capcode 1420059 - Traumaheli LifeLiner 2 - MMT 90.1 - P2000alarm monitor.
capcode 1220499 - Monitorcode - P2000alarm monitor.
capcode 1520999 - P2000alarm monitor.
Een capcode is grofweg vergelijkbaar met een telefoonnummer of IP-adres en identificeert de bedoelde ontvanger. Het verschil is echter dat er meerdere ontvangers hetzelfde nummer kunnen hebben, men "luistert" naar berichten met een bepaalde capcode.
De ambulancebemanning moet binnen 30 minuten ter plaatse te zijn. B1 rit - Planbare rit van patiënt die voor onderzoek of behandeling naar en van de ziekenhuizen gebracht moeten worden. Mogelijk is onderweg medische behandeling nodig. B2 rit - Planbare rit waarbij de patiënt geen medische behandeling nodig heeft.
capcode 0923100 - Monitorcode Ambulancepost - P2000alarm monitor.
capcode 1123130 - P2000alarm monitor.
capcode 1523001 - P2000alarm monitor.
capcode 1120107 - 21-107 - P2000alarm monitor.
P2000 maakt gebruik van de frequentie 169,650 MHz.
De Lifeliner 4 is operationeel vanaf het vliegveld te Eelde. De standplaats is dan ook in Eelde. De dekkende regio's zijn Groningen, Friesland, Drenthe, IJsselland en Waddeneilanden (excl. Texel) waarin de helikopter actief is.
capcode 1420999 - Rijnmond-Ambulance - Monitorcode Ambulancepost - P2000alarm monitor.
capcode 0820152 - 06-152 - P2000alarm monitor.
capcode 0126999 - Monitorcode - P2000alarm monitor.
Ambulances worden ingezet als A1, A2 of B rit. Bij een A1 rit rijd de ambulance met spoed naar de melding om er zo snel mogelijk te zijn (over het algemeen binnen 15 minuten). Bij een A2 rit is er geen spoed maar moet de ambulance wel direct gaan rijden om er binnen 30 minuten te zijn.
Bij spoedeisende ambulancezorg wordt onderscheid gemaakt tussen A1- en A2-urgentie. Bij een A1-urgentie is sprake van een levensbedreigende situatie. De ambulance gebruikt sirenes en zwaailichten en moet binnen 15 minuten na melding ter plaatse zijn.
P1 kan verwijzen naar: P1 (Letland), een regionale weg in Letland P01 (Oekraïne), een regionale weg in Oekraïne, zie R01 (Oekraïne) P1 (AirTrain Newark), station AirTrain Newark Papyrus 1, een hand [..]
Een spoedrit is in opdracht van de meldkamer. Gezien de ernst van de melding dient de ambulance hierbij binnen 15 minuten (A1) dan wel 30 minuten (A2) ter plaatse te zijn. De meldkamer stelt de classificatie vast.
Zo zijn er verschillende prioriteiten: Prio 1: spoed met gebruik van zwaailicht en sirene Prio 2: gematigde spoed zonder gebruik van sirene en zwaailichten Prio 3: geen spoed en geen gebruik van zwaailicht en sirene vrijstelling: spoed zonder gebruik van zwaailichten en sirenes Soms worden prio 4 en 5 ook gebruikt.
Hoe werkt een P2000 alarmontvanger? De P2000-pager reageert als hij een bericht ontvangt met de in het geheugen geprogrammeerde capcode. Een capcode is grofweg vergelijkbaar met een telefoonnummer en identificeert de bedoelde ontvanger. Het verschil is echter dat er meerdere ontvangers kunnen zijn.
- P1: Dit staat voor de prioriteit van de melding. Doorgaans is dit P1 of P2. P1 staat voor prio 1, de hoogste prioriteit waarbij met optische en geluidssignalen (zwaailicht en sirene) gereden wordt. P2 staat voor Prio 2, gepaste spoed.
Voor de Waddeneilanden verzorgt ANWB Medical Air Assistance het vervoer per helikopter van patiënten in opdracht van en in samenwerking met Regionale Ambulance Voorziening Fryslân. Deze helikopter wordt ambulancehelikopter of Medic01 genoemd.
Hierbij valt te denken aan een reanimatie, een zeer ernstig ongeval of vanwege tilassistentie. Om de noodzakelijke handelingen zo snel en kundig mogelijk uit te kunnen voeren worden er soms twee ambulances gestuurd. Twee verpleegkundigen en twee chauffeurs voeren dan gezamenlijk de nodige handelingen uit.