Je simkaart wordt definitief geblokkeerd wanneer je de PUK-code 10 keer verkeerd invoert. Wanneer dit gebeurt verschijnt er op je scherm het bericht: kaart geblokkeerd. Je kunt de simkaart helaas niet meer deblokkeren. Het aanvragen van de nieuwe simkaart kan via Mijn 50+ of via de klantenservice.
Simkaart geblokkeerd: zo deblokkeer je hem
Als je simkaart is geblokkeerd, vraagt je smartphone om een pukcode. Vaak kun je de pukcode vinden in het pakketje waar je simkaart destijds ook in zat. Je hoeft dit pakketje overigens niet per se te bewaren.
Open de app 'Instellingen'; Ga naar 'Beveiliging en privacy' en druk op 'Andere beveiligingsinstellingen'; Ga nu naar 'Vergr. SIM-kaart instellen' en ontgrendel je simkaart met behulp van de pincode.
Als je drie keer een verkeerde pincode hebt ingevoerd, wordt er automatisch een blokkade op de simkaart geplaatst.Deze kan worden opgeheven door het invoeren van de pukcode.
Je ontgrendelt hem door de simcode in te voeren. Deze bestaat uit 4 cijfers en is meestal 0000. Deze voer je in als je de telefoon opstart of als je een nieuwe simkaart in je smartphone stopt. Je kunt de code zelf veranderen naar een code die moeilijker te raden is.
Let op: Bent u uw puk code kwijt en kunt u deze niet achterhalen? Probeer dan niet zelf op goed geluk een code in te voeren, want na negen pogingen wordt uw simkaart definitief geblokkeerd. Het enige wat u in dit geval kunt doen is een nieuwe simkaart aanvragen bij uw provider en hier betaalt u kosten voor.
Dankzij je simkaart maakt je mobiel verbinding met het mobiele netwerk van Ben. Is je simkaart geblokkeerd? Dan kun je niet meer bellen, sms'en of internetten met je telefoon.
Die pukcode is dus erg belangrijk en daarom moet je deze ook goed bewaren. Deze speciale code is vaak geprint op het plastic kaartje, waar je ook je simkaart uitdrukt. Is dat niet het geval? Bekijk dan bijgeleverde brief, want dan is de code daarop te vinden.
Meestal vraagt je mobiele telefoon zelf om de pukcode. Vul je pukcode in zoals je hem in je Ik Ben omgeving ziet. Heb je een pukcode van 7 cijfers terwijl je mobiele telefoon vraagt om 8 cijfers? Vul dan een 0 in voor of na de pukcode.
Om je simkaart te ontgrendelen, heb je de PUK-code nodig. Deze code is meestal te vinden op de verpakking van je simkaart of in de documentatie die bij je telefoonabonnement hoort. Mocht je de PUK-code niet kunnen vinden, neem dan contact op met je provider.
Blokkeren is helemaal uit. Zowel voor inkomen als uitgaand verkeer. Ook als je de simkaart in een ander toestel stopt kan er niet meer gebeld worden.
Bel dan naar 0800-0094 of ga even langs de Vodafone winkel.
Als een SIM-kaart is vergrendeld, is het aan de kaart gekoppelde abonnement beschermd tegen misbruik, wat betekent dat u elke keer wanneer u uw apparaat start, u een PIN moet invoeren. Als u uw PIN te vaak onjuist invoert, wordt de SIM-kaart geblokkeerd.
1 Tik op Vegen.2 Als je smartphone vergrendeld is, druk je op de Aan/Uit-knop.3 Veeg over het scherm van je smartphone om hem te ontgrendelen.
Open de 'Instellingen' app.Ga naar 'Mobiel netwerk'.Klik op 'Simpincode'.Druk op 'Wijzig pincode'.
Het nummer valt te herkennen aan de eerste vier cijfers, namelijk '8931'. Een simkaartnummer is dus niet hetzelfde als een pukcode of een pincode.
De code bestaat uit acht cijfers. Wanneer je de pincode van je SIM niet meer weet, heb je maar liefst negen pogingen om de juiste pukcode in te voeren. Een keer een typfoutje maken is dus niet direct rampzalig.
Sommige toestellen kan je zelf via het internet blokkeren of onbruikbaar maken. Hiervoor check je best de handleiding van je gsm-toestel. Hiervoor bel je naar het Card Stop-nummer 016/61 94 04 en geef je je nummer en adres door. Zij zorgen er dan voor dat je sim-kaart geblokkeerd wordt.
Op de dag dat je telefoonnummer wordt overgezet, wordt je simkaart automatisch geactiveerd. Dit duurt ongeveer 15 minuten. Goed om te weten: het kan eventjes duren voor je kunt bellen, sms'en en internetten.
Activering van je simkaart
Je sim-kaart is binnen het 24 uur klaar voor gebruik.
Je vindt de pukcode in My Vodafone. Hiermee activeer je je simkaart weer als deze geblokkeerd is door 3 x de verkeerde pincode in te voeren.
Blokkeer je simkaart: Doe dit gelijk, zodat niemand anders kosten kan maken met je toestel. Blokkeer je abonnement in My Vodafone of bel ons (0800-0094) of ga langs een Vodafone winkel in de buurt voor een blokkade op je prepaid. Doe daarna aangifte: Doe bij diefstal binnen 24 uur aangifte bij de lokale politie.