Een van de functies van 'Zoek mijn' is het activeringsslot. Het zorgt ervoor dat niemand anders uw iPhone, iPad of iPod touch kan gebruiken als deze zoekraakt of wordt gestolen. Het activeringsslot wordt automatisch ingeschakeld wanneer u 'Zoek mijn' inschakelt op uw apparaat.
Oplossing: Apple ID vergrendeld
Tik/klik op 'Ontgrendel account' en doorloop de stappen. Op een Mac kun je dit terugvinden via ▸ Systeemvoorkeuren ▸ iCloud. Op een iPhone of iPad via Instellingen ▸ Je naam. Daarnaast kun je ook via iforgot.apple.com je Apple ID ontgrendelen.
Zoek uw iPhone in de Finder of in iTunes op de computer waarop deze is aangesloten. (Lees hoe u een verbonden iPhone vindt.) Kies 'Herstel' wanneer u de opties 'Herstel' en 'Werk bij' te zien krijgt. Uw computer downloadt software voor uw iPhone en begint het herstelproces.
Als je een back-up hebt gemaakt, kun je je iPhone herstellen via iCloud. Ga naar iCloud.com en log in met je Apple ID. Klik 'Zoek mijn iPhone' aan en wis je iPhone. Daarna kun je het toestel opnieuw instellen.
Vul je meermaals het verkeerde password in, dan blijft je Apple ID geblokkeerd en kan je het de volgende dag opnieuw proberen. Als je twee-factor-authenticatie gebruikt voor je Apple ID, heb je een vertrouwd apparaat (zoals je Mac of pc) of een vertrouwd telefoonnummer nodig om je account te heractiveren.
Een Apple ID is onlosmakelijk verbonden aan een Apple-apparaat en heb je nodig om jouw device te kunnen gebruiken. Zonder Apple ID is al deze geweldige technologie onbruikbaar.
Als u een bericht krijgt dat uw Apple ID is vergrendeld of uitgeschakeld. Als uzelf of iemand anders uw wachtwoord, beveiligingsvragen of andere accountinformatie te vaak onjuist invoert, wordt voor uw veiligheid uw Apple ID automatisch geblokkeerd en kunt u niet inloggen bij Apple voorzieningen.
Een iPhone of iPad activeren
U moet verbinding maken met een wifinetwerk of een mobiel netwerk om het apparaat te activeren en verder te configureren. Tik op het wifinetwerk dat u wilt gebruiken of tik op 'Ga door zonder wifi' om het mobiele netwerk van uw apparaat te gebruiken.
Als u Touch ID of Face ID hebt ingeschakeld voor aankopen in de App Store en iTunes Store, wordt u gevraagd om Touch ID of Face ID te gebruiken voor elke download, zelfs als het item gratis is.
Toetst iemand zes keer de verkeerde code in, dan wordt het iOS-apparaat één minuut vergrendeld – alleen het alarmnummer kan nog gebeld worden. Is de zevende poging weer fout, dan duurt de blokkering vijf minuten. Na de achtste fout is de wachttijd een kwartier, na de negende een uur.
Om een vergrendeling in te stellen ga je in de Instellingen naar 'Touch ID en toegangscode'. Je kan hier verschillende ontgredelmanieren instellen. Om een code in te stellen kies je voor het tabje 'Zet code aan'.
Als u uw toegangscode niet meer weet wanneer u het opnieuw probeert, moet u een computer gebruiken om uw iPad in de herstelmodus te zetten. Hierdoor worden uw gegevens en instellingen, inclusief uw toegangscode, verwijderd, zodat u de iPad opnieuw kunt configureren.
Tik in Instellingen op 'Algemeen' > 'Zet over of stel iPhone opnieuw in' > 'Stel opnieuw in'. Kies een optie: WAARSCHUWING: Als je de optie 'Wis alle inhoud en instellingen' kiest, wordt alle inhoud verwijderd. Zie De iPhone wissen.
Tik op 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in'. Tik vervolgens op 'Wis alle inhoud en instellingen'.
'Begin direct' gebruiken
Zorg ervoor dat je oude iPhone aanstaat, zich in de buurt van je nieuwe iPhone bevindt en dat bluetooth is ingeschakeld. Je krijgt dan op je oude toestel de optie 'Begin direct' te zien.
iPad of iPhone geblokkeerd: dit kun je doen. Als je meermaals de verkeerde toegangscode invoert op een iPhone, wordt de iPhone tijdelijk vergrendeld en moet je een paar minuten wachten. Voer je nogmaals een verkeerde pincode in, dan wordt de iPhone geblokkeerd en verschijnt er een melding.
Uw account beschermen via twee-factor-authenticatie
Wanneer u uw Apple ID en wachtwoord voor het eerst invoert op een nieuw apparaat, wordt op dat apparaat gevraagd om de verificatiecode die automatisch wordt weergegeven op uw vertrouwde apparaten.