Met behulp van een speciaal 'granulaat' is een snelle en effectieve reiniging van de kleppen mogelijk. De onderdelen worden als het ware schoongestraald. Er zijn geen resten, een neutralisatieoplossing verwijdert de granulaatrestanten en voorkomt dat deze in de verbrandingskamer terechtkomen.
Inlaatspruitstuk reinigen met additief
Middels de Lindemann Total Care Diesel kunt u eenvoudig zonder enig sleutelwerk het inlaatspruitstuk en de inlaatkleppen reinigen. Dit additief dient u toe te voegen aan de brandstof, vervolgens zullen de reinigende stoffen van het product hun werk doen.
Wat zijn de kosten voor het reinigen van de inlaatkleppen? Het chemisch reinigen van de inlaatkleppen kost €220,- Het reinigen door middel van stralen met granulaat is afhankelijk van de tijd dat we er mee bezig zijn. U kunt hiervoor altijd een vrijblijvende offerte opvragen.
Na een behandeling met Walnut blasting rijdt uw auto voelbaar soepeler en krachtiger dan voorheen! Preventief onderhoud welke Brandstof besparing en een optimaal presterende motor opleverd. Kosten 125,- incl. gebruik alle noodzakelijke apperatuur,granulaat en klein materiaal.
In het kort is granulaat reiniging een methode waarbij met een speciaal granulaat de vervuilde in- en uitlaatkleppen worden schoon gestraald, zonder beschadigingen.
Met carbon cleaning kunt u de levensduur van de motor verlengen zonder dat het nodig is om onderdelen te vervangen of andere reparaties te laten doen. Ook wordt met carbon cleaning het brandstofverbruik van de motor met plusminus 10% verbeterd.
Granulaat is materiaal in korrelvorm, of in de vorm van korrelig poeder. Kunststofgranulaat wordt gebruikt als grondstof voor spuitgietmachines en extrusie. Het granulaat wordt, bij kunststoffen, door verwarming gesmolten en onder grote druk in de gewenste vorm gespoten of geperst.
Walnut blasting is een methode voor het reinigen van de inlaat van de motor waarbij het inlaattraject middels walnootgranulaat tot 100% gereinigd wordt. Dit staat ook bekend als walnutblasting, walnootstralen, of inlaatreiniging via straalmethode.
Het walnutblasten werkt door een granulaat onder druk langs de kleppen te sturen.Het granulaat neemt de kool aanslag met zich mee. Dit zorgt op zijn beurt dat de motor weer naar behoren kan functioneren. Het granulaat heeft een natuurlijke oorsprong en is niet schadelijk voor milieu of motor.
Waarom walnut blasting? Directe inspuiting is dus zeker een stap voorwaarts, maar in combinatie met de EGR (uitlaatgas recirculatie) en carterventilatie zorgt het ook voor koolstofafzetting in de motorinlaat.Walnut blasting kan deze afzetting verwijderen.
Geluiden zoals een geklapper of een ongewoon luid krassend geluid dat uit de motor komt, kunnen op problemen met de kleppen duiden. Een te grote of te kleine klepspeling is tevens akoestisch waarneembaar en kan door het achteraf bijstellen van de tuimelaars van de nokkenas worden gecorrigeerd.
Een defecte EGR-klep komt vaak voor bij een dieselvoertuig. Nochtans kan iedereen de EGR-klep reinigen! Bij een slechte werking hoopt roet- en koolaanslag zich na verloop van tijd op en verstopt uiteindelijk de EGR-klep.
Net als met een zware regenbui kan je motor ook tegen het water van een hogedrukspuit. Belangrijk is wel dat de elektronica, die je in stap 1 hebt afgeplakt, goed beschermt blijft. Het reinigen van een motorblok is dus niet een klus die je direct aan een garage of automonteur over moet laten.
Het is verstandig om aangehecht vuil zo snel mogelijk te verwijderen. Hoe langer u ermee wacht, hoe lastiger het te reinigen is. Voor aangehecht vuil heeft u water en een geconcentreerd reinigingsmiddel nodig.Vervolgens kunt u het vervuilde oppervlak bijvoorbeeld dweilen, boenen of schrobben.
Kosten van reparatie inlaatspruitstuk
Dit gezegd zijnde: vervanging van een spruitstuk is niet goedkoop. Je kunt gerust op bedragen tussen de € 500 en € 700 rekenen. Een groot gedeelte gaat in de arbeidskosten zitten.
Reinig je uitlaat.
Net als bij het schoonmaken van je auto of motor, gebruik je lauw water en zeep om de uitlaat te reinigen. Als alternatief kun je ook kiezen voor een stoomreiniger. Stoom is een effectieve methode, maar stoomreinigers zijn vaak wel prijzig.
Hout van de walnoot(boom) geeft een krachtige rooksmaak die geschikt is voor (rood) vlees zoals steak en wild. Om de rooksmaak wat milder te maken kan walnoot prima worden gemixt met een mildere rookhout soort, zoals appel, peer of kersen.
De granulaatdééltjes zijn weliswaar zwaarder dan een gelijk volume poeder, maar tussen de granulaatdeeltjes bestaat veel meer lucht dan tussen poederdeeltjes. Behalve de extra verwerking kan er dus minder granulaat worden getransporteerd dan poeder, wat granulaat nog eens duurder maakt.
Naast gebroken puin (= menggranulaat) wordt er in Nederland ook betongranulaat aangeboden. Betongranulaat bestaat voor het grootste deel uit betonpuin, ongeveer 80%, 10% overig gebroken steen en steenachtig materiaal en 10% gebroken metselwerkpuin en overig materiaal.
Granulaat is vast materiaal in korrelvorm, of in de vorm van korrelig poeder. Het is vaak een halffabricaat dat wordt gebruikt in de productie van een eindproduct.
Gemiddeld kost het detailen van een auto tussen de € 50 en € 250. De exacte prijs hangt af van de uitgevoerde diensten, de grootte van het voertuig en of de auto detailing interieurreiniging, exterieurreiniging of beide is.
Vervuiling door koolstofaanslag zorgt voor slechte verbranding waardoor uw motor kan verstikken. Dus voordat u motor onderdelen gaat vervangen, probeer Carbon Cleaning. Een vuile motor als gevolg van koolstofafzetting is de nieuwe bedreiging waarbij de performance wordt verlaagd.
Wat kost het inwendig reinigen van de motor? Personen- en bedrijfauto's met cylinder inhoud tot 4,5 liter – € 85 Boot motor met 1 luchtinlaat – € 105 Mobiele service toeslag – € 35 Alle anderen op aanvraag.
Uit diverse tests is er nu een product naar voren gekomen waarmee je alle onderdelen van de motor kunt reinigen: Muc-Off Motorcycle Cleaner. Dat product wordt bij deze uitgeroepen tot het beste motor schoonmaakmiddel.