Een Autohof ligt in tegenstelling tot een Raststätte niet direct aan de snelweg, maar maximaal één kilometer van een afslag verwijderd.
Een 'Autohof' is een rustplaats op geringe afstand van de Duitse autosnelweg waar de voorzieningen net wat uitgebreider zijn. Je vindt er niet alleen een tankstation (met goedkopere benzine), maar ook uitgebreider sanitair met douches, vermaak, grotere restaurants, wasserettes en winkels.
Een Autohof is een type tankstation en rustplaats in Duitsland. Het betreffen voorzieningen die meestal niet direct aan een Autobahn is gelegen, maar in de nabijheid van een aansluiting, maximaal op 1 kilometer afstand. Een aanduiding voor een Autohof langs de Autobahn.
De toiletruimtes zijn via een betaalautomaat met tourniquet bereikbaar en de toiletbril wordt volautomatisch gereinigd. De kosten voor uw toiletbezoek bedragen €0,70, maar u ontvangt hiervoor een kortingsvoucher van €0,50, welke u kunt inleveren bij de wegrestaurants in Duitsland.
Het gaat niet alleen om zichtbare beschadigingen, ook de ondergrond is niet overal meer stabiel wat mede de oorzaak is dat het herstel zo lang duurt. Het Duitse Ministerie van Verkeer verklaarde vorige week tegenover eurotransport.de dat de A61 pas tegen het einde van 2021 weer volledig begaanbaar zal zijn.
In principe geldt op de autobahn (autosnelweg) in Duitsland geen maximumsnelheid geldt. Wel geldt een adviessnelheid van 130 km/u. Als je deze overschrijdt, is het niet zo dat je een boete krijgt, maar als je een ongeval veroorzaakt geldt wel vaak een hogere aansprakelijkheid.
De vakantiedrukte kan voornamelijk op vrijdag en zaterdag voor veel files zorgen. De vakantiedrukte vermijden kun je het beste doen om op Donderdag en Zondag te gaan rijden. Op deze dagen is de drukte op de weg namelijk het minst.
Euro95 is in veel gevallen nog wel verkrijgbaar aan de tank. Euro95 heet in Duitsland Super 95, Super E5, Super bleifrei, Super 95 Oktan of E5 Eurosuper. Sinds 2014 is diesel in Duitsland goedkoper dan in Nederland. Nederland rekent extra belasting over diesel en Duitsland niet.
Je komt ze voornamelijk tegen in openbare toiletten omdat het goedkoper is en veel gemakkelijker te onderhouden en schoon te maken. Een Frans toilet is ook hygiënischer omdat je niet met je billen op een vieze bril hoeft te zitten. En je bent sneller klaar omdat je niet even lekker kunt gaan zitten.
Goedkoop tanken
Bij een Autohof (een wegrestaurant met tankstation en grote parkeerplaats voor vrachtwagenchauffeurs langs een afrit van de Autobahn), kan meestal goedkoper worden getankt dan bij een gewoon tankstation of een Raststätte (een wegrestaurant direct langs de Autobahn).
Veelgestelde vragen over brandstofprijzen in Duitsland
De actuele prijs van Euro 95 in Duitsland is € 1,99. De actuele prijs van Euro 98 in Duitsland is € 2,06. De actuele prijs van diesel in Duitsland is € 2,15. De actuele prijs van LPG in Duitsland is € 1,13.
Overnachten op een parkeerplaats in een caravan is in de meeste landen niet verboden. Maar soms wordt met borden aangegeven dat overnachten op die plek niet is toegestaan. Kamperen daarentegen mag vaak niet, dus niet de pootjes uitzetten, tafel neerzetten etc.
Een Turkse WC is een closet met een ingebouwde sproeikop (Nozzle). Deze sproeikop is, anders dan bij de meeste DoucheWC's geintegreerd in het keramiek van het toilet aan de achtezijde. De sproeihoek is aan te passen aan de voorkeur van de gebruiker.
In de steden hebben de meeste Turken thuis wc's die een mix zijn van een zit-toilet en een bidet. Met een extra kraantje dat water naar boven spuit voor het wassen van de uitwendige geslachtsorganen of de anus.
Hurken in Frankrijk
Ze bestaan uit een gat in de grond met twee voetsteunen. Even wennen misschien, maar door het hurken zit je vanzelf in een goede toilethouding. Dat zou beter zijn voor de stoelgang en het ontstaan van aambeien helpen voorkomen. En je hoeft tenminste geen vieze wc-bril aan te raken.
E5 en E10 met elkaar mengen
Heel af en toe mengen kan dus geen kwaad, maar doe dit niet met regelmaat. Mensen denken vaak dat E10 benzine slecht is voor de motor. Dat hoeft niet zo te zijn, maar wel als jouw auto ouder is dan het jaar 2000. In dat geval is hij namelijk niet gemaakt om E10 benzine te kunnen verduren.
Omdat ethanol een lagere energiedichtheid heeft dan pure benzine, bevat ook E10-benzine iets minder energie per liter dan de oude Euro 95 of huidige E5-benzine. In de praktijk betekent dit dat je circa 2,5 tot 5 procent hoger verbruik zult hebben met E10-benzine.
Het zal je niet verbazen dat je motor daar een heel stuk blijer van wordt. Afgezien daarvan heeft Shell V-Power Benzine ook drie keer meer wrijvingsverminderende moleculen en een hoger octaangetal van minimaal 98 in plaats van 95. Ook dat helpt de prestaties van de motor en de efficiënte nog verder te verbeteren. '
Rij buiten de spits
Werk dan vooral op dinsdag en donderdag vanuit huis, dit zijn namelijk de populairste kantoordagen. Zorg er als het even kan voor dat u tussen 07:00 en 9:30 en 16:30 en 19:30 niet in de auto stapt, dan is het vaak duimendraaien geblazen op de weg.
De snelheidsregels in Duitsland zijn erg duidelijk. Binnen de bebouwde kom is de maximaal toegestane snelheid 50 kilometer per uur. Buiten de bebouwde kom is dit 100 kilometer per uur, dit is anders dan Nederland. Je mag op veel plekken zo hard rijden als je wilt, maar zorg ervoor dat je dit veilig doet.
Niet in de spits de weg op
In het algemeen kun je zeggen dat de ochtendspits op werkdagen tussen 07.00 en 09.00 uur is en de middag/avondspits tussen 16.00 en 19.00 uur. Rijd dus tijdens deze uren zo min mogelijk op de weg als je dat kunt én als je de spitsdrukte wilt vermijden.
Zoals de autosnelweg heeft een Autobahn ook minimaal 2x2 rijstroken, een middenberm, vluchtstroken en ongelijkvloerse kruisingen. Het Duitse Autobahn-netwerk is 13.207 kilometer lang (1-1-2021) en het Zwitserse netwerk is 1.646 kilometer lang (1-1-2021).
Veelvuldig van rijstrook wisselen op een drukke weg leidt tot risico's en volgens de Duitse wetgever is het in dat geval beter om in het midden te blijven.