Telefonisch bereikbaar maandag t/m vrijdag tussen 08.30 en 17.00 uur.
Chatten en bellen doe je vanuit de app
Contact met de klantenservice van ING gaat het snelst door met ons te chatten vanuit de app. Dan hebben we je gegevens direct voor ons. in de app of Mijn ING. Of open de app, tik rechtsonder op 'Service' en daarna op 'Chat'.
Heb je een vraag over je bankzaken? En wil je langskomen op een ING-kantoor? Maak dan een afspraak.
Er kan meer op een ING-servicepunt
Je kunt er een rekening openen, ook voor een eenmanszaak. En bijvoorbeeld een nieuwe pincode aanvragen of je persoonsgegevens wijzigen. Ook een Betaalpas activeren is geen probleem. Alle medewerkers van de servicepunten zijn speciaal opgeleid door ING.
Bij ABN AMRO, RegioBank, Rabobank en SNS kun je het nog via een lokaal kantoor regelen.
Ja, je kunt nog gebruikmaken van Overschrijvingskaarten om mee te betalen.
Dit kan een aantal oorzaken hebben: de nieuwe limit wordt na 4 uren actief. Dat geldt altijd bij een verhoging. We snappen dat langer wachten voordat je een betaling kunt doen soms onhandig is.
Dat kan tot € 5.000 en maximaal voor 3 dagen. Wil je liever minder geld kunnen opnemen? Dan verlaag je de limiet gewoon.
De ING heeft in Nederland ongeveer 8 miljoen rekeninghouders en 235 kantoren.
Krijg je een bericht via bijvoorbeeld Whatsapp of sms met daarin een 06-nummer dat zogenaamd van ING Alarmlijn is? Dan is dat oplichting. Het nummer van onze ING Alarmlijn is een vast nummer, namelijk 020 22 888 00.
Je kan tegenwoordig ook chatten met ING. Wel zo makkelijk. Benieuwd hoe het werkt?
Per dag is het standaard opnamelimiet € 500. Je kunt zelf je opnamelimiet wijzigen in Mijn ING of via de ING Mobiel Bankieren App. Je opnamelimiet voor het opnemen met je pas is hetzelfde als je limiet voor contactloos opnemen. Deze limieten zijn niet apart van elkaar in te stellen.
Waarom is mijn telefoonnummer nodig? Jouw telefoonnummer is nodig wanneer je: Een nieuwe telefoon hebt waar de app nog niet op staat en je bent je wachtwoord van Mijn ING Zakelijk vergeten. Een extra rekening wilt toevoegen in de app.
Als de klant geen gebruik maakt van Mijn ING, kan hij of zij contact met ons opnemen via 020-2288888.
Of heb je 5 keer een verkeerd wachtwoord ingetoetst en is daardoor je toegang tot Mijn ING geblokkeerd? Dan kun je zelf je wachtwoord voor Mijn ING opnieuw instellen. Download de app opnieuw en wijzig je wachtwoord tijdens het activeren van de app. Dan bevestig je je nieuwe wachtwoord namelijk met een SMS-code.
Het bedrag dat je in Mijn ING maximaal digitaal kunt overmaken naar een andere betaalrekening is standaard € 2.000 per dag. Je wijzigt de limiet eenvoudig bij je instellingen in Mijn ING tot maximaal € 50.000 per dag.
Per dag kunt u in totaal maximaal € 10.000 opnemen via een geldautomaat als uw saldo en limiet voldoende zijn. Kijk op de locatiewijzer van Geldmaat waar de dichtstbijzijnde geldautomaat is.
Het kan dus geen kwaad om contant geld in huis te hebben. Maar hoeveel mag u officieel thuis hebben liggen, zonder dat u dit moet opgeven bij de Belastingdienst? Volgens de website van de Rijksoverheid ligt dit bedrag op 560 euro.
Met Betaalverzoek Zakelijk maakt jouw klant eenvoudig tot € 5.000 aan je over. Met de Mobiel Bankieren App of Mijn ING vraag je via e-mail, sms, WhatsApp of QR-code om een betaling. Je kan een Betaalverzoek sturen voor een vast bedrag of een waarin de ontvanger het bedrag zelf aan kan passen.
Het opnemen van grote bedragen gaat veelal via de balie omdat het opnemen van geld via pinautomaten is beperkt. Standaard is het zo dat men tussen de €500 en €1500 per week via een pinautomaat van de eigen bank kan opnemen (dit bedrag kan op persoonlijke afspraak verhoogd worden).
U kunt overboekingen en iDEAL-betalingen doen binnen Nederland en binnen het SEPA-gebied, tot het maximale daglimiet van € 50.000. Als u een hoger bedrag wilt overboeken dan u heeft ingesteld als daglimiet, moet u eerst uw daglimiet verhogen in de app.
Als u geld over wilt maken zonder gebruik te maken van het internet, kan dit via een overschrijvingskaart. Die kunt u, samen met een bijpassende envelop, bij de bank bestellen.
Op 1 januari 2023 komen de papieren diensten (afschriften, acceptgiro's en overschrijvingskaarten) te vervallen in het OranjePakket met korting. Dit pakket is een digitaal betaalpakket. Je kunt je bankzaken uitsluitend met de app en/of Mijn ING regelen.
Kosten. Voor het BasisPakket betaal je € 3,85 per maand. Gebruik je andere producten die geen onderdeel zijn van het BasisPakket, bijvoorbeeld een creditcard of rood staan of een andere frequentie van papieren afschriften? Dan zijn hier extra kosten aan verbonden.