Spoor 1 (schaal 1 op 32)De spoorwijdte is 45 millimeter. Voordelen: Vanwege de grootte zijn de treinen zeer gedetailleerd en imposant om te zien.
Normaalspoor. Verreweg de meest voorkomende spoorwijdte is 1435 mm. Omdat deze maat voor 60% van de spoorwegen wereldwijd geldt, spreekt men van normaalspoor. In Groot-Brittannië is deze wijdte al in 1829 gekozen (destijds 4 foot 8,5 inch) voor een van de eerste stoomtreindiensten.
Spoor 1, schaal 1:32 - www.hobby-en-modelbouw.nl.
Spoor 0 neemt natuurlijk vrij veel plaats in beslag en om een leuke baan in huis te kunnen maken werd naar kleinere schalen overgeschakeld. 2x zo klein, de helft van Spoor 0, werd dus Half-0 (H0). H0 heeft schaal 1:87 met een spoorbreedte (normaalspoor) van 16,5mm en is tot op heden de meest gangbare modelspoorgrootte.
Spoor 1 producten kenmerken zich door een bijzonder nauwkeurige weergave van het voorbeeld en uitstekende rijeigenschappen die in combinatie met het hoge gewicht van het model tot een fascinerende belevenis leiden. Als systeemproducent levert Märklin vanzelfsprekend een compleet railprogramma in Spoor 1.
Wanneer dit niet mogelijk is wordt er samen gezocht naar passend werk bij een andere werkgever. Dit wordt spoor 2 re integratie genoemd. Het verschil tussen spoor 1 en spoor 2 is dus waar de re integratie plaatsvindt, bij spoor 1 is dit bij de huidige werkgever, bij spoor 2 bij een andere werkgever.
Onder spoor 1 verstaan we de re-integratie van de werknemer binnen de eigen organisatie (eigen werk, aangepast eigen werk, ander passend werk, aangepast ander werk).
Schaal Z. De kleinste schaal (1:220) van allemaal werd in 1972 door Märklin geïntroduceerd.
Alle sporen hebben dus een eigen nummer, maar niet alle sporen hebben een eigen perron. Dat zijn de sporen waarop je intercity's of goederentreinen voorbij ziet denderen. Spoor 1 is er dus wel, maar er ligt geen perron aan en dus is er ook geen bordje nodig om je naar spoor 1 te wijzen. Zo simpel is dat!
H0 (schaal 1 op 87)
H0 (half-nul) is de meest gebruikte modelspoor schaal. Je kunt makkelijk aan H0 materiaal komen en je hebt niet gigantisch veel ruimte nodig. De spoorwijdte van H0 is 16,5 millimeter.
Track 2 is ontwikkeld door de American Bankers Association (ABA) voor online financiële transacties. Het is 75 bpi met ruimte voor 40 5-bits numerieke tekens . Track 2 is gecodeerd met een 5-bits schema (4 databits plus één pariteitsbit). Om deze data om te zetten in ASCII, voegt u 0x30 toe aan elke byte.
Staat er bijvoorbeeld 1:18 bij vermeld, dan is iedere 18 cm van het origineel 1 cm in miniatuur. Om de lengte te krijgen, deel je dus de totale lengte door de schaal.
De TT-spoorbreedte is een modelbaanmaat die in de VS is ontwikkeld en die werd gespecificeerd in de normen van de Europese modelspoorwegen (NEM) met een schaal van 1: 120. De standaardmaat (origineel 1.435 mm) is 12 mm breed in TT-meter.
Volgens de Wet verbetering poortwachter moet eerst onderzocht worden of de medewerker kan terugkeren in eigen of aangepast werk binnen de organisatie (Spoor 1). Lukt dit niet, dan moet u als werkgever samen met de medewerker op zoek naar passende arbeid bij een andere organisatie (Spoor 2).
De juiste lengte van de eerste baan van een wedstrijdbaan is 400 m (1.312,3 ft).
Het aantal tracks en welke u gebruikt, hangt af van uw behoeften. Track 1 en 2 worden het vaakst gebruikt, omdat ze essentiële accountinformatie bevatten . Track 3 is optioneel en wordt zelden gebruikt.
Het is zeker mogelijk om spoor 1 en spoor 2 tegelijk naast elkaar te laten lopen. Dan zal de werkgever nader bekijken wat de mogelijkheden zijn voor duurzame re-integratie en werkhervatting binnen de organisatie.
De reden dat een derde spoor onbekend is, is omdat het gaat om een traject dat wordt ingeschakeld door werkgevers of eigenrisicodragers WGA na 104 weken arbeidsongeschiktheid.
Het gemiddelde salaris van een Model in Nederland ligt tussen de € 3.000 en € 7.800 per maand, afhankelijk van ervaring en kennis. Een Senior Model kan tot € 9.000 verdienen. Dit salaris geldt bij een 40-urige werkweek.
T-schaal (1:450, 1:480 en 1:500) is een modelspoorwegschaal met een spoorwijdte van 3 mm (0,118 inch), ook wel "drie-millimeter-schaal" of "derde van N-schaal" genoemd. Het werd in 2006 op de Tokyo Toy Show geïntroduceerd door KK Eishindo uit Japan en kwam in 2007 in de verkoop. Het is de kleinste commerciële modelspoorwegschaal ter wereld.
Tegenwoordig is HO-schaal nog steeds de populairste keuze onder modelspoorders wereldwijd. De schaalverhouding van 1:87 biedt een perfecte balans tussen detail en ruimte-efficiëntie, waardoor het ideaal is voor het maken van ingewikkelde lay-outs in relatief kleine ruimtes.
Deze worden direct op de magneetstrip gecodeerd. Alleen Track 1 en Track 2 worden actief gebruikt bij de verwerking van betaalpassen . Track 3 wordt zelden gebruikt en is mogelijk niet altijd aanwezig op een kaart. Zowel Track 1 als Track 2 bevatten voldoende basisinformatie voor het verwerken van betaalpassen.
Als dat beide geen optie is dan komt als derde re-integratie naar een alternatieve functie in beeld. Re-integratie 1e spoor duurt maximaal één jaar. De werknemer moet in de 42e ziekteweek ziek gemeld zijn bij het UWV.
Het derde spoor is alleen van toepassing als u als werkgever eigenrisicodrager bent voor de WGA (Werkhervatting Gedeeltelijk Arbeidsgeschikten). Het derde spoor is voor de medewerker die na twee jaar arbeidsongeschiktheid geen passende werkplek heeft gevonden en in de WIA komt.