Hoe Excel omzetten naar Google spreadsheet?

Excel-gegevens importeren naar Spreadsheets
  1. Maak in Spreadsheets een nieuwe spreadsheet of open een bestaande spreadsheet.
  2. Klik op Bestand. Importeren.
  3. Kies het Excel-bestand en klik op Selecteren.
  4. Kies een importoptie: Nieuwe spreadsheet maken. ...
  5. Klik op Gegevens importeren.
  6. Klik op Nu openen als hierom wordt gevraagd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.google.com

Wat is het verschil tussen Excel en spreadsheet?

Het belangrijkste verschil is dat Google-spreadsheets veel grotere add-ons hebben, terwijl Excel een beperkter bereik heeft. De invoegtoepassingen van Excel bevatten spreadsheets die kunnen worden geïntegreerd met andere Microsoft Office-toepassingen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op alta-ict.nl

Hoe importeer ik gegevens van Excel naar Google Formulieren?

Klik op 'Bestand': Selecteer 'Importeren'. Upload uw CSV-bestand: Kies het tabblad 'Uploaden', sleep uw CSV-bestand naar het venster of klik om het te selecteren uit uw bestanden. Kies Importlocatie: Selecteer 'Huidige blad vervangen' of 'Nieuw blad invoegen' indien nodig en klik vervolgens op 'Gegevens importeren'.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Hoe plak ik een Excel-tabel in een Google Doc?

Kopieer de selectie met Ctrl+C (of Cmd+C).Ga naar uw Google Docs-document, plaats uw cursor waar u de tabel wilt hebben en plak deze met Ctrl+V (of Cmd+V) . U ziet dan een optie om te koppelen aan spreadsheet of te plakken zonder koppeling.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Hoe maak ik een Google spreadsheet?

Doe het volgende om een nieuwe spreadsheet te maken:
  1. Open het startscherm van Spreadsheets op sheets.google.com.
  2. Klik op Nieuw. . Er wordt een nieuw document gemaakt en geopend.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.google.com

Hoe Excel naar Google Spreadsheets te converteren (snel en eenvoudig)

16 gerelateerde vragen gevonden

Hoe maak je een tabel in Google Spreadsheets?

Een tabel toevoegen
  1. Open een document of dia in een presentatie op je computer.
  2. Klik op Invoegen Tabel. kies hoeveel rijen en kolommen je wilt toevoegen. Een tabel kan maximaal 20 bij 20 cellen bevatten.
  3. De tabel wordt toegevoegd aan het document.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.google.com

Hoe maak ik een Google Sheet?

Open het startscherm van Sheets op sheets.google.com.Klik op Nieuw . . Hiermee wordt uw nieuwe spreadsheet gemaakt en geopend.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Kun je een Excel-sheet naar Google Sheets kopiëren?

Excel-gegevens importeren in Sheets

Maak in Sheets een nieuw spreadsheet of open een bestaand spreadsheet. Importeren. Kies het Excel-bestand en klik op Selecteren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Hoe kolom vastzetten in Google Spreadsheet?

Rijen of kolommen vastzetten of losmaken
  1. Open een spreadsheet in de Google Spreadsheets-app op je Android-telefoon of -tablet.
  2. Tik op een rij of kolom en houd vast.
  3. Tik in het menu dat wordt geopend op Vastzetten of Losmaken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.google.com

Hoe converteer ik een Excel-sheet naar een Google Doc?

Klik op het tandwiel Instellingen rechtsboven en vervolgens op Instellingen in het dropdownmenu.Zodra u op het scherm Instellingen bent, zoekt u naar een optie genaamd Uploads converteren naar Google Docs-editorformaat . Als dat vakje is aangevinkt, wordt elk Excel-document dat u uploadt naar Google Drive automatisch bedekt met een Google Sheet.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Hoe maak je een formule in Google Spreadsheet?

Een formule gebruiken
  1. Open een spreadsheet.
  2. Typ een gelijkteken (=) in een cel en typ de functie die je wilt gebruiken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.google.com

Hoe maak ik een spreadsheet in Google Formulieren?

Open in Formulieren het formulier met de gegevens die u wilt importeren.Klik bovenaan op Reacties.Selecteer de bestemming van de reactie.Maak een nieuw spreadsheet of selecteer een bestaand spreadsheet .

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Hoe exporteer je een Excel bestand?

Kies Bestand > Opslaan als.Kies Bladeren.Selecteer in het vak Opslaan als de bestandsindeling waarnaar u gegevens wilt exporteren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe sla je een Excel bestand op in Google Drive?

Open Drive en dubbelklik op een Excel-bestand.Er wordt een voorbeeld van het bestand geopend.Klik bovenaan op Openen met Google Spreadsheets.Opslaan als Google-spreadsheet.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.google.com

Is Microsoft Excel hetzelfde als een spreadsheet?

Excel is een spreadsheetprogramma in het Microsoft Office-systeem . U kunt Excel gebruiken om werkmappen (een verzameling spreadsheets) te maken en op te maken om gegevens te analyseren en beter geïnformeerde zakelijke beslissingen te nemen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Hoe maak ik een spreadsheet in Excel?

Hoe maak ik een spreadsheet in Excel?
  1. Stap 1: Selecteer 'Blanco werkmap'
  2. Stap #2: Bewerk het lege werkblad.
  3. Stap 3: Voeg een nieuw Excel-werkblad in.
  4. Stap #1: Voeg een nieuwe weergave toe.
  5. Stap 2: Selecteer de optie Tabel.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op clickup.com

Hoe zet je cellen vast in een spreadsheet?

Rijen of kolommen vastzetten of losmaken
  1. Open een spreadsheet in Google Spreadsheets op je computer.
  2. Selecteer een rij of kolom die je wilt vastzetten of losmaken.
  3. Klik bovenaan op Weergeven. Vastzetten.
  4. Selecteer het aantal rijen of kolommen dat je wilt vastzetten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.google.com

Hoe zorg ik ervoor dat cellen niet bewegen in Google Sheets?

Open een Google Sheets-spreadsheet. Selecteer de kolommen die u wilt vastzetten. Klik op Weergeven en selecteer vervolgens Vastzetten. Klik op Tot kolom [kolomletter].

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Hoe combineer ik gegevens in twee kolommen in Google Sheets?

Om bijvoorbeeld twee kolommen met een spatie ertussen samen te voegen, kunt u =CONCATENATE(A2, " ", B2) gebruiken, waarbij cel A2 de voornaam bevat en B2 de achternaam . Om een ​​samenvoeging ongedaan te maken, selecteert u de samengevoegde cel en klikt u op de optie Cellen samenvoegen op de werkbalk.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Hoe verbind ik Excel met Google Drive?

Open in Excel het tabblad Gegevens en kies Gegevens ophalen -> Legacy Wizards -> Van Microsoft Query (Legacy). Kies de GoogleDrive DSN. Selecteer de optie om Query Wizard te gebruiken om query's te maken/bewerken. Vouw in de Query Wizard het knooppunt uit voor de tabel die u in uw spreadsheet wilt importeren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Hoe kopieer je een heel Excel bestand?

Selecteer bestand > Opslaan als > een kopie downloaden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe maak je een draaitabel in Google Sheets?

Ga naar het zijvenster, klik naast Rijen of Kolommen op Toevoegen en kies een waarde. Soms krijg je aanbevolen draaitabellen die zijn gebaseerd op de gegevens die je kiest. Als je een draaitabel wilt toevoegen, kies je onder Voorgesteld de gewenste draaitabel.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.google.com

Hoe zet je een tabel in Google Documenten?

Google Documenten

Open een document op je Android-telefoon of -tablet.Tik op een tabel.Voeg een rij of kolom toe:Rij: tik linksonder in de tabel op Toevoegen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.google.com

Hoe gebruik ik Google Sheets op een laptop?

Elke webbrowser : ga naar sheets.google.com.Google Drive: klik op Nieuw . Google Spreadsheets en maak vanaf nul of vanuit een sjabloon.De meeste Google-pagina's: klik in de rechterbovenhoek op de App Launcher .

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Wat kun je met een spreadsheet?

Spreadsheets zijn krachtige hulpprogramma's die gegevens organiseren, analyseren en weergeven in rijen en kolommen met gebruik van aanpasbare functies, formules, tabellen en grafieken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op microsoft.com

Populaire vragen