Om aan de slag te gaan met Viaplay op je smart-tv, zoek je de app op het apparaat. Op sommige modellen is de app al geïnstalleerd. Als dat niet zo is, ga je naar de App Store om de app te downloaden.
Controleer of de computer en de browser die je gebruikt, zijn bijgewerkt. Smart-tv/Apple TV: Controleer of zowel het streamingapparaat als de Viaplay-app zijn bijgewerkt.
Sluit je Samsung smart-tv aan op de breedbandpoort of een draadloos netwerk. Druk op Smart Hub of Smart TV op je afstandsbediening. Download de Viaplay-app in de Samsung App store of selecteer de vooraf geïnstalleerde Viaplay-app. Meld je aan in de Viaplay-app met de code.
Maar Viaplay is dus een app voor op je smartphone of tablet, die je alleen op je televisie kunt bekijken als je dat technisch regelt met bijvoorbeeld een Google Chromecast, of AppleTV. Viaplay zit, net als Netflix bijvoorbeeld, vaak standaard op nieuwere smart-tv's (scroll naar beneden om te zien op welke).
1 Gebruik de Home -knop om het Home-scherm weer te geven. Kies vervolgens "Apps". Kies vervolgens het pictogram Search (Zoeken). 3 Navigeer naar de apps die je wilt toevoegen en kies vervolgens "Install" (Installeren).
De Viaplay-app voor smart tv is beschikbaar op de volgende televisies: Samsung smart tv's uit 2016 of later. LG smart tv's uit 2016 of later. Android-tv's van Sony, Philips en TLC.
Waarom kan ik geen apps downloaden op mijn Samsung tv?
Voer een softreset uit op de tv. Een softreset sluit de tv volledig af en start hem opnieuw op, in plaats van hem alleen maar in de stand-bymodus te zetten. Dit kan problemen oplossen die je mogelijk hebt met apps.
Via de Google Play-store vind je hier de app voor alle Android-toestellen. Dat geldt dus ook voor je Smart TV die draait op Android, zoals de Sony Bravia.
Als je bent ingelogd in Mijn Ziggo ga je naar 'Producten' en dan 'Televisie'. Dan zie je onder het kopje 'Mijn Televisie' het subkopje 'Streamingdiensten'. Klik op 'Streamingdiensten beheren'. Tijdens het activeren word je doorgestuurd naar Viaplay om je aanmelding en registratie af te ronden.
Controleer of alles in orde is met uw WiFi- en tijdinstellingen. Controleer of uw castingapparaat (smartphone of computer) en de tv verbonden zijn met hetzelfde Wi-Fi-netwerk. Start uw draadloze router opnieuw op. (Koppel de router los en wacht ongeveer 30 seconden voordat u de stroom weer inschakelt.)
Voor een Chromecast (niet de audioversie) heb je een televisie met een vrije hdmi-poort nodig. Daarnaast heb je een wifi-verbinding nodig, waar je Android-toestel ook mee verbonden is. Om de Chromecast in te stellen, gebruik je de Google Home-app. Deze app vind je via onderstaande knop in de Play Store.