien je dan voor een pakket met de Office-producten kunt gaan.
Via 'Snelle instellingen' kun je de instellingen bekijken en wijzigen vanaf elk scherm op je telefoon. Je kunt de instellingen die je vaak wijzigt, toevoegen aan of verplaatsen naar 'Snelle instellingen'. Voor sommige van deze stappen moet je het scherm aanraken.
Als u werkt met een Microsoft Exchange-account in Outlook, worden uw e-mailberichten, contactpersonen, agenda-items en eventuele andere Microsoft Exchange-mappen automatisch gesynchroniseerd. Uw gegevens zijn altijd up-to-date in Outlook en op de server waarop Microsoft Exchange Server wordt uitgevoerd.
Controleer of alle instellingen van uw e-mail programma correct staan (zie hier). Controleer of u een antivirus programma/firewall hebt. Indien u die hebt, kunt u best eens proberen om deze te deactiveren/verwijderen. Uit ervaring merken we dat deze programma's regelmatig aan de oorzaak liggen van e-mail problemen.
Als alle mappen behalve de map Postvak zijn gesynchroniseerd of als u de mappen niet kunt synchroniseren, hebt u mogelijk een beschadigd OST-bestand. Als u het probleem wilt oplossen, maakt u een nieuw OST-bestand. Volg de stappen in Het OST-bestand opnieuw opbouwen. Synchroniseer vervolgens de offlinemappen opnieuw.