De F40 werd gebouwd tussen 1987 en 1992 en is in beperkte oplage verschenen: iets meer dan 1300 exemplaren. En aan zo'n iconische bolide hangt helaas een aardig prijskaartje. Voor een Ferrari F40 occasion moet je minimaal 1,5 miljoen aftikken.
En dus rolden er uiteindelijk 1315 stuks van de begeerlijke F40 de fabriek uit. De supercar wordt nog altijd gezien als een van de topstukken binnen de rijke Ferrari-familie.
Uiteindelijk zijn er zeker 350 F50's geproduceerd in de Ferrari-fabriek te Maranello – hoewel er geruchten zijn dat er waarschijnlijk meer exemplaren gebouwd zijn op verzoek van enkele zeer vermogende klanten – waarbij de allereerste F50 in eigendom is gebleven van Ferrari en nooit te koop is aangeboden.
Een Ferrari rijden in Nederland kan vanaf 255.995 euro. Voor dat geld rijd je in de Ferrari Roma 3.8 456kW aut, de goedkoopste Ferrari van Nederland. Helemaal aan de top van het gamma staat de Ferrari 812 Competizione 6.4 610kW aut wat daarmee de duurste Ferrari van Nederland is.
Dat is… opnieuw een Ferrari 250 GTO, die tijdens een privéverkoop in juni het astronomische bedrag van 80 miljoen dollar opbracht. Zoute Grand Prix: deze verrassende Ferrari gaat m…
Ferrari 250 GTO (waarde 52 millioen dollar)
De duurste Ferrari in onze lijst is de Ferrari 250 GTO. Van deze Ferrari zijn 39 exemplaren gebouwd en het was in 1962 Ferrari's topmodel in de racerij. Experts en verzamelaars beschouwen de 250 GTO dan ook vaak als de ultieme Ferrari.
Een duik in het kentekenregister van de RDW geeft het antwoord op die vraag. Er zijn nu 3830 Ferrari's geregistreerd in Nederland. Ongeveer 0,02 procent van de Nederlanders (1 op de 4680) heeft er dus een.
Oprichter Enzo Ferrari besloot al bij de bouw van zijn eerste eigen raceauto om een 12-cilinder erin te lepelen in de vorm van een letter V. Deze allereerste Ferrari, de 125 S, werd geïntroduceerd in 1947 en voor het eerst mee gereden op het circuit van Piacenza.
Er is maar één doel en dat is presteren. In 1989 wordt de F40 aangepast zodat de wagen ook op het circuit gebruikt kan worden. Deze versie is bekend als de Ferrari F40 Competizione. Met zijn vermogen van 780 pk en een topsnelheid van bijna 380 km per uur is deze racewagen niet toegestaan op de Nederlandse wegen.
1. Rolls-Royce La Rose Noire Droptail - Meer dan $ 30 miljoen (2023) De Rolls-Royce Droptail zal naar verwachting voor meer dan 30 miljoen dollar worden verkocht, waardoor het (nu nog) de duurste nieuwe auto ooit is. De eigenaren vinden de auto ongetwijfeld mooi maar een onbetwiste schoonheid is hij niet.
De Ferrari Testa Rossa J van de hand van Little Car Company is geen koopje. De fabrikant vraagt 93.000 euro voor de miniatuurauto en dat bedrag is exclusief belastingen en afleveringskosten. De prijs kun je laten oplopen door nog even wat hokjes in de carconfigurator aan te vinken.
De zogezegd “vlekkeloze” F50 werd op 11 maart verkocht voor 2,64 miljoen dollar (bijna 2,5 miljoen euro) op de veiling van RM Sotheby's in Amelia Island, in de Verenigde Staten.
Alle (ongeveer) 1.327 exemplaren van de Ferrari F40 zijn uitzonderlijke wagens. Maar dit exemplaar uit 1989 dat wordt verkocht door het beroemde veilinghuis RM Sotheby's is nog dat tikkeltje specialer dan de rest.
Een duik in het kentekenregister van de RDW leert ons dat er slechts 773 Lamborghini's in Nederland geregistreerd zijn.
We hebben het natuurlijk over de Ferrari 458, één van Ferrari's best verkochte en succesvolste modellen ooit. Maar wat maakt deze Ferrari nou zo goed en zo succesvol?
Rij-impressieDe Ferrari Pista is het beste en snelste dat Ferrari vandaag de dag te bieden heeft. Minder gewicht, meer aerodynamica, een 720 pk sterke achtcilinder met twee turbo's en een sprint van 0-200(!) km/u in 6,9 seconden.
Ferrari Testarossa (de populairste Ferrari)
Dankzij de bekende Amerikaanse serie Miami Vice is de Testarossa zo populair geworden. Van het model dat in 1984 op de markt werd gebracht zijn er uiteindelijk 7.177 exemplaren geproduceerd.
Als je financiële middelen toereikend genoeg zijn hoef je geen 'standaard Ferrari' te kopen, maar kan je gebruik maken van Ferrari's limited editions. Daarvoor dien je wel hoog op de lijst in Maranello te staan.
Gemiddelde kosten
Reken dus op gemiddeld 3.000 tot 5.000 euro kosten per jaar, wat redelijk blijft voor een Ferrari. Dit budget omvat het jaarlijkse onderhoud en de afschrijving van bepaalde onderdelen. Bij pannes swingen de kosten snel de pan uit, de kosten voor wisselstukken zijn traditiegetrouw exorbitant.
Enzo Ferrari begon in 1923 als (test)coureur bij Alfa Romeo waar hij al snel de verantwoordelijkheid over het hele team kreeg. In 1929 richtte hij hiervoor de Scuderia Ferrari op, die fungeerde als renstal van Alfa Romeo. Tot 1938 behaalde hij zeer veel overwinningen met de Alfa Romeo wagens.
De Bugatti Chiron, de twee Lamborghini's Sian en een Aston Martin V12 Speedster waren dit jaar de enige twee auto's die met een prijskaartje van meer dan een miljoen euro een Nederlands kenteken kregen.
De Fiat Multipla is de lelijkste auto aller tijden. Dat blijkt uit een poll van deze site over mislukte automodellen, waaraan bijna 17.000 lezers meededen. Ruim driekwart van alle lezers koos voor de Italiaanse MPV. Het was wel een beetje te verwachten dat de Fiat Multipla deze verkiezing zou winnen.
Een exemplaar bracht ooit bijna €70 miljoen op. Dat record ging vorig jaar uit de boeken toen één van de twee exemplaren van de Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé voor zo'n €135 miljoen werd verkocht. Bij nieuwe auto's loopt het zo'n vaart niet, maar de Bugatti Chiron Profilée doet aardig zijn best.