In de app Instellingen op je Windows-apparaat, selecteer Netwerk & internet > Wi-Fi en selecteer vervolgens Bekende netwerken beheren. Selecteer uw Wi-Fi netwerk en klik op Vergeten. Maak opnieuw verbinding met het netwerk door het te selecteren en het wachtwoord in te voeren.
Open je app Instellingen en tik op Netwerk en internet of Verbindingen. Afhankelijk van je apparaat kunnen deze opties verschillen. Zet wifi uit en mobiele data aan en check of er een verschil is. Zo niet, dan zet je mobiele data uit en wifi aan en check je het opnieuw.
Hoe je geen internetverbinding kunt oplossen. Veelvoorkomende manieren om problemen met je internetverbinding op te lossen zijn het opnieuw opstarten van je router, het controleren van je kabels, het minimaliseren van aangesloten apparaten, het updaten van je drivers en het gebruiken van een VPN . Het is ook de moeite waard om te controleren of je verbonden bent met het juiste netwerk.
Haal eerst de stekker van uw router en modem uit het stopcontact.Wacht ongeveer 30 seconden en steek ze er weer in : eerst de modem, dan de router. Wacht een paar minuten totdat ze weer helemaal zijn opgestart.
Veel voorkomende manieren om problemen met uw internetverbinding op te lossen zijn uw router opnieuw opstarten, aansluitingen controleren, minder apparaten aansluiten, uw drivers bijwerken en een VPN gebruiken. Het is ook de moeite waard om te controleren of u met het juiste netwerk verbonden bent.
Haal de stekkers van de router en modem 15 seconden uit het stopcontact. Steek de stekkers er weer in. Controleer of alle snoeren en kabels aan beide uiteinden goed vastzitten. Wacht een paar minuten totdat de lampjes op de modem en router goed werken (raadpleeg de handleiding van het apparaat of de ondersteuningssite van de fabrikant).
'We weten inmiddels wel dat zaken die op het internet aangesloten zijn, zoals het elektriciteitsnet, kunnen uitvallen. Maar het besef dat het internet zélf kan uitvallen, is er nog niet. ' Als hoogleraar heeft hij een taak om bij te dragen aan bewustwording daarvan.
Wanneer uw internetverbinding thuis uitvalt, is dat meestal te wijten aan een storing in uw modem en/of router. De oplossing is eenvoudig: start uw apparatuur opnieuw op door deze los te koppelen, ongeveer 30 seconden te wachten, deze weer aan te sluiten en opnieuw op te starten . Dit lost meestal uw wifi-storing op.
Oplossing: Controleer of de Wi-Fi op uw laptop is ingeschakeld . De meeste laptops hebben een fysieke Wi-Fi-knop of een functietoets (Fn) om de Wi-Fi in en uit te schakelen. Zorg ervoor dat deze is ingeschakeld. Controleer ook uw systeemvak of netwerkinstellingen in het configuratiescherm of het instellingenmenu om er zeker van te zijn dat Wi-Fi is ingeschakeld.
Probeer eerst deze oplossingen
Controleer of de nieuwste software-updates op je apparaat zijn geïnstalleerd. Herstart het apparaat. Je moet mogelijk ook je modem en router herstarten. Maak verbinding met een ander netwerk om na te gaan of het probleem zich alleen in jouw netwerk voordoet.
Voor een herstel naar de fabrieksinstellingen (ook wel een factory reset) houd je het kleine knopje aan de achterkant van het modem ingedrukt tot alle LED-lampjes 1 keer knipperen. Je kunt dit knopje het beste indrukken met een paperclip, naald, satéprikker of iets dergelijks.
Er is een reset-knop aan de achterkant van je modem (tussen de blauwe DSL-poort en de zwarte USB-poort). Om die in te drukken, heb je een puntig voorwerp nodig, zoals een pen. Zet de modem aan en hou deze reset-knop ongeveer 20 seconden ingedrukt.
Brandt continu: Modem staat aan.Uit: Modem is uitgeschakeld of heeft geen stroom.Brandt continu: Er is verbinding met het internet.Knippert: Bezig met verbinden met het internet.
De eenvoudigste manier om uw router opnieuw op te starten, is door het apparaat uit te schakelen met de aan/uit-knop . Wacht ten minste 60 seconden voordat u het apparaat weer inschakelt. Omdat de meeste internetproviders een router bij uw internetservice leveren, varieert de locatie van de aan/uit-schakelaar, maar u vindt deze meestal aan de achterkant van het apparaat.
Ga naar Instellingen > Netwerk en internet > more_vert > Opnieuw instellen . Als u deze reset uitvoert, worden uw verbindingsproblemen mogelijk opgelost.